Health Promotion Action Related to Healthy Sleeping of Students and Teachers During Remote Education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Tear: Revista de Educação Ciência e Tecnologia |
Texto Completo: | https://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/tear/article/view/5188 |
Resumo: | Abstract: This article presents the experience report in carrying out health promotion activities in allusion to the Sleep Week 2021, promoting satisfactory learning through a good sleep. This piece presents the methodological path used from the planning with the definition of the information and communication technologies until the realization of the event. The action counted on the realization of two webinars with the objective of reflecting on sleep health in remote education for students and teachers. With the interaction of the participants, there was an involvement and interest in reflecting on the need to change behavior and adopt healthy habits. The practice demonstrated the need for more actions to assess and monitor sleep and other aspects related to the teachers and students health, during remote teaching. Keywords: Social technology. Health education. Sleep. |
id |
IFRS-1_e3214e7e2077bae134c813862920d802 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.periodicos.ifrs.edu.br:article/5188 |
network_acronym_str |
IFRS-1 |
network_name_str |
Tear: Revista de Educação Ciência e Tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
Health Promotion Action Related to Healthy Sleeping of Students and Teachers During Remote EducationAcción para promover la salud relacionada con el sueño saludable de estudiantes y docentes durante la enseñanza a distancia utilizando tecnologías de la información y la comunicaciónAção de promoção à saúde relacionada ao sono saudável de estudantes e professores durante o ensino remotoAbstract: This article presents the experience report in carrying out health promotion activities in allusion to the Sleep Week 2021, promoting satisfactory learning through a good sleep. This piece presents the methodological path used from the planning with the definition of the information and communication technologies until the realization of the event. The action counted on the realization of two webinars with the objective of reflecting on sleep health in remote education for students and teachers. With the interaction of the participants, there was an involvement and interest in reflecting on the need to change behavior and adopt healthy habits. The practice demonstrated the need for more actions to assess and monitor sleep and other aspects related to the teachers and students health, during remote teaching. Keywords: Social technology. Health education. Sleep.Este artículo propone presentar el relato de experiencia en la realización de actividades de promoción de la salud en alusión a la Semana del Sueño 2021, promoviendo un aprendizaje satisfactorio a través de un buen sueño. Esta pieza presenta el camino metodológico utilizado desde la planificación con la definición de las tecnologías de la información y la comunicación hasta la realización del evento. La acción contó con la realización de dos webnários con el objetivo de reflexionar sobre la salud del sueño en la educación a distancia para estudiantes y docentes. Con la interacción de los participantes, hubo una implicación e interés en reflexionar sobre la necesidad de cambiar comportamientos y adoptar hábitos saludables. La práctica demostró la necesidad de más acciones para evaluar y monitorear el sueño y otros aspectos relacionados con la salud de docentes y estudiantes, durante la enseñanza a distancia.Resumo: Este artigo apresenta um relato de experiência de atividades de promoção à saúde em alusão à Semana do Sono 2021, promovendo o aprendizado satisfatório por meio de um sono bom. A presente peça apresenta o caminho metodológico utilizado desde o planejamento, com a definição das tecnologias da informação e comunicação, até a realização do evento. A ação contou com a realização de dois webinários com objetivo de refletir sobre a saúde do sono no ensino remoto para discentes e docentes. Com a interação dos participantes constatou-se o envolvimento e interesse na reflexão sobre a necessidade de mudança de comportamento e adoção de hábitos saudáveis. A prática demonstrou a necessidade de mais ações que avaliem e monitorem o sono e outros aspectos relacionados à saúde de professores e estudantes, durante o ensino remoto. Palavras-chave: Tecnologia social. Educação à saúde. Sono.Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul2021-12-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/tear/article/view/518810.35819/tear.v10.n2.a5188#Tear: Journal of Education, Science and Technology; Vol. 10 No. 2 (2021): TEACHING LIFE: THE WORLD SEEN THROUGH THE TEACHER'S LENSES#Tear Revista de Educación, Ciencia y Tecnología; Vol. 10 Núm. 2 (2021): VIDA DOCENTE: EL MUNDO VISTO PELA MIRADA DEL PROFESSOR#Tear: Revista de Educação, Ciência e Tecnologia; v. 10 n. 2 (2021): VIDA DOCENTE: O MUNDO VISTO PELO OLHAR DO PROFESSOR2238-807910.35819/tear.v10.n2reponame:Tear: Revista de Educação Ciência e Tecnologiainstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul (IFRS)instacron:IFRSporhttps://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/tear/article/view/5188/3049Copyright (c) 2021 #Tear: Revista de Educação, Ciência e Tecnologiainfo:eu-repo/semantics/openAccessde Lacerda Santos Ribeiro, Paulade Souza Gomes dos Santos , EmanuelaNascimento de Freitas, LucieneAguiar de Andrade, Emmanuely HeluenyBessa Neto, Vicente2021-12-21T00:45:04Zoai:ojs2.periodicos.ifrs.edu.br:article/5188Revistahttps://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/tearPUBhttps://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/tear/oai||tear@canoas.ifrs.edu.br2238-80792238-8079opendoar:2021-12-21T00:45:04Tear: Revista de Educação Ciência e Tecnologia - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul (IFRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Health Promotion Action Related to Healthy Sleeping of Students and Teachers During Remote Education Acción para promover la salud relacionada con el sueño saludable de estudiantes y docentes durante la enseñanza a distancia utilizando tecnologías de la información y la comunicación Ação de promoção à saúde relacionada ao sono saudável de estudantes e professores durante o ensino remoto |
title |
Health Promotion Action Related to Healthy Sleeping of Students and Teachers During Remote Education |
spellingShingle |
Health Promotion Action Related to Healthy Sleeping of Students and Teachers During Remote Education de Lacerda Santos Ribeiro, Paula |
title_short |
Health Promotion Action Related to Healthy Sleeping of Students and Teachers During Remote Education |
title_full |
Health Promotion Action Related to Healthy Sleeping of Students and Teachers During Remote Education |
title_fullStr |
Health Promotion Action Related to Healthy Sleeping of Students and Teachers During Remote Education |
title_full_unstemmed |
Health Promotion Action Related to Healthy Sleeping of Students and Teachers During Remote Education |
title_sort |
Health Promotion Action Related to Healthy Sleeping of Students and Teachers During Remote Education |
author |
de Lacerda Santos Ribeiro, Paula |
author_facet |
de Lacerda Santos Ribeiro, Paula de Souza Gomes dos Santos , Emanuela Nascimento de Freitas, Luciene Aguiar de Andrade, Emmanuely Helueny Bessa Neto, Vicente |
author_role |
author |
author2 |
de Souza Gomes dos Santos , Emanuela Nascimento de Freitas, Luciene Aguiar de Andrade, Emmanuely Helueny Bessa Neto, Vicente |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
de Lacerda Santos Ribeiro, Paula de Souza Gomes dos Santos , Emanuela Nascimento de Freitas, Luciene Aguiar de Andrade, Emmanuely Helueny Bessa Neto, Vicente |
description |
Abstract: This article presents the experience report in carrying out health promotion activities in allusion to the Sleep Week 2021, promoting satisfactory learning through a good sleep. This piece presents the methodological path used from the planning with the definition of the information and communication technologies until the realization of the event. The action counted on the realization of two webinars with the objective of reflecting on sleep health in remote education for students and teachers. With the interaction of the participants, there was an involvement and interest in reflecting on the need to change behavior and adopt healthy habits. The practice demonstrated the need for more actions to assess and monitor sleep and other aspects related to the teachers and students health, during remote teaching. Keywords: Social technology. Health education. Sleep. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-12-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/tear/article/view/5188 10.35819/tear.v10.n2.a5188 |
url |
https://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/tear/article/view/5188 |
identifier_str_mv |
10.35819/tear.v10.n2.a5188 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/tear/article/view/5188/3049 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 #Tear: Revista de Educação, Ciência e Tecnologia info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 #Tear: Revista de Educação, Ciência e Tecnologia |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul |
dc.source.none.fl_str_mv |
#Tear: Journal of Education, Science and Technology; Vol. 10 No. 2 (2021): TEACHING LIFE: THE WORLD SEEN THROUGH THE TEACHER'S LENSES #Tear Revista de Educación, Ciencia y Tecnología; Vol. 10 Núm. 2 (2021): VIDA DOCENTE: EL MUNDO VISTO PELA MIRADA DEL PROFESSOR #Tear: Revista de Educação, Ciência e Tecnologia; v. 10 n. 2 (2021): VIDA DOCENTE: O MUNDO VISTO PELO OLHAR DO PROFESSOR 2238-8079 10.35819/tear.v10.n2 reponame:Tear: Revista de Educação Ciência e Tecnologia instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul (IFRS) instacron:IFRS |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul (IFRS) |
instacron_str |
IFRS |
institution |
IFRS |
reponame_str |
Tear: Revista de Educação Ciência e Tecnologia |
collection |
Tear: Revista de Educação Ciência e Tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Tear: Revista de Educação Ciência e Tecnologia - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul (IFRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||tear@canoas.ifrs.edu.br |
_version_ |
1814253920335167488 |