Without Fear to Dare: Digital Inclusion in Campos
Main Author: | |
---|---|
Publication Date: | 2010 |
Format: | Article |
Language: | por |
Source: | Vértices (Campos dos Goitacazes. Online) |
Download full: | https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/1809-2667.20040017 |
Summary: | The debate concerning changes brought by new technologies has shown that knowledge has been increasingly pointed out as a key / crucial factor in establishing or overcoming social and economic inequality, in creating or eliminating job opportunities and, in disseminating or concentrating well-being. However, participating in the Information Society is a far reality for most of the world population. With the aim of discussing the concept of digital inclusion and possible ways of making it work, two experiments in Campos dos Goytacazes, Rio de Janeiro State, Brazil, are examined: the CITIZEN INFORMATICS PROJECT (Projeto Informática Cidadã) and the SURFING IS NECESSARY PROJECT (Projeto Navegar é Preciso). |
id |
IFFlu_fb6d421c248d06dbbbe4d9bf96f8e529 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.editoraessentia.iff.edu.br:article/100 |
network_acronym_str |
IFFlu |
network_name_str |
Vértices (Campos dos Goitacazes. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Without Fear to Dare: Digital Inclusion in CamposSem medo de [o]usar: Inclusão digital em CamposInternetDigital inclusionNew technologiesInternetInclusão digitalNovas tecnologiasThe debate concerning changes brought by new technologies has shown that knowledge has been increasingly pointed out as a key / crucial factor in establishing or overcoming social and economic inequality, in creating or eliminating job opportunities and, in disseminating or concentrating well-being. However, participating in the Information Society is a far reality for most of the world population. With the aim of discussing the concept of digital inclusion and possible ways of making it work, two experiments in Campos dos Goytacazes, Rio de Janeiro State, Brazil, are examined: the CITIZEN INFORMATICS PROJECT (Projeto Informática Cidadã) and the SURFING IS NECESSARY PROJECT (Projeto Navegar é Preciso).O debate em torno das modificações trazidas pelas novas tecnologias tem mostrado que o conhecimento é, cada vez mais, apontado como fator determinante para o estabelecimento ou superação de desigualdades, de criação ou eliminação de empregos, de propagação ou concentração de bem-estar. Apesar disso, o ingresso na Sociedade da Informação é uma realidade distante da maioria da população mundial. Com o objetivo de debater o conceito de inclusão digital e possíveis modos de efetivá-la, são examinadas, neste trabalho, duas experiências de inclusão digital em Campos dos Goytacazes: o Projeto Informática Cidadã e o Navegar é Preciso.Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense2010-05-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/1809-2667.2004001710.5935/1809-2667.20040017Revista Vértices; Vol. 6 No. 3 (2004); 51-92Revista Vértices; Vol. 6 Núm. 3 (2004); 51-92Revista Vértices; v. 6 n. 3 (2004); 51-921809-26671415-2843reponame:Vértices (Campos dos Goitacazes. Online)instname:Centro Federal de Educação Tecnológica de Campos dos Goytacazesinstacron:IFFluminenseporhttps://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/1809-2667.20040017/88Gomes, Margarida Maria Mussa Tavaresinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-01-12T09:30:56Zoai:ojs.editoraessentia.iff.edu.br:article/100Revistahttps://essentiaeditora.iff.edu.br/index.php/vertices/PUBhttps://essentiaeditora.iff.edu.br/index.php/vertices/oaiessentia@iff.edu.br1809-26671415-2843opendoar:2022-01-12T09:30:56Vértices (Campos dos Goitacazes. Online) - Centro Federal de Educação Tecnológica de Campos dos Goytacazesfalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Without Fear to Dare: Digital Inclusion in Campos Sem medo de [o]usar: Inclusão digital em Campos |
title |
Without Fear to Dare: Digital Inclusion in Campos |
spellingShingle |
Without Fear to Dare: Digital Inclusion in Campos Gomes, Margarida Maria Mussa Tavares Internet Digital inclusion New technologies Internet Inclusão digital Novas tecnologias |
title_short |
Without Fear to Dare: Digital Inclusion in Campos |
title_full |
Without Fear to Dare: Digital Inclusion in Campos |
title_fullStr |
Without Fear to Dare: Digital Inclusion in Campos |
title_full_unstemmed |
Without Fear to Dare: Digital Inclusion in Campos |
title_sort |
Without Fear to Dare: Digital Inclusion in Campos |
author |
Gomes, Margarida Maria Mussa Tavares |
author_facet |
Gomes, Margarida Maria Mussa Tavares |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gomes, Margarida Maria Mussa Tavares |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Internet Digital inclusion New technologies Internet Inclusão digital Novas tecnologias |
topic |
Internet Digital inclusion New technologies Internet Inclusão digital Novas tecnologias |
description |
The debate concerning changes brought by new technologies has shown that knowledge has been increasingly pointed out as a key / crucial factor in establishing or overcoming social and economic inequality, in creating or eliminating job opportunities and, in disseminating or concentrating well-being. However, participating in the Information Society is a far reality for most of the world population. With the aim of discussing the concept of digital inclusion and possible ways of making it work, two experiments in Campos dos Goytacazes, Rio de Janeiro State, Brazil, are examined: the CITIZEN INFORMATICS PROJECT (Projeto Informática Cidadã) and the SURFING IS NECESSARY PROJECT (Projeto Navegar é Preciso). |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-05-12 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/1809-2667.20040017 10.5935/1809-2667.20040017 |
url |
https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/1809-2667.20040017 |
identifier_str_mv |
10.5935/1809-2667.20040017 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://editoraessentia.iff.edu.br/index.php/vertices/article/view/1809-2667.20040017/88 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Fluminense |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Vértices; Vol. 6 No. 3 (2004); 51-92 Revista Vértices; Vol. 6 Núm. 3 (2004); 51-92 Revista Vértices; v. 6 n. 3 (2004); 51-92 1809-2667 1415-2843 reponame:Vértices (Campos dos Goitacazes. Online) instname:Centro Federal de Educação Tecnológica de Campos dos Goytacazes instacron:IFFluminense |
instname_str |
Centro Federal de Educação Tecnológica de Campos dos Goytacazes |
instacron_str |
IFFluminense |
institution |
IFFluminense |
reponame_str |
Vértices (Campos dos Goitacazes. Online) |
collection |
Vértices (Campos dos Goitacazes. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Vértices (Campos dos Goitacazes. Online) - Centro Federal de Educação Tecnológica de Campos dos Goytacazes |
repository.mail.fl_str_mv |
essentia@iff.edu.br |
_version_ |
1797077559557488640 |