HIGH SCHOOL OF THE INTEGRAL PERIOD, YOUTH AND TEACHING CAREER: THE CASE OF SÃO PAULO
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Prática Docente |
Texto Completo: | https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/614 |
Resumo: | In this article, we analyze the proposal of integral education implanted in some high schools of the state network of São Paulo, instituted by Complementary Law nº 1.164, 04/01/2012. In one of these schools, from inside the state, was developed the doctoral research entitled “Public management of Paulista education: the teaching career and the new High School”, developed at the Paulista State University - UNESP/Rio Claro, whose results indicate: a different pedagogical proposal, focusing on the student’s autonomy, that elects, for example, some disciplines to be assisted and he is stimulated to be protagonist; for teachers, there are parallel working conditions in relation to the other teachers of the units in which the project was not implemented, such as exclusive dedication, salary increase, tutoring system, 360 degree evaluation and continuous training divided by area of knowledge in the school space. |
id |
IFMT_2749f3e21a6a12d80a58bf3e6a448b82 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/614 |
network_acronym_str |
IFMT |
network_name_str |
Revista Prática Docente |
repository_id_str |
|
spelling |
HIGH SCHOOL OF THE INTEGRAL PERIOD, YOUTH AND TEACHING CAREER: THE CASE OF SÃO PAULOENSINO MÉDIO DE PERÍODO INTEGRAL, JUVENTUDE E CARREIRA DOCENTE: O CASO DE SÃO PAULOEnsino MédioPeríodo IntegralDocênciaHigh SchoolFull timeTeachingIn this article, we analyze the proposal of integral education implanted in some high schools of the state network of São Paulo, instituted by Complementary Law nº 1.164, 04/01/2012. In one of these schools, from inside the state, was developed the doctoral research entitled “Public management of Paulista education: the teaching career and the new High School”, developed at the Paulista State University - UNESP/Rio Claro, whose results indicate: a different pedagogical proposal, focusing on the student’s autonomy, that elects, for example, some disciplines to be assisted and he is stimulated to be protagonist; for teachers, there are parallel working conditions in relation to the other teachers of the units in which the project was not implemented, such as exclusive dedication, salary increase, tutoring system, 360 degree evaluation and continuous training divided by area of knowledge in the school space.Neste artigo, analisa-se a proposta de ensino integral direcionada a algumas escolas de Ensino Médio da rede estadual de São Paulo, instituída pela Lei Complementar nº 1.164, de 04/01/2012. Em uma escola dessa natureza, do interior do estado, foi desenvolvida a pesquisa de doutorado intitulada “Gestão Pública da Educação Paulista: a carreira docente e o novo Ensino Médio”, desenvolvida no âmbito da Universidade Estadual Paulista – UNESP/Rio Claro, cujos resultados indicam: uma proposta pedagógica diferenciada, com foco na autonomia do aluno, que elege, por exemplo, algumas disciplinas a serem cursadas e é estimulado a ser protagonista; para os docentes, há condições de trabalho paralelas com relação aos pares de outras unidades em que o projeto não foi implantado, como dedicação exclusiva, incremento salarial, sistema de tutoria, avaliação 360 graus e formação continuada dividida por área do conhecimento no espaço escolar.Revista Prática Docente2018-06-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionHuman SciencesCiências HumanasCiências Humanasapplication/pdfhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/61410.23926/RPD.2526-2149.2018.v3.n1.p263-278.id119Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 3 No. 1 (2018): Janeiro a Junho de 2018; 263-278Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 3 Núm. 1 (2018): Janeiro a Junho de 2018; 263-278Revista Prática Docente; v. 3 n. 1 (2018): Janeiro a Junho de 2018; 263-2782526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/614/602Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCasagrande , Ana LaraMary Adam , Joyce2023-06-09T00:56:19Zoai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/614Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2023-06-09T00:56:19Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
HIGH SCHOOL OF THE INTEGRAL PERIOD, YOUTH AND TEACHING CAREER: THE CASE OF SÃO PAULO ENSINO MÉDIO DE PERÍODO INTEGRAL, JUVENTUDE E CARREIRA DOCENTE: O CASO DE SÃO PAULO |
title |
HIGH SCHOOL OF THE INTEGRAL PERIOD, YOUTH AND TEACHING CAREER: THE CASE OF SÃO PAULO |
spellingShingle |
HIGH SCHOOL OF THE INTEGRAL PERIOD, YOUTH AND TEACHING CAREER: THE CASE OF SÃO PAULO Casagrande , Ana Lara Ensino Médio Período Integral Docência High School Full time Teaching |
title_short |
HIGH SCHOOL OF THE INTEGRAL PERIOD, YOUTH AND TEACHING CAREER: THE CASE OF SÃO PAULO |
title_full |
HIGH SCHOOL OF THE INTEGRAL PERIOD, YOUTH AND TEACHING CAREER: THE CASE OF SÃO PAULO |
title_fullStr |
HIGH SCHOOL OF THE INTEGRAL PERIOD, YOUTH AND TEACHING CAREER: THE CASE OF SÃO PAULO |
title_full_unstemmed |
HIGH SCHOOL OF THE INTEGRAL PERIOD, YOUTH AND TEACHING CAREER: THE CASE OF SÃO PAULO |
title_sort |
HIGH SCHOOL OF THE INTEGRAL PERIOD, YOUTH AND TEACHING CAREER: THE CASE OF SÃO PAULO |
author |
Casagrande , Ana Lara |
author_facet |
Casagrande , Ana Lara Mary Adam , Joyce |
author_role |
author |
author2 |
Mary Adam , Joyce |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Casagrande , Ana Lara Mary Adam , Joyce |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ensino Médio Período Integral Docência High School Full time Teaching |
topic |
Ensino Médio Período Integral Docência High School Full time Teaching |
description |
In this article, we analyze the proposal of integral education implanted in some high schools of the state network of São Paulo, instituted by Complementary Law nº 1.164, 04/01/2012. In one of these schools, from inside the state, was developed the doctoral research entitled “Public management of Paulista education: the teaching career and the new High School”, developed at the Paulista State University - UNESP/Rio Claro, whose results indicate: a different pedagogical proposal, focusing on the student’s autonomy, that elects, for example, some disciplines to be assisted and he is stimulated to be protagonist; for teachers, there are parallel working conditions in relation to the other teachers of the units in which the project was not implemented, such as exclusive dedication, salary increase, tutoring system, 360 degree evaluation and continuous training divided by area of knowledge in the school space. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-06-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Human Sciences Ciências Humanas Ciências Humanas |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/614 10.23926/RPD.2526-2149.2018.v3.n1.p263-278.id119 |
url |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/614 |
identifier_str_mv |
10.23926/RPD.2526-2149.2018.v3.n1.p263-278.id119 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/614/602 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 3 No. 1 (2018): Janeiro a Junho de 2018; 263-278 Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 3 Núm. 1 (2018): Janeiro a Junho de 2018; 263-278 Revista Prática Docente; v. 3 n. 1 (2018): Janeiro a Junho de 2018; 263-278 2526-2149 reponame:Revista Prática Docente instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) instacron:IFMT |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
instacron_str |
IFMT |
institution |
IFMT |
reponame_str |
Revista Prática Docente |
collection |
Revista Prática Docente |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br|| |
_version_ |
1797068944643719168 |