TEACHING THE VALUE OF MONEY OVER TIME THROUGH ACTIVITIES

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Alves Sobreira, André
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Carvalho Pereira, Ducival, Franco de Sá, Pedro
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Prática Docente
Texto Completo: https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/365
Resumo: This paper presents the results of a survey that aimed to analyze information relevant to the results of applying an activity to work the notion of value of money in time. They participated in the experimental part 21 students of the 3rd year of the high school of a public school, located in Aurora do Pará. The analysis of the issues resolved by the students, as well as the conclusions presented at the time of registration, revealed that they, after activity, demonstrated an understanding of the concept of the value of money over time. The didactic experiment allowed us to realize how important it is that we can work with different methodologies in Mathematics classes, since in this way, students were able to assimilate the concepts presented.
id IFMT_ad68b43866ad548d2de9388bc9d04c8d
oai_identifier_str oai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/365
network_acronym_str IFMT
network_name_str Revista Prática Docente
repository_id_str
spelling TEACHING THE VALUE OF MONEY OVER TIME THROUGH ACTIVITIESENSEÑAR EL VALOR DEL DINERO A LO LARGO DEL TIEMPO A TRAVÉS DE ACTIVIDADESO ENSINO DO VALOR DO DINHEIRO NO TEMPO POR MEIO DE ATIVIDADESEnsino de MatemáticaMatemática FinanceiraValor do Dinheiro no TempoMathematics TeachingFinancial MathValue of the Money in TimeEnseñanza de las MatemáticasMatemática FinancieraValor Temporal del DineroThis paper presents the results of a survey that aimed to analyze information relevant to the results of applying an activity to work the notion of value of money in time. They participated in the experimental part 21 students of the 3rd year of the high school of a public school, located in Aurora do Pará. The analysis of the issues resolved by the students, as well as the conclusions presented at the time of registration, revealed that they, after activity, demonstrated an understanding of the concept of the value of money over time. The didactic experiment allowed us to realize how important it is that we can work with different methodologies in Mathematics classes, since in this way, students were able to assimilate the concepts presented.Este trabajo presenta los resultados de una investigación que tuvo como objetivo analizar información relevante a los resultados de la aplicación de una actividad para trabajar la noción del valor del dinero en el tiempo. En la parte experimental participaron veintiún estudiantes del 3º año de una escuela pública, ubicada en Aurora do Pará. El análisis de las cuestiones resueltas por los estudiantes, así como las conclusiones presentadas al momento de la inscripción, revelaron que, luego de actividad, demostró comprensión del concepto del valor del dinero a lo largo del tiempo. El experimento didáctico nos permitió darnos cuenta de lo importante que es que podamos trabajar con diferentes metodologías en las clases de Matemáticas, ya que de esa manera, los estudiantes pudieron asimilar los conceptos presentados.Este trabalho apresenta os resultados de uma pesquisa que teve como objetivo analisar informações pertinentes aos resultados da aplicação de uma atividade para trabalhar a noção de valor do dinheiro no tempo. Participaram da parte experimental 21 estudantes do 3º ano do ensino médio de uma escola pública, localizada em Aurora do Pará. A análise das questões resolvidas pelos estudantes, bem como as conclusões apresentadas, no momento dos registros, nos revelou que os mesmos, após a atividade, demonstraram entendimento do conceito do valor do dinheiro no tempo. O experimento didático nos permitiu perceber o quanto é importante que possamos trabalhar com metodologias diferenciadas nas aulas de Matemática, uma vez que assim, os estudantes conseguiram assimilar os conceitos apresentados.Revista Prática Docente2021-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionMathematicsMatemáticasMatemáticaapplication/pdfhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/36510.23926/RPD.2021.v6.n1.e002.id788Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 6 No. 1 (2021): Janeiro a Abril de 2021(Fluxo contínuo); e002Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 6 Núm. 1 (2021): Janeiro a Abril de 2021(Fluxo contínuo); e002Revista Prática Docente; v. 6 n. 1 (2021): Janeiro a Abril de 2021(Fluxo contínuo); e0022526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/365/357Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAlves Sobreira, AndréCarvalho Pereira, DucivalFranco de Sá, Pedro2023-05-27T21:25:47Zoai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/365Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2023-05-27T21:25:47Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false
dc.title.none.fl_str_mv TEACHING THE VALUE OF MONEY OVER TIME THROUGH ACTIVITIES
ENSEÑAR EL VALOR DEL DINERO A LO LARGO DEL TIEMPO A TRAVÉS DE ACTIVIDADES
O ENSINO DO VALOR DO DINHEIRO NO TEMPO POR MEIO DE ATIVIDADES
title TEACHING THE VALUE OF MONEY OVER TIME THROUGH ACTIVITIES
spellingShingle TEACHING THE VALUE OF MONEY OVER TIME THROUGH ACTIVITIES
Alves Sobreira, André
Ensino de Matemática
Matemática Financeira
Valor do Dinheiro no Tempo
Mathematics Teaching
Financial Math
Value of the Money in Time
Enseñanza de las Matemáticas
Matemática Financiera
Valor Temporal del Dinero
title_short TEACHING THE VALUE OF MONEY OVER TIME THROUGH ACTIVITIES
title_full TEACHING THE VALUE OF MONEY OVER TIME THROUGH ACTIVITIES
title_fullStr TEACHING THE VALUE OF MONEY OVER TIME THROUGH ACTIVITIES
title_full_unstemmed TEACHING THE VALUE OF MONEY OVER TIME THROUGH ACTIVITIES
title_sort TEACHING THE VALUE OF MONEY OVER TIME THROUGH ACTIVITIES
author Alves Sobreira, André
author_facet Alves Sobreira, André
Carvalho Pereira, Ducival
Franco de Sá, Pedro
author_role author
author2 Carvalho Pereira, Ducival
Franco de Sá, Pedro
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Alves Sobreira, André
Carvalho Pereira, Ducival
Franco de Sá, Pedro
dc.subject.por.fl_str_mv Ensino de Matemática
Matemática Financeira
Valor do Dinheiro no Tempo
Mathematics Teaching
Financial Math
Value of the Money in Time
Enseñanza de las Matemáticas
Matemática Financiera
Valor Temporal del Dinero
topic Ensino de Matemática
Matemática Financeira
Valor do Dinheiro no Tempo
Mathematics Teaching
Financial Math
Value of the Money in Time
Enseñanza de las Matemáticas
Matemática Financiera
Valor Temporal del Dinero
description This paper presents the results of a survey that aimed to analyze information relevant to the results of applying an activity to work the notion of value of money in time. They participated in the experimental part 21 students of the 3rd year of the high school of a public school, located in Aurora do Pará. The analysis of the issues resolved by the students, as well as the conclusions presented at the time of registration, revealed that they, after activity, demonstrated an understanding of the concept of the value of money over time. The didactic experiment allowed us to realize how important it is that we can work with different methodologies in Mathematics classes, since in this way, students were able to assimilate the concepts presented.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-04-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Mathematics
Matemáticas
Matemática
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/365
10.23926/RPD.2021.v6.n1.e002.id788
url https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/365
identifier_str_mv 10.23926/RPD.2021.v6.n1.e002.id788
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/365/357
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista Prática Docente
publisher.none.fl_str_mv Revista Prática Docente
dc.source.none.fl_str_mv Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 6 No. 1 (2021): Janeiro a Abril de 2021(Fluxo contínuo); e002
Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 6 Núm. 1 (2021): Janeiro a Abril de 2021(Fluxo contínuo); e002
Revista Prática Docente; v. 6 n. 1 (2021): Janeiro a Abril de 2021(Fluxo contínuo); e002
2526-2149
reponame:Revista Prática Docente
instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
instacron:IFMT
instname_str Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
instacron_str IFMT
institution IFMT
reponame_str Revista Prática Docente
collection Revista Prática Docente
repository.name.fl_str_mv Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)
repository.mail.fl_str_mv revistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||
_version_ 1797068943111749632