NÍVEL DE CONHECIMENTO DOS INVESTIMENTOS FINANCEIROS DOS ALUNOS DO IFES CAMPUS LINHARES
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2024 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica |
Texto Completo: | https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ric/article/view/2554 |
Resumo: | This study aims to identify the level of knowledge of financial investments among students at the Ifes campus Linhares, as such knowledge can be a differentiator in choosing a more profitable financial product. The research used in the study is bibliographic, by consulting articles and books that talk about financial investments and the technique for obtaining the data to be analyzed by the research is the application of questionnaires to students. The data obtained through the analysis identify that almost half of the students at the Ifes campus Linhares, specifically 42,1% of the survey respondents, claim to have low knowledge regarding the level of financial investments. When asked about their knowledge of the fixed income market, 41,3% indicated that they had low knowledge, while for the variable income market 42,6% also indicated low knowledge. From the research, therefore, it appears that there is a need to apply knowledge related to financial investments in Ifes educational institutions and possibly in schools in general. |
id |
IFES-1_b927615bbec4123903cd2554455d4e46 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai::article/2554 |
network_acronym_str |
IFES-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica |
repository_id_str |
|
spelling |
NÍVEL DE CONHECIMENTO DOS INVESTIMENTOS FINANCEIROS DOS ALUNOS DO IFES CAMPUS LINHARESinvestimentos financeirosrenda fixarenda variável.This study aims to identify the level of knowledge of financial investments among students at the Ifes campus Linhares, as such knowledge can be a differentiator in choosing a more profitable financial product. The research used in the study is bibliographic, by consulting articles and books that talk about financial investments and the technique for obtaining the data to be analyzed by the research is the application of questionnaires to students. The data obtained through the analysis identify that almost half of the students at the Ifes campus Linhares, specifically 42,1% of the survey respondents, claim to have low knowledge regarding the level of financial investments. When asked about their knowledge of the fixed income market, 41,3% indicated that they had low knowledge, while for the variable income market 42,6% also indicated low knowledge. From the research, therefore, it appears that there is a need to apply knowledge related to financial investments in Ifes educational institutions and possibly in schools in general.Este estudo busca identificar o nível de conhecimento dos investimentos financeiros dos alunos do Ifes campus Linhares, visto que tal conhecimento pode ser um diferencial na escolha de um produto financeiro mais rentável. A pesquisa usada no estudo é bibliográfica, por consultar artigos e livros que falam sobre investimentos financeiros e a técnica para obtenção dos dados a serem analisados pela pesquisa é aplicação de questionários junto aos alunos. Os dados obtidos através da coleta identificaram que quase metade dos alunos do Ifes campus Linhares, especificamente 42,1% dos respondentes da pesquisa, afirmam ter um baixo conhecimento a respeito do nível de conhecimento dos investimentos financeiros. Quando questionados sobre o conhecimento do mercado de renda fixa, 41,3% indica ter um baixo conhecimento, enquanto para o mercado de renda variável 42,6% também indicam baixo conhecimento. A partir da pesquisa, portanto, verifica-se que há a necessidade da aplicação de conhecimentos relacionados a investimentos financeiros nas instituições de ensino do IFES e possivelmente nas escolas em geral.Instituto Federal do Espírito Santo2024-03-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/ric/article/view/255410.36524/ric.v10i1.2554Revista Ifes Ciência ; v. 10 n. 1 (2024): Revista Ifes Ciência; 01-122359-479910.36524/ric.v10i1reponame:Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológicainstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)instacron:IFESporhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/ric/article/view/2554/1166Copyright (c) 2024 Revista Ifes Ciência https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBertholini Pianca, OsmarReboli de Bruym, Arielli de Souza Reis, Julia Rodrigues Campe, Julia2024-03-25T14:15:00Zoai::article/2554Revistahttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/indexPUBhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/index/oairevistadect@gmail.com||sidneiquezada@gmail.com2236-21502179-6955opendoar:2024-03-25T14:15Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
NÍVEL DE CONHECIMENTO DOS INVESTIMENTOS FINANCEIROS DOS ALUNOS DO IFES CAMPUS LINHARES |
title |
NÍVEL DE CONHECIMENTO DOS INVESTIMENTOS FINANCEIROS DOS ALUNOS DO IFES CAMPUS LINHARES |
spellingShingle |
NÍVEL DE CONHECIMENTO DOS INVESTIMENTOS FINANCEIROS DOS ALUNOS DO IFES CAMPUS LINHARES Bertholini Pianca, Osmar investimentos financeiros renda fixa renda variável. |
title_short |
NÍVEL DE CONHECIMENTO DOS INVESTIMENTOS FINANCEIROS DOS ALUNOS DO IFES CAMPUS LINHARES |
title_full |
NÍVEL DE CONHECIMENTO DOS INVESTIMENTOS FINANCEIROS DOS ALUNOS DO IFES CAMPUS LINHARES |
title_fullStr |
NÍVEL DE CONHECIMENTO DOS INVESTIMENTOS FINANCEIROS DOS ALUNOS DO IFES CAMPUS LINHARES |
title_full_unstemmed |
NÍVEL DE CONHECIMENTO DOS INVESTIMENTOS FINANCEIROS DOS ALUNOS DO IFES CAMPUS LINHARES |
title_sort |
NÍVEL DE CONHECIMENTO DOS INVESTIMENTOS FINANCEIROS DOS ALUNOS DO IFES CAMPUS LINHARES |
author |
Bertholini Pianca, Osmar |
author_facet |
Bertholini Pianca, Osmar Reboli de Bruym, Arielli de Souza Reis, Julia Rodrigues Campe, Julia |
author_role |
author |
author2 |
Reboli de Bruym, Arielli de Souza Reis, Julia Rodrigues Campe, Julia |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bertholini Pianca, Osmar Reboli de Bruym, Arielli de Souza Reis, Julia Rodrigues Campe, Julia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
investimentos financeiros renda fixa renda variável. |
topic |
investimentos financeiros renda fixa renda variável. |
description |
This study aims to identify the level of knowledge of financial investments among students at the Ifes campus Linhares, as such knowledge can be a differentiator in choosing a more profitable financial product. The research used in the study is bibliographic, by consulting articles and books that talk about financial investments and the technique for obtaining the data to be analyzed by the research is the application of questionnaires to students. The data obtained through the analysis identify that almost half of the students at the Ifes campus Linhares, specifically 42,1% of the survey respondents, claim to have low knowledge regarding the level of financial investments. When asked about their knowledge of the fixed income market, 41,3% indicated that they had low knowledge, while for the variable income market 42,6% also indicated low knowledge. From the research, therefore, it appears that there is a need to apply knowledge related to financial investments in Ifes educational institutions and possibly in schools in general. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-03-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ric/article/view/2554 10.36524/ric.v10i1.2554 |
url |
https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ric/article/view/2554 |
identifier_str_mv |
10.36524/ric.v10i1.2554 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ric/article/view/2554/1166 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2024 Revista Ifes Ciência https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2024 Revista Ifes Ciência https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Federal do Espírito Santo |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Federal do Espírito Santo |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Ifes Ciência ; v. 10 n. 1 (2024): Revista Ifes Ciência; 01-12 2359-4799 10.36524/ric.v10i1 reponame:Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES) instacron:IFES |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES) |
instacron_str |
IFES |
institution |
IFES |
reponame_str |
Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica |
collection |
Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistadect@gmail.com||sidneiquezada@gmail.com |
_version_ |
1798948024306630656 |