The conservative scalar equation: traffic flow applications
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Remat (Bento Gonçalves) |
Texto Completo: | https://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/REMAT/article/view/4162 |
Resumo: | In this work, the conservative scalar equation was used to represent a vehicular traffic flow model with the signal opening after the green light on a highway with two different speed fields as a function of car density. Two methodologies were presented, one of them is derived from an algebraic equation and the other, called initial regularization data, consists of taking the limit of the continuous approximations of the initial conditions uE(x,0) to obtain the problem solution, what constitutes the originality of this article. The simulation performed with the adopted models in this study, showed that the flow of vehicles during the open signal is more intense with the quadratic model. |
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The conservative scalar equation: traffic flow applicationsLa ecuación escalar conservadora:aplicaciones de flujo de tráficoA equação escalar conservativa: aplicações em fluxo de tráfegoTraffic FlowRegularization of Initial DataWeak SolutionSolución débilFlujo de tráficoRegularización de datos iniciales.Fluxo de TráfegoRegularização de Dados IniciaisSolução FracaIn this work, the conservative scalar equation was used to represent a vehicular traffic flow model with the signal opening after the green light on a highway with two different speed fields as a function of car density. Two methodologies were presented, one of them is derived from an algebraic equation and the other, called initial regularization data, consists of taking the limit of the continuous approximations of the initial conditions uE(x,0) to obtain the problem solution, what constitutes the originality of this article. The simulation performed with the adopted models in this study, showed that the flow of vehicles during the open signal is more intense with the quadratic model.En este trabajo, la ecuación escalar conservadora se utiliza para representar un modelo de flujo de tráfico de vehículos con la señal que se abre después de la luz verde en una carretera con dos campos de velocidad diferentes en función de la densidad del vehículo. Se presentaron dos metodologías, una derivada de una ecuación algebraica y la otra llamada regularización de los datos iniciales u (x, 0), consiste en tomar el límite de las aproximaciones continuas de las condiciones iniciales para obtener la solución del problema.Neste trabalho, a equação escalar conservativa é utilizada para a representação de um modelo de fluxo de tráfego veicular com a abertura de sinal após a luz verde em uma rodovia com dois diferentes campos de velocidades em função da densidade de veículos. Duas metodologias foram apresentadas, uma delas é derivada de uma equação algébrica e a outra, denominada regularização dos dados iniciais, consiste em tomar o limite das aproximações contínuas das condições iniciais uE(x,0) para obter a solução do problema, o que constitui a originalidade de nossa contribuição. A simulação realizada com os modelos adotados neste estudo mostrou que o fluxo de veículos durante o sinal aberto é mais intenso com o modelo quadrático.Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul2020-09-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigos; Avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/REMAT/article/view/416210.35819/remat2020v6i2id4162REMAT: Revista Eletrônica da Matemática; Vol. 6 No. 2 (2020); e4005REMAT: Revista Eletrônica da Matemática; Vol. 6 Núm. 2 (2020); e4005REMAT: Revista Eletrônica da Matemática; v. 6 n. 2 (2020); e40052447-2689reponame:Remat (Bento Gonçalves)instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul (IFRS)instacron:IFRSporhttps://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/REMAT/article/view/4162/2741Copyright (c) 2020 REMAT: Revista Eletrônica da Matemáticahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAraújo, Jorge Corrêa deMárquez, Rosa GarcíaFontinha, Millena Ribeiro2022-12-28T16:05:32Zoai:ojs2.periodicos.ifrs.edu.br:article/4162Revistahttp://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/REMATPUBhttps://periodicos.ifrs.edu.br/index.php/REMAT/oai||greice.andreis@caxias.ifrs.edu.br2447-26892447-2689opendoar:2022-12-28T16:05:32Remat (Bento Gonçalves) - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul (IFRS)false |
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