QUIMI CRUSH: PLAYFUL ACTIVITY FOR TEACHING ORGANIC CHEMISTRY

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Teixeira Pires, Diego Arantes
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Alves do Nascimento, Leonardo, Mira Medeiros, Tatyana, Batista Loja, Luiz Fernando
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Prática Docente
Texto Completo: https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/583
Resumo: Nowaday, there is a great concern about the teaching and learning process of scientific concepts in the field of Natural Sciences, and especially in Chemistry classes. For education researchers, a solution to solve this problem is to develop and point out materials that use new technologies to increase the methodology of the classes. Some of these materials, which can contribute to the success in the teaching-learning process, are playful educational softwares. In this sense, it was developed a mobile device application, named Quimi Crush, to assist in mediating the content of Organic Functions in high school classes. The playful game was developed, tested and applied with High School and ungergraduate students. This game was well rated by both groups. In addition, Quimi Crush has been validated as an educational game and can be a tool to help in chemistry classes, making them more dynamic and interesting.
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spelling QUIMI CRUSH: PLAYFUL ACTIVITY FOR TEACHING ORGANIC CHEMISTRYQUIMI CRUSH: ATIVIDADE LÚDICA PARA O ENSINO DE QUÍMICA ORGÂNICAAtividades LúdicasQuímica OrgânicaTecnologias na EducaçãoOrganic ChemistryPlayful ActivitiesEducational TechnologiesNowaday, there is a great concern about the teaching and learning process of scientific concepts in the field of Natural Sciences, and especially in Chemistry classes. For education researchers, a solution to solve this problem is to develop and point out materials that use new technologies to increase the methodology of the classes. Some of these materials, which can contribute to the success in the teaching-learning process, are playful educational softwares. In this sense, it was developed a mobile device application, named Quimi Crush, to assist in mediating the content of Organic Functions in high school classes. The playful game was developed, tested and applied with High School and ungergraduate students. This game was well rated by both groups. In addition, Quimi Crush has been validated as an educational game and can be a tool to help in chemistry classes, making them more dynamic and interesting.Atualmente paira sobre a área de Ciências Naturais, e principalmente na disciplina de Química, uma grande preocupação em relação ao processo de ensino-aprendizagem de conceitos científicos. Uma solução, por parte dos estudiosos da Educação Química, para sanar essa problemática é desenvolver e apontar materiais que utilizem Novas Tecnologias para incrementar a metodologia das aulas ministradas pelos professores de Ciências. Alguns desses materiais, que podem contribuir com o êxito no processo de ensino-aprendizagem, são os softwares lúdicos educacionais. Nesse sentido, realizou-se o desenvolvimento de um aplicativo para dispositivo móvel, denominado Quimi Crush, para auxiliar na mediação do conteúdo de Funções Orgânicas no Ensino Médio. O jogo didático foi desenvolvido, testado e aplicado com alunos do Ensino Médio e alunos do Ensino Superior. Esse jogo foi bem avaliado por ambos os grupos. Além disso, Quími Crush foi validado como jogo didático, podendo ser uma ferramenta para auxiliar as aulas de Química, tornando-as mais dinâmicas e interessantes.Revista Prática Docente2018-12-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionNatural SciencesCiencias NaturalesCiências Naturaisapplication/pdfhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/58310.23926/RPD.2526-2149.2018.v3.n2.p625-642.id264Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 3 No. 2 (2018): Julho a Dezembro de 2018; 625-642Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 3 Núm. 2 (2018): Julho a Dezembro de 2018; 625-642Revista Prática Docente; v. 3 n. 2 (2018): Julho a Dezembro de 2018; 625-6422526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/583/571Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessTeixeira Pires, Diego ArantesAlves do Nascimento, Leonardo Mira Medeiros, TatyanaBatista Loja, Luiz Fernando2023-06-08T00:57:16Zoai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/583Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2023-06-08T00:57:16Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false
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