THE INFLUENCE OF THE TEXTBOOK IN THE TEACHER'S PEDAGOGIC PRACTICE THAT TEACHES MATHEMATICS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Prática Docente |
Texto Completo: | https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/624 |
Resumo: | The article investigates the textbook content mathematics in pedagogical practice of Mathematics teachers in elementary school. Data collection was conducted in two schools in the state public schools of Mato Grosso, through observation, interviews and analysis of four class teacher records. The analysis, carried out a qualitative way and guided by interpretive method, showed results that show significant changes from the form of presentation of the contents in the textbook and the influence of this teaching practice. |
id |
IFMT_b1a28d470bc072e7a089927f971cdf39 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/624 |
network_acronym_str |
IFMT |
network_name_str |
Revista Prática Docente |
repository_id_str |
|
spelling |
THE INFLUENCE OF THE TEXTBOOK IN THE TEACHER'S PEDAGOGIC PRACTICE THAT TEACHES MATHEMATICSA INFLUÊNCIA DO LIVRO DIDÁTICO NA PRÁTICA PEDAGÓGICA DO PROFESSOR QUE ENSINA MATEMÁTICALivro DidáticoMatemáticaGeometriaEnsino da MatemáticaTextbookMathematicsGeometryMathematics TeachingThe article investigates the textbook content mathematics in pedagogical practice of Mathematics teachers in elementary school. Data collection was conducted in two schools in the state public schools of Mato Grosso, through observation, interviews and analysis of four class teacher records. The analysis, carried out a qualitative way and guided by interpretive method, showed results that show significant changes from the form of presentation of the contents in the textbook and the influence of this teaching practice.O artigo investiga a influência do livro didático de Matemática na prática pedagógica dos professores de matemática dos últimos anos do Ensino Fundamental. A coleta de dados foi realizada em duas escolas da rede pública estadual de MT, através de observações, entrevistas e análise de registros de aula de quatro professores. As análises, realizadas de maneira qualitativa e norteadas pelo método interpretativo, demonstraram resultados que evidenciam mudanças significativas em relação à forma de apresentação dos conteúdos no livro didático e a influência desta na prática docente.Revista Prática Docente2017-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionMathematicsMatemáticasMatemáticaapplication/pdfhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/62410.23926/RPD.2526-2149.2017.v2.n2.p158-178.id73Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 2 No. 2 (2017): Julho a Dezembro de 2017; 158-178Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 2 Núm. 2 (2017): Julho a Dezembro de 2017; 158-178Revista Prática Docente; v. 2 n. 2 (2017): Julho a Dezembro de 2017; 158-1782526-2149reponame:Revista Prática Docenteinstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)instacron:IFMTporhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/624/612Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessTeixeira Turíbio , Solange RamosCarvalho da Silva , Adelmo2023-06-01T15:54:58Zoai:ojs2.periodicos.cfs.ifmt.edu.br:article/624Revistahttp://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpdPUBhttps://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/oairevistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br||2526-21492526-2149opendoar:2023-06-01T15:54:58Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE INFLUENCE OF THE TEXTBOOK IN THE TEACHER'S PEDAGOGIC PRACTICE THAT TEACHES MATHEMATICS A INFLUÊNCIA DO LIVRO DIDÁTICO NA PRÁTICA PEDAGÓGICA DO PROFESSOR QUE ENSINA MATEMÁTICA |
title |
THE INFLUENCE OF THE TEXTBOOK IN THE TEACHER'S PEDAGOGIC PRACTICE THAT TEACHES MATHEMATICS |
spellingShingle |
THE INFLUENCE OF THE TEXTBOOK IN THE TEACHER'S PEDAGOGIC PRACTICE THAT TEACHES MATHEMATICS Teixeira Turíbio , Solange Ramos Livro Didático Matemática Geometria Ensino da Matemática Textbook Mathematics Geometry Mathematics Teaching |
title_short |
THE INFLUENCE OF THE TEXTBOOK IN THE TEACHER'S PEDAGOGIC PRACTICE THAT TEACHES MATHEMATICS |
title_full |
THE INFLUENCE OF THE TEXTBOOK IN THE TEACHER'S PEDAGOGIC PRACTICE THAT TEACHES MATHEMATICS |
title_fullStr |
THE INFLUENCE OF THE TEXTBOOK IN THE TEACHER'S PEDAGOGIC PRACTICE THAT TEACHES MATHEMATICS |
title_full_unstemmed |
THE INFLUENCE OF THE TEXTBOOK IN THE TEACHER'S PEDAGOGIC PRACTICE THAT TEACHES MATHEMATICS |
title_sort |
THE INFLUENCE OF THE TEXTBOOK IN THE TEACHER'S PEDAGOGIC PRACTICE THAT TEACHES MATHEMATICS |
author |
Teixeira Turíbio , Solange Ramos |
author_facet |
Teixeira Turíbio , Solange Ramos Carvalho da Silva , Adelmo |
author_role |
author |
author2 |
Carvalho da Silva , Adelmo |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Teixeira Turíbio , Solange Ramos Carvalho da Silva , Adelmo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Livro Didático Matemática Geometria Ensino da Matemática Textbook Mathematics Geometry Mathematics Teaching |
topic |
Livro Didático Matemática Geometria Ensino da Matemática Textbook Mathematics Geometry Mathematics Teaching |
description |
The article investigates the textbook content mathematics in pedagogical practice of Mathematics teachers in elementary school. Data collection was conducted in two schools in the state public schools of Mato Grosso, through observation, interviews and analysis of four class teacher records. The analysis, carried out a qualitative way and guided by interpretive method, showed results that show significant changes from the form of presentation of the contents in the textbook and the influence of this teaching practice. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-12-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Mathematics Matemáticas Matemática |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/624 10.23926/RPD.2526-2149.2017.v2.n2.p158-178.id73 |
url |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/624 |
identifier_str_mv |
10.23926/RPD.2526-2149.2017.v2.n2.p158-178.id73 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/624/612 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher); Vol. 2 No. 2 (2017): Julho a Dezembro de 2017; 158-178 Revista Prática Docente (Revista Práctica Docente); Vol. 2 Núm. 2 (2017): Julho a Dezembro de 2017; 158-178 Revista Prática Docente; v. 2 n. 2 (2017): Julho a Dezembro de 2017; 158-178 2526-2149 reponame:Revista Prática Docente instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) instacron:IFMT |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
instacron_str |
IFMT |
institution |
IFMT |
reponame_str |
Revista Prática Docente |
collection |
Revista Prática Docente |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Prática Docente - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso (IFMT) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistapraticadocente@cfs.ifmt.edu.br|| |
_version_ |
1797068944664690688 |