Português: UMA PROPOSTA PARA ALUNOS DE CURSOS TÉCNICOS EM ADMINISTRAÇÃO

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rodrigues Alves, Eduardo
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Dare Zampirolli Pires, Poliana
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica
Texto Completo: https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/1023
Resumo: This research is part of the educational practices in Technical and Vocational Education (TVE). Its object of analysis is meaningful learning at TVE. The process of creating a teaching resource on accounting-related content is discussed. The research is characterized as qualitative and applied. The data research instruments were interview, questionnaires and observation. Among the results, the investigation delivered an educational product consisting of an electronic book and an electronic spreadsheet to assist in teaching and learning process in Technical courses in Administration. Such associated resources can allow the time saved with repetitive tasks to be projected in activities that generate questions and knowledge about accounting.
id IFES-1_c3bc6ef779e9ae42d70acb3b9de27791
oai_identifier_str oai::article/1023
network_acronym_str IFES-1
network_name_str Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica
repository_id_str
spelling Português: UMA PROPOSTA PARA ALUNOS DE CURSOS TÉCNICOS EM ADMINISTRAÇÃORECURSO DIDÁTICO PARA O ENSINO DE CONTABILIDADE:: UMA PROPOSTA PARA ALUNOS DE CURSOS TÉCNICOS EM ADMINISTRAÇÃOensino de contabilidadeaprendizagem significativaeducação profissionalteaching accountingmeaningful learningvocational educationThis research is part of the educational practices in Technical and Vocational Education (TVE). Its object of analysis is meaningful learning at TVE. The process of creating a teaching resource on accounting-related content is discussed. The research is characterized as qualitative and applied. The data research instruments were interview, questionnaires and observation. Among the results, the investigation delivered an educational product consisting of an electronic book and an electronic spreadsheet to assist in teaching and learning process in Technical courses in Administration. Such associated resources can allow the time saved with repetitive tasks to be projected in activities that generate questions and knowledge about accounting.Esta pesquisa insere-se no contexto das práticas educativas em Educação Profissional e Tecnológica (EPT). Seu objeto de análise é a aprendizagem significativa na EPT. É abordado o processo de elaboração de um recurso didático sobre o conteúdo relacionado com contabilidade. O estudo caracteriza-se como qualitativo e aplicado. Os instrumentos de coleta de dados foram entrevista, questionário e observação. Entre os resultados, a investigação entregou um produto educacional composto por livro eletrônico e uma planilha eletrônica para auxiliar no ensino e aprendizagem em cursos Técnico em Administração. Tais recursos associados, podem permitir que o tempo poupado com tarefas repetitivas seja aplicado em atividades que geram questionamentos e produzem conhecimento sobre a contabilidade.EDIFES2023-03-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/102310.36524/profept.v6i3.1023Educação Profissional e Tecnológica em Revista; v. 6 n. 3 (2022): Educação Profissional e Tecnológica em Revista; 60-792594-482710.36524/profept.v6i3reponame:Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológicainstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)instacron:IFESporhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/1023/1000Copyright (c) 2023 Eduardo Rodrigues Alves, Poliana Dare Zampirolli Pireshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess Rodrigues Alves, EduardoDare Zampirolli Pires, Poliana2023-03-31T19:09:00Zoai::article/1023Revistahttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/indexPUBhttps://ojs.ifes.edu.br/index.php/index/oairevistadect@gmail.com||sidneiquezada@gmail.com2236-21502179-6955opendoar:2024-03-06T12:57:19.778884Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)false
dc.title.none.fl_str_mv Português: UMA PROPOSTA PARA ALUNOS DE CURSOS TÉCNICOS EM ADMINISTRAÇÃO
RECURSO DIDÁTICO PARA O ENSINO DE CONTABILIDADE:: UMA PROPOSTA PARA ALUNOS DE CURSOS TÉCNICOS EM ADMINISTRAÇÃO
title Português: UMA PROPOSTA PARA ALUNOS DE CURSOS TÉCNICOS EM ADMINISTRAÇÃO
spellingShingle Português: UMA PROPOSTA PARA ALUNOS DE CURSOS TÉCNICOS EM ADMINISTRAÇÃO
Rodrigues Alves, Eduardo
ensino de contabilidade
aprendizagem significativa
educação profissional
teaching accounting
meaningful learning
vocational education
title_short Português: UMA PROPOSTA PARA ALUNOS DE CURSOS TÉCNICOS EM ADMINISTRAÇÃO
title_full Português: UMA PROPOSTA PARA ALUNOS DE CURSOS TÉCNICOS EM ADMINISTRAÇÃO
title_fullStr Português: UMA PROPOSTA PARA ALUNOS DE CURSOS TÉCNICOS EM ADMINISTRAÇÃO
title_full_unstemmed Português: UMA PROPOSTA PARA ALUNOS DE CURSOS TÉCNICOS EM ADMINISTRAÇÃO
title_sort Português: UMA PROPOSTA PARA ALUNOS DE CURSOS TÉCNICOS EM ADMINISTRAÇÃO
author Rodrigues Alves, Eduardo
author_facet Rodrigues Alves, Eduardo
Dare Zampirolli Pires, Poliana
author_role author
author2 Dare Zampirolli Pires, Poliana
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rodrigues Alves, Eduardo
Dare Zampirolli Pires, Poliana
dc.subject.por.fl_str_mv ensino de contabilidade
aprendizagem significativa
educação profissional
teaching accounting
meaningful learning
vocational education
topic ensino de contabilidade
aprendizagem significativa
educação profissional
teaching accounting
meaningful learning
vocational education
description This research is part of the educational practices in Technical and Vocational Education (TVE). Its object of analysis is meaningful learning at TVE. The process of creating a teaching resource on accounting-related content is discussed. The research is characterized as qualitative and applied. The data research instruments were interview, questionnaires and observation. Among the results, the investigation delivered an educational product consisting of an electronic book and an electronic spreadsheet to assist in teaching and learning process in Technical courses in Administration. Such associated resources can allow the time saved with repetitive tasks to be projected in activities that generate questions and knowledge about accounting.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-03-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/1023
10.36524/profept.v6i3.1023
url https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/1023
identifier_str_mv 10.36524/profept.v6i3.1023
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.ifes.edu.br/index.php/ept/article/view/1023/1000
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Eduardo Rodrigues Alves, Poliana Dare Zampirolli Pires
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Eduardo Rodrigues Alves, Poliana Dare Zampirolli Pires
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EDIFES
publisher.none.fl_str_mv EDIFES
dc.source.none.fl_str_mv Educação Profissional e Tecnológica em Revista; v. 6 n. 3 (2022): Educação Profissional e Tecnológica em Revista; 60-79
2594-4827
10.36524/profept.v6i3
reponame:Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica
instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)
instacron:IFES
instname_str Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)
instacron_str IFES
institution IFES
reponame_str Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica
collection Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica Debates em Educação Científica e Tecnológica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Espírito Santo (IFES)
repository.mail.fl_str_mv revistadect@gmail.com||sidneiquezada@gmail.com
_version_ 1798948029741400064