Health Promotion Action Related to Healthy Sleeping of Students and Teachers During Remote Education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: de Lacerda Santos Ribeiro, Paula
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: de Souza Gomes dos Santos , Emanuela, Nascimento de Freitas, Luciene, Aguiar de Andrade, Emmanuely Helueny, Bessa Neto, Vicente
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Tear: Revista de Educação Ciência e Tecnologia
Texto Completo: https://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/tear/article/view/5188
Resumo: Abstract: This article presents the experience report in carrying out health promotion activities in allusion to the Sleep Week 2021, promoting satisfactory learning through a good sleep. This piece presents the methodological path used from the planning with the definition of the information and communication technologies until the realization of the event. The action counted on the realization of two webinars with the objective of reflecting on sleep health in remote education for students and teachers. With the interaction of the participants, there was an involvement and interest in reflecting on the need to change behavior and adopt healthy habits. The practice demonstrated the need for more actions to assess and monitor sleep and other aspects related to the teachers and students health, during remote teaching. Keywords: Social technology. Health education. Sleep.
id IFRS-1_e3214e7e2077bae134c813862920d802
oai_identifier_str oai:ojs2.periodicos.ifrs.edu.br:article/5188
network_acronym_str IFRS-1
network_name_str Tear: Revista de Educação Ciência e Tecnologia
repository_id_str
spelling Health Promotion Action Related to Healthy Sleeping of Students and Teachers During Remote EducationAcción para promover la salud relacionada con el sueño saludable de estudiantes y docentes durante la enseñanza a distancia utilizando tecnologías de la información y la comunicaciónAção de promoção à saúde relacionada ao sono saudável de estudantes e professores durante o ensino remotoAbstract: This article presents the experience report in carrying out health promotion activities in allusion to the Sleep Week 2021, promoting satisfactory learning through a good sleep. This piece presents the methodological path used from the planning with the definition of the information and communication technologies until the realization of the event. The action counted on the realization of two webinars with the objective of reflecting on sleep health in remote education for students and teachers. With the interaction of the participants, there was an involvement and interest in reflecting on the need to change behavior and adopt healthy habits. The practice demonstrated the need for more actions to assess and monitor sleep and other aspects related to the teachers and students health, during remote teaching. Keywords: Social technology. Health education. Sleep.Este artículo propone presentar el relato de experiencia en la realización de actividades de promoción de la salud en alusión a la Semana del Sueño 2021, promoviendo un aprendizaje satisfactorio a través de un buen sueño. Esta pieza presenta el camino metodológico utilizado desde la planificación con la definición de las tecnologías de la información y la comunicación hasta la realización del evento. La acción contó con la realización de dos webnários con el objetivo de reflexionar sobre la salud del sueño en la educación a distancia para estudiantes y docentes. Con la interacción de los participantes, hubo una implicación e interés en reflexionar sobre la necesidad de cambiar comportamientos y adoptar hábitos saludables. La práctica demostró la necesidad de más acciones para evaluar y monitorear el sueño y otros aspectos relacionados con la salud de docentes y estudiantes, durante la enseñanza a distancia.Resumo: Este artigo apresenta um relato de experiência de atividades de promoção à saúde em alusão à Semana do Sono 2021, promovendo o aprendizado satisfatório por meio de um sono bom. A presente peça apresenta o caminho metodológico utilizado desde o planejamento, com a definição das tecnologias da informação e comunicação, até a realização do evento. A ação contou com a realização de dois webinários com objetivo de refletir sobre a saúde do sono no ensino remoto para discentes e docentes. Com a interação dos participantes constatou-se o envolvimento e interesse na reflexão sobre a necessidade de mudança de comportamento e adoção de hábitos saudáveis. A prática demonstrou a necessidade de mais ações que avaliem e monitorem o sono e outros aspectos relacionados à saúde de professores e estudantes, durante o ensino remoto. Palavras-chave: Tecnologia social. Educação à saúde. Sono.Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul2021-12-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/tear/article/view/518810.35819/tear.v10.n2.a5188#Tear: Journal of Education, Science and Technology; Vol. 10 No. 2 (2021): TEACHING LIFE: THE WORLD SEEN THROUGH THE TEACHER'S LENSES#Tear Revista de Educación, Ciencia y Tecnología; Vol. 10 Núm. 2 (2021): VIDA DOCENTE: EL MUNDO VISTO PELA MIRADA DEL PROFESSOR#Tear: Revista de Educação, Ciência e Tecnologia; v. 10 n. 2 (2021): VIDA DOCENTE: O MUNDO VISTO PELO OLHAR DO PROFESSOR2238-807910.35819/tear.v10.n2reponame:Tear: Revista de Educação Ciência e Tecnologiainstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul (IFRS)instacron:IFRSporhttps://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/tear/article/view/5188/3049Copyright (c) 2021 #Tear: Revista de Educação, Ciência e Tecnologiainfo:eu-repo/semantics/openAccessde Lacerda Santos Ribeiro, Paulade Souza Gomes dos Santos , EmanuelaNascimento de Freitas, LucieneAguiar de Andrade, Emmanuely HeluenyBessa Neto, Vicente2021-12-21T00:45:04Zoai:ojs2.periodicos.ifrs.edu.br:article/5188Revistahttps://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/tearPUBhttps://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/tear/oai||tear@canoas.ifrs.edu.br2238-80792238-8079opendoar:2021-12-21T00:45:04Tear: Revista de Educação Ciência e Tecnologia - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul (IFRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Health Promotion Action Related to Healthy Sleeping of Students and Teachers During Remote Education
Acción para promover la salud relacionada con el sueño saludable de estudiantes y docentes durante la enseñanza a distancia utilizando tecnologías de la información y la comunicación
Ação de promoção à saúde relacionada ao sono saudável de estudantes e professores durante o ensino remoto
title Health Promotion Action Related to Healthy Sleeping of Students and Teachers During Remote Education
spellingShingle Health Promotion Action Related to Healthy Sleeping of Students and Teachers During Remote Education
de Lacerda Santos Ribeiro, Paula
title_short Health Promotion Action Related to Healthy Sleeping of Students and Teachers During Remote Education
title_full Health Promotion Action Related to Healthy Sleeping of Students and Teachers During Remote Education
title_fullStr Health Promotion Action Related to Healthy Sleeping of Students and Teachers During Remote Education
title_full_unstemmed Health Promotion Action Related to Healthy Sleeping of Students and Teachers During Remote Education
title_sort Health Promotion Action Related to Healthy Sleeping of Students and Teachers During Remote Education
author de Lacerda Santos Ribeiro, Paula
author_facet de Lacerda Santos Ribeiro, Paula
de Souza Gomes dos Santos , Emanuela
Nascimento de Freitas, Luciene
Aguiar de Andrade, Emmanuely Helueny
Bessa Neto, Vicente
author_role author
author2 de Souza Gomes dos Santos , Emanuela
Nascimento de Freitas, Luciene
Aguiar de Andrade, Emmanuely Helueny
Bessa Neto, Vicente
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv de Lacerda Santos Ribeiro, Paula
de Souza Gomes dos Santos , Emanuela
Nascimento de Freitas, Luciene
Aguiar de Andrade, Emmanuely Helueny
Bessa Neto, Vicente
description Abstract: This article presents the experience report in carrying out health promotion activities in allusion to the Sleep Week 2021, promoting satisfactory learning through a good sleep. This piece presents the methodological path used from the planning with the definition of the information and communication technologies until the realization of the event. The action counted on the realization of two webinars with the objective of reflecting on sleep health in remote education for students and teachers. With the interaction of the participants, there was an involvement and interest in reflecting on the need to change behavior and adopt healthy habits. The practice demonstrated the need for more actions to assess and monitor sleep and other aspects related to the teachers and students health, during remote teaching. Keywords: Social technology. Health education. Sleep.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-12-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/tear/article/view/5188
10.35819/tear.v10.n2.a5188
url https://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/tear/article/view/5188
identifier_str_mv 10.35819/tear.v10.n2.a5188
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/tear/article/view/5188/3049
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 #Tear: Revista de Educação, Ciência e Tecnologia
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 #Tear: Revista de Educação, Ciência e Tecnologia
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul
publisher.none.fl_str_mv Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul
dc.source.none.fl_str_mv #Tear: Journal of Education, Science and Technology; Vol. 10 No. 2 (2021): TEACHING LIFE: THE WORLD SEEN THROUGH THE TEACHER'S LENSES
#Tear Revista de Educación, Ciencia y Tecnología; Vol. 10 Núm. 2 (2021): VIDA DOCENTE: EL MUNDO VISTO PELA MIRADA DEL PROFESSOR
#Tear: Revista de Educação, Ciência e Tecnologia; v. 10 n. 2 (2021): VIDA DOCENTE: O MUNDO VISTO PELO OLHAR DO PROFESSOR
2238-8079
10.35819/tear.v10.n2
reponame:Tear: Revista de Educação Ciência e Tecnologia
instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul (IFRS)
instacron:IFRS
instname_str Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul (IFRS)
instacron_str IFRS
institution IFRS
reponame_str Tear: Revista de Educação Ciência e Tecnologia
collection Tear: Revista de Educação Ciência e Tecnologia
repository.name.fl_str_mv Tear: Revista de Educação Ciência e Tecnologia - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul (IFRS)
repository.mail.fl_str_mv ||tear@canoas.ifrs.edu.br
_version_ 1814253920335167488