TEACHING THE VALUE OF MONEY OVER TIME THROUGH ACTIVITIES
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Prática Docente |
Texto Completo: | https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/365 |
Resumo: | This paper presents the results of a survey that aimed to analyze information relevant to the results of applying an activity to work the notion of value of money in time. They participated in the experimental part 21 students of the 3rd year of the high school of a public school, located in Aurora do Pará. The analysis of the issues resolved by the students, as well as the conclusions presented at the time of registration, revealed that they, after activity, demonstrated an understanding of the concept of the value of money over time. The didactic experiment allowed us to realize how important it is that we can work with different methodologies in Mathematics classes, since in this way, students were able to assimilate the concepts presented. |
id |
IFMT_ad68b43866ad548d2de9388bc9d04c8d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/365 |
network_acronym_str |
IFMT |
network_name_str |
Revista Prática Docente |
repository_id_str |
|
spelling |
TEACHING THE VALUE OF MONEY OVER TIME THROUGH ACTIVITIESENSEÑAR EL VALOR DEL DINERO A LO LARGO DEL TIEMPO A TRAVÉS DE ACTIVIDADESO ENSINO DO VALOR DO DINHEIRO NO TEMPO POR MEIO DE ATIVIDADESEnsino de MatemáticaMatemática FinanceiraValor do Dinheiro no TempoMathematics TeachingFinancial MathValue of the Money in TimeEnseñanza de las MatemáticasMatemática FinancieraValor Temporal del DineroThis paper presents the results of a survey that aimed to analyze information relevant to the results of applying an activity to work the notion of value of money in time. They participated in the experimental part 21 students of the 3rd year of the high school of a public school, located in Aurora do Pará. The analysis of the issues resolved by the students, as well as the conclusions presented at the time of registration, revealed that they, after activity, demonstrated an understanding of the concept of the value of money over time. The didactic experiment allowed us to realize how important it is that we can work with different methodologies in Mathematics classes, since in this way, students were able to assimilate the concepts presented.Este trabajo presenta los resultados de una investigación que tuvo como objetivo analizar información relevante a los resultados de la aplicación de una actividad para trabajar la noción del valor del dinero en el tiempo. En la parte experimental participaron veintiún estudiantes del 3º año de una escuela pública, ubicada en Aurora do Pará. El análisis de las cuestiones resueltas por los estudiantes, así como las conclusiones presentadas al momento de la inscripción, revelaron que, luego de actividad, demostró comprensión del concepto del valor del dinero a lo largo del tiempo. El experimento didáctico nos permitió darnos cuenta de lo importante que es que podamos trabajar con diferentes metodologías en las clases de Matemáticas, ya que de esa manera, los estudiantes pudieron asimilar los conceptos presentados.Este trabalho apresenta os resultados de uma pesquisa que teve como objetivo analisar informações pertinentes aos resultados da aplicação de uma atividade para trabalhar a noção de valor do dinheiro no tempo. Participaram da parte experimental 21 estudantes do 3º ano do ensino médio de uma escola pública, localizada em Aurora do Pará. A análise das questões resolvidas pelos estudantes, bem como as conclusões apresentadas, no momento dos registros, nos revelou que os mesmos, após a atividade, demonstraram entendimento do conceito do valor do dinheiro no tempo. O experimento didático nos permitiu perceber o quanto é importante que possamos trabalhar com metodologias diferenciadas nas aulas de Matemática, uma vez que assim, os estudantes conseguiram assimilar os conceitos apresentados.Revista Prática Docente2021-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionMathematicsMatemáticasMatemáticaapplication/pdfhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/36510.23926/RPD.2021.v6.n1.e002.id788Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 6 No. 1 (2021): Janeiro a Abril de 2021(Fluxo contínuo); e002Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 6 Núm. 1 (2021): Janeiro a Abril de 2021(Fluxo contínuo); e002Revista Prática Docente; v. 6 n. 1 (2021): Janeiro a Abril de 2021(Fluxo contínuo); e0022526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/365/357Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAlves Sobreira, AndréCarvalho Pereira, DucivalFranco de Sá, Pedro2023-05-27T21:25:47Zoai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/365Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2023-05-27T21:25:47Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
TEACHING THE VALUE OF MONEY OVER TIME THROUGH ACTIVITIES ENSEÑAR EL VALOR DEL DINERO A LO LARGO DEL TIEMPO A TRAVÉS DE ACTIVIDADES O ENSINO DO VALOR DO DINHEIRO NO TEMPO POR MEIO DE ATIVIDADES |
title |
TEACHING THE VALUE OF MONEY OVER TIME THROUGH ACTIVITIES |
spellingShingle |
TEACHING THE VALUE OF MONEY OVER TIME THROUGH ACTIVITIES Alves Sobreira, André Ensino de Matemática Matemática Financeira Valor do Dinheiro no Tempo Mathematics Teaching Financial Math Value of the Money in Time Enseñanza de las Matemáticas Matemática Financiera Valor Temporal del Dinero |
title_short |
TEACHING THE VALUE OF MONEY OVER TIME THROUGH ACTIVITIES |
title_full |
TEACHING THE VALUE OF MONEY OVER TIME THROUGH ACTIVITIES |
title_fullStr |
TEACHING THE VALUE OF MONEY OVER TIME THROUGH ACTIVITIES |
title_full_unstemmed |
TEACHING THE VALUE OF MONEY OVER TIME THROUGH ACTIVITIES |
title_sort |
TEACHING THE VALUE OF MONEY OVER TIME THROUGH ACTIVITIES |
author |
Alves Sobreira, André |
author_facet |
Alves Sobreira, André Carvalho Pereira, Ducival Franco de Sá, Pedro |
author_role |
author |
author2 |
Carvalho Pereira, Ducival Franco de Sá, Pedro |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Alves Sobreira, André Carvalho Pereira, Ducival Franco de Sá, Pedro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ensino de Matemática Matemática Financeira Valor do Dinheiro no Tempo Mathematics Teaching Financial Math Value of the Money in Time Enseñanza de las Matemáticas Matemática Financiera Valor Temporal del Dinero |
topic |
Ensino de Matemática Matemática Financeira Valor do Dinheiro no Tempo Mathematics Teaching Financial Math Value of the Money in Time Enseñanza de las Matemáticas Matemática Financiera Valor Temporal del Dinero |
description |
This paper presents the results of a survey that aimed to analyze information relevant to the results of applying an activity to work the notion of value of money in time. They participated in the experimental part 21 students of the 3rd year of the high school of a public school, located in Aurora do Pará. The analysis of the issues resolved by the students, as well as the conclusions presented at the time of registration, revealed that they, after activity, demonstrated an understanding of the concept of the value of money over time. The didactic experiment allowed us to realize how important it is that we can work with different methodologies in Mathematics classes, since in this way, students were able to assimilate the concepts presented. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-04-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Mathematics Matemáticas Matemática |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/365 10.23926/RPD.2021.v6.n1.e002.id788 |
url |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/365 |
identifier_str_mv |
10.23926/RPD.2021.v6.n1.e002.id788 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/365/357 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 6 No. 1 (2021): Janeiro a Abril de 2021(Fluxo contínuo); e002 Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 6 Núm. 1 (2021): Janeiro a Abril de 2021(Fluxo contínuo); e002 Revista Prática Docente; v. 6 n. 1 (2021): Janeiro a Abril de 2021(Fluxo contínuo); e002 2526-2149 reponame:Revista Prática Docente instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) instacron:IFMT |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
instacron_str |
IFMT |
institution |
IFMT |
reponame_str |
Revista Prática Docente |
collection |
Revista Prática Docente |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br|| |
_version_ |
1797068943111749632 |