HE HAS TWO DADS: NEW FAMILIES IN CONTEMPORARY CHILDREN’S LITERATURE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Prática Docente |
Texto Completo: | https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/517 |
Resumo: | The present text seeks to discuss how contemporary children's literature problematizes controversial issues, including homosexuality, current theme in the social context and also in the literature, since it is a direct component of the relations of the men and society; so, such topic cannot be disregarded. Therefore, we will take as a starting point the text My two fathers, by Walcyr Carrasco, to make some considerations about this contemporary children's literature and its importance in fomenting human formation inside and outside the school space, demystifying pre-established concepts and truths standardized. |
id |
IFMT_a50fd3daa2507364e9d91bfdcce79f37 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/517 |
network_acronym_str |
IFMT |
network_name_str |
Revista Prática Docente |
repository_id_str |
|
spelling |
HE HAS TWO DADS: NEW FAMILIES IN CONTEMPORARY CHILDREN’S LITERATUREELE TEM DOIS PAPAIS: AS NOVAS FAMÍLIAS NA LITERATURA INFANTIL CONTEMPORÂNEAHomossexualidadeFamíliaLiteratura infantilHomosexualityFamilyChildren's literatureThe present text seeks to discuss how contemporary children's literature problematizes controversial issues, including homosexuality, current theme in the social context and also in the literature, since it is a direct component of the relations of the men and society; so, such topic cannot be disregarded. Therefore, we will take as a starting point the text My two fathers, by Walcyr Carrasco, to make some considerations about this contemporary children's literature and its importance in fomenting human formation inside and outside the school space, demystifying pre-established concepts and truths standardized.O presente texto busca discutir em que medida a literatura infantil contemporânea problematiza questões polêmicas, entre elas, a homossexualidade, tema atual no contexto social e na literatura, haja vista que é integrante direta das relações do homem e da sociedade e, desta maneira, tais questões não podem ser desconsideradas. Para tanto, tomaremos como ponto de partida a obra Meus dois pais, de Walcyr Carrasco, para tecer algumas considerações acerca dessa literatura infantil contemporânea e de sua importância no fomento à formação humana dentro e fora do espaço escolar, desmistificando conceito pré-estabelecidos e verdades padronizadas.Revista Prática Docente2019-12-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionLanguagesLenguasLinguagensapplication/pdfhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/51710.23926/RPD.2526-2149.2019.v4.n2.p514-523.id454Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 4 No. 2 (2019): Julho a Dezembro 2019; 514-523Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 4 Núm. 2 (2019): Julho a Dezembro 2019; 514-523Revista Prática Docente; v. 4 n. 2 (2019): Julho a Dezembro 2019; 514-5232526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/517/508Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMatos Magalhães, Epaminondas deAparecido Pereira, Marcos2023-06-07T00:49:49Zoai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/517Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2023-06-07T00:49:49Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
HE HAS TWO DADS: NEW FAMILIES IN CONTEMPORARY CHILDREN’S LITERATURE ELE TEM DOIS PAPAIS: AS NOVAS FAMÍLIAS NA LITERATURA INFANTIL CONTEMPORÂNEA |
title |
HE HAS TWO DADS: NEW FAMILIES IN CONTEMPORARY CHILDREN’S LITERATURE |
spellingShingle |
HE HAS TWO DADS: NEW FAMILIES IN CONTEMPORARY CHILDREN’S LITERATURE Matos Magalhães, Epaminondas de Homossexualidade Família Literatura infantil Homosexuality Family Children's literature |
title_short |
HE HAS TWO DADS: NEW FAMILIES IN CONTEMPORARY CHILDREN’S LITERATURE |
title_full |
HE HAS TWO DADS: NEW FAMILIES IN CONTEMPORARY CHILDREN’S LITERATURE |
title_fullStr |
HE HAS TWO DADS: NEW FAMILIES IN CONTEMPORARY CHILDREN’S LITERATURE |
title_full_unstemmed |
HE HAS TWO DADS: NEW FAMILIES IN CONTEMPORARY CHILDREN’S LITERATURE |
title_sort |
HE HAS TWO DADS: NEW FAMILIES IN CONTEMPORARY CHILDREN’S LITERATURE |
author |
Matos Magalhães, Epaminondas de |
author_facet |
Matos Magalhães, Epaminondas de Aparecido Pereira, Marcos |
author_role |
author |
author2 |
Aparecido Pereira, Marcos |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Matos Magalhães, Epaminondas de Aparecido Pereira, Marcos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Homossexualidade Família Literatura infantil Homosexuality Family Children's literature |
topic |
Homossexualidade Família Literatura infantil Homosexuality Family Children's literature |
description |
The present text seeks to discuss how contemporary children's literature problematizes controversial issues, including homosexuality, current theme in the social context and also in the literature, since it is a direct component of the relations of the men and society; so, such topic cannot be disregarded. Therefore, we will take as a starting point the text My two fathers, by Walcyr Carrasco, to make some considerations about this contemporary children's literature and its importance in fomenting human formation inside and outside the school space, demystifying pre-established concepts and truths standardized. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-12-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Languages Lenguas Linguagens |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/517 10.23926/RPD.2526-2149.2019.v4.n2.p514-523.id454 |
url |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/517 |
identifier_str_mv |
10.23926/RPD.2526-2149.2019.v4.n2.p514-523.id454 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/517/508 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 4 No. 2 (2019): Julho a Dezembro 2019; 514-523 Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 4 Núm. 2 (2019): Julho a Dezembro 2019; 514-523 Revista Prática Docente; v. 4 n. 2 (2019): Julho a Dezembro 2019; 514-523 2526-2149 reponame:Revista Prática Docente instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) instacron:IFMT |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
instacron_str |
IFMT |
institution |
IFMT |
reponame_str |
Revista Prática Docente |
collection |
Revista Prática Docente |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br|| |
_version_ |
1797068943945367552 |