A CASE OF ACTIVE APPROPRIATION OF ACADEMIC RESEARCH THAT HAS BEEN FORMATTING IN THE INTERIOR OF MATO GROSSO

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Erick dos Santos
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Araujo, Alexandre Alberto Visentin Ramos de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Prática Docente
Texto Completo: http://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/1125
Resumo: The work presents the results of an investigation involving the research interests of a group of graduate students who also act as teachers in the basic education network. From a content analysis of the collected material, it was possible to prospect the main themes researched by the group and observe that they have a direct relationship with the improvement of the pedagogical spaces and academic contexts that surround them. The statements of these professionals reveal that the search for training and shared pedagogical knowledge has a strong connection with their contexts and everyday needs. The results point to a fertile path for the transit of recent research results to the classroom floor, in a perspective of active appropriation carried out by the graduate students involved.
id IFMT_04394784847120b0e7ac465d7578bf3b
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/1125
network_acronym_str IFMT
network_name_str Revista Prática Docente
repository_id_str
spelling A CASE OF ACTIVE APPROPRIATION OF ACADEMIC RESEARCH THAT HAS BEEN FORMATTING IN THE INTERIOR OF MATO GROSSOUN CASO DE APROPIACIÓN ACTIVA DE INVESTIGACIÓN ACADÉMICA QUE SE HA FORMATADO EN EL INTERIOR DE MATO GROSSOUM CASO DE APROPRIAÇÃO ATIVA DA PESQUISA ACADÊMICA QUE VEM SE FORMATANDO NO INTERIOR DO MATO GROSSOEnsino de CiênciasFormação de ProfessoresDemandas educacionais contemporâneasScience TeachingTeacher EducationContemporary educational demandsEnseñanza de las cienciasFormación de profesoresDemandas educativas contemporáneasThe work presents the results of an investigation involving the research interests of a group of graduate students who also act as teachers in the basic education network. From a content analysis of the collected material, it was possible to prospect the main themes researched by the group and observe that they have a direct relationship with the improvement of the pedagogical spaces and academic contexts that surround them. The statements of these professionals reveal that the search for training and shared pedagogical knowledge has a strong connection with their contexts and everyday needs. The results point to a fertile path for the transit of recent research results to the classroom floor, in a perspective of active appropriation carried out by the graduate students involved.El trabajo presenta los resultados de una investigación que involucra los intereses investigativos de un grupo de estudiantes de posgrado que también actúan como docentes en la red de educación básica. A partir de un análisis de contenido del material explorado, fue posible prospectar los principales temas investigados por el grupo y observar que tienen una relación directa con la mejora de los espacios pedagógicos y contextos académicos que los rodean. Las declaraciones de estos profesionales revelan que la búsqueda de formación y conocimiento pedagógico compartido tiene una fuerte conexión con sus contextos y necesidades cotidianas. Los resultados apuntan a un camino fértil para el tránsito de los resultados de las investigaciones recientes al piso del aula, en una perspectiva de apropiación activa realizada por los estudiantes de posgrado involucrados.O trabalho apresenta os resultados de uma investigação envolvendo os interesses de pesquisa de um grupo de pós-graduandos que também atuam como professores na rede básica de ensino. A partir de uma análise de conteúdo do material explorado, foi possível prospectar os principais temas pesquisados pelo grupo e observar que eles apresentam relação direta com a melhoria dos espaços pedagógicos e contextos acadêmicos que os cercam. As enunciações destes profissionais revelam que a busca por capacitação e conhecimentos pedagógicos compartilhados apresentam forte conexão com seus contextos e necessidades cotidianas. Os resultados apontam um caminho fértil para o trânsito dos resultados de pesquisa recentes até o chão de sala, em uma perspectiva de apropriação ativa realizada pelos pós-graduandos envolvidos.Revista Prática Docente2021-08-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionCiênciasCiênciasCiênciasapplication/pdfhttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/112510.23926/RPD.2021.v6.n2.e052.id1125Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 6 No. 2 (2021): May to August 2021; e052Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 6 Núm. 2 (2021): Mayo a Agosto de 2021; e052Revista Prática Docente; v. 6 n. 2 (2021): Maio a Agosto de 2021 (Fluxo contínuo); e0522526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/1125/540Copyright (c) 2021 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Erick dos SantosAraujo, Alexandre Alberto Visentin Ramos de2022-06-03T13:02:33Zoai:ojs.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/1125Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2022-06-03T13:02:33Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false
dc.title.none.fl_str_mv A CASE OF ACTIVE APPROPRIATION OF ACADEMIC RESEARCH THAT HAS BEEN FORMATTING IN THE INTERIOR OF MATO GROSSO
UN CASO DE APROPIACIÓN ACTIVA DE INVESTIGACIÓN ACADÉMICA QUE SE HA FORMATADO EN EL INTERIOR DE MATO GROSSO
UM CASO DE APROPRIAÇÃO ATIVA DA PESQUISA ACADÊMICA QUE VEM SE FORMATANDO NO INTERIOR DO MATO GROSSO
title A CASE OF ACTIVE APPROPRIATION OF ACADEMIC RESEARCH THAT HAS BEEN FORMATTING IN THE INTERIOR OF MATO GROSSO
spellingShingle A CASE OF ACTIVE APPROPRIATION OF ACADEMIC RESEARCH THAT HAS BEEN FORMATTING IN THE INTERIOR OF MATO GROSSO
Silva, Erick dos Santos
Ensino de Ciências
Formação de Professores
Demandas educacionais contemporâneas
Science Teaching
Teacher Education
Contemporary educational demands
Enseñanza de las ciencias
Formación de profesores
Demandas educativas contemporáneas
title_short A CASE OF ACTIVE APPROPRIATION OF ACADEMIC RESEARCH THAT HAS BEEN FORMATTING IN THE INTERIOR OF MATO GROSSO
title_full A CASE OF ACTIVE APPROPRIATION OF ACADEMIC RESEARCH THAT HAS BEEN FORMATTING IN THE INTERIOR OF MATO GROSSO
title_fullStr A CASE OF ACTIVE APPROPRIATION OF ACADEMIC RESEARCH THAT HAS BEEN FORMATTING IN THE INTERIOR OF MATO GROSSO
title_full_unstemmed A CASE OF ACTIVE APPROPRIATION OF ACADEMIC RESEARCH THAT HAS BEEN FORMATTING IN THE INTERIOR OF MATO GROSSO
title_sort A CASE OF ACTIVE APPROPRIATION OF ACADEMIC RESEARCH THAT HAS BEEN FORMATTING IN THE INTERIOR OF MATO GROSSO
author Silva, Erick dos Santos
author_facet Silva, Erick dos Santos
Araujo, Alexandre Alberto Visentin Ramos de
author_role author
author2 Araujo, Alexandre Alberto Visentin Ramos de
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Erick dos Santos
Araujo, Alexandre Alberto Visentin Ramos de
dc.subject.por.fl_str_mv Ensino de Ciências
Formação de Professores
Demandas educacionais contemporâneas
Science Teaching
Teacher Education
Contemporary educational demands
Enseñanza de las ciencias
Formación de profesores
Demandas educativas contemporáneas
topic Ensino de Ciências
Formação de Professores
Demandas educacionais contemporâneas
Science Teaching
Teacher Education
Contemporary educational demands
Enseñanza de las ciencias
Formación de profesores
Demandas educativas contemporáneas
description The work presents the results of an investigation involving the research interests of a group of graduate students who also act as teachers in the basic education network. From a content analysis of the collected material, it was possible to prospect the main themes researched by the group and observe that they have a direct relationship with the improvement of the pedagogical spaces and academic contexts that surround them. The statements of these professionals reveal that the search for training and shared pedagogical knowledge has a strong connection with their contexts and everyday needs. The results point to a fertile path for the transit of recent research results to the classroom floor, in a perspective of active appropriation carried out by the graduate students involved.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-08-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Ciências
Ciências
Ciências
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/1125
10.23926/RPD.2021.v6.n2.e052.id1125
url http://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/1125
identifier_str_mv 10.23926/RPD.2021.v6.n2.e052.id1125
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.cfs.ifmt.edu.br:443/periodicos/index.php/rpd/article/view/1125/540
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista Prática Docente
publisher.none.fl_str_mv Revista Prática Docente
dc.source.none.fl_str_mv Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 6 No. 2 (2021): May to August 2021; e052
Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 6 Núm. 2 (2021): Mayo a Agosto de 2021; e052
Revista Prática Docente; v. 6 n. 2 (2021): Maio a Agosto de 2021 (Fluxo contínuo); e052
2526-2149
reponame:Revista Prática Docente
instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
instacron:IFMT
instname_str Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
instacron_str IFMT
institution IFMT
reponame_str Revista Prática Docente
collection Revista Prática Docente
repository.name.fl_str_mv Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
repository.mail.fl_str_mv revistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||
_version_ 1792205725619978240