Early stimulation in children during the covid-19 pandemic: an action research
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2024 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Iniciação Científica |
Texto Completo: | https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/936 |
Resumo: | Given the need for social isolation caused by covid-19, concerns arose about the impact on child development. Thus, this research aimed to evaluate the development of children from zero to 36 months, planning and implementing early stimulation activities to regress or prevent delays. Therefore, it was an action research, in which 16 children from the Heloísa Marinho de Gusmão Municipal Early Childhood Education Center, in Maceió, Alagoas, participated, and it was identified that all of them had delayed development after the end of social distancing. However, with the stimulation activities, it was noticed that delays were minimized. |
id |
IFSP-2_4529e53a9f022cc875679ba1b29efd64 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.periodicosnovo.itp.ifsp.edu.br:article/936 |
network_acronym_str |
IFSP-2 |
network_name_str |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
repository_id_str |
|
spelling |
Early stimulation in children during the covid-19 pandemic: an action researchEstimulación temprana en niños durante la pandemia de covid-19: una investigación-acciónEstimulação precoce em crianças durante a pandemia da covid-19: uma pesquisa-açãoPandemia da covid-19. Desenvolvimento Infantil. Atividades de Estimulação Precoce. Ambiente Escolar.EnfermagemPandemia da covid-19. Desarrollo infantil. Actividades de Estimulación Temprana. Ambiente escolar.EnfermeríaCovid-19 Pandemic. Child development. Early Stimulation Activities. School environment.NursingGiven the need for social isolation caused by covid-19, concerns arose about the impact on child development. Thus, this research aimed to evaluate the development of children from zero to 36 months, planning and implementing early stimulation activities to regress or prevent delays. Therefore, it was an action research, in which 16 children from the Heloísa Marinho de Gusmão Municipal Early Childhood Education Center, in Maceió, Alagoas, participated, and it was identified that all of them had delayed development after the end of social distancing. However, with the stimulation activities, it was noticed that delays were minimized.Ante la necesidad de aislamiento social provocada por el covid-19, surgieron preocupaciones sobre el impacto en el desarrollo infantil. Así, esta investigación tuvo como objetivo evaluar el desarrollo de los niños de cero a 36 meses, planificando e implementando actividades de estimulación temprana para retroceder o prevenir retrasos. Por tanto, se trató de una investigación-acción, en la que participaron 16 niños del Centro Municipal de Educación Parvularia Heloísa Marinho de Gusmão, en Maceió, Alagoas, y se identificó que todos presentaban retraso en el desarrollo después del fin del distanciamiento social. Sin embargo, con las actividades de estimulación se observó que los retrasos se minimizaban.Diante da necessidade de isolamento social causada pela covid-19, surgiu a preocupação com o impacto no desenvolvimento infantil. Assim, esta pesquisa teve como objetivo avaliar o desenvolvimento de crianças de zero a 36 meses, planejando e implementando atividades de estimulação precoce para regredir ou prevenir atrasos. Diante disso, tratou-se de uma pesquisa-ação, em que participaram 16 crianças do Centro Municipal de Educação Infantil Heloísa Marinho de Gusmão, em Maceió, Alagoas, sendo identificado que todas apresentaram atraso no desenvolvimento após o término do distanciamento social. Entretanto, com as atividades de estimulação, percebeu-se que os atrasos foram minimizados. Revista Brasileira de Iniciação Científica2024-03-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionartigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/936Revista Brasileira de Iniciação Científica; Volume 11, 2024 – publicação Contínua; e0240152359-232Xreponame:Revista Brasileira de Iniciação Científicainstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)instacron:IFSPporhttps://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/936/598Copyright (c) 2024 Revista Brasileira de Iniciação Científicahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Milena Alícia da SilvaAlmeida, Lindynês Amorim deSilva, Rillary Caroline de MeloVieira, Ana Carolina Santana2024-04-05T14:02:23Zoai:ojs2.periodicosnovo.itp.ifsp.edu.br:article/936Revistahttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/PUBhttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/oaishigunov.ifsp.edu@gmail.com||revista.hipotese@gmail.com2359-232X2359-232Xopendoar:2024-04-05T14:02:23Revista Brasileira de Iniciação Científica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Early stimulation in children during the covid-19 pandemic: an action research Estimulación temprana en niños durante la pandemia de covid-19: una investigación-acción Estimulação precoce em crianças durante a pandemia da covid-19: uma pesquisa-ação |
title |
Early stimulation in children during the covid-19 pandemic: an action research |
spellingShingle |
Early stimulation in children during the covid-19 pandemic: an action research Santos, Milena Alícia da Silva Pandemia da covid-19. Desenvolvimento Infantil. Atividades de Estimulação Precoce. Ambiente Escolar. Enfermagem Pandemia da covid-19. Desarrollo infantil. Actividades de Estimulación Temprana. Ambiente escolar. Enfermería Covid-19 Pandemic. Child development. Early Stimulation Activities. School environment. Nursing |
title_short |
Early stimulation in children during the covid-19 pandemic: an action research |
title_full |
Early stimulation in children during the covid-19 pandemic: an action research |
title_fullStr |
Early stimulation in children during the covid-19 pandemic: an action research |
title_full_unstemmed |
Early stimulation in children during the covid-19 pandemic: an action research |
title_sort |
Early stimulation in children during the covid-19 pandemic: an action research |
author |
Santos, Milena Alícia da Silva |
author_facet |
Santos, Milena Alícia da Silva Almeida, Lindynês Amorim de Silva, Rillary Caroline de Melo Vieira, Ana Carolina Santana |
author_role |
author |
author2 |
Almeida, Lindynês Amorim de Silva, Rillary Caroline de Melo Vieira, Ana Carolina Santana |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, Milena Alícia da Silva Almeida, Lindynês Amorim de Silva, Rillary Caroline de Melo Vieira, Ana Carolina Santana |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Pandemia da covid-19. Desenvolvimento Infantil. Atividades de Estimulação Precoce. Ambiente Escolar. Enfermagem Pandemia da covid-19. Desarrollo infantil. Actividades de Estimulación Temprana. Ambiente escolar. Enfermería Covid-19 Pandemic. Child development. Early Stimulation Activities. School environment. Nursing |
topic |
Pandemia da covid-19. Desenvolvimento Infantil. Atividades de Estimulação Precoce. Ambiente Escolar. Enfermagem Pandemia da covid-19. Desarrollo infantil. Actividades de Estimulación Temprana. Ambiente escolar. Enfermería Covid-19 Pandemic. Child development. Early Stimulation Activities. School environment. Nursing |
description |
Given the need for social isolation caused by covid-19, concerns arose about the impact on child development. Thus, this research aimed to evaluate the development of children from zero to 36 months, planning and implementing early stimulation activities to regress or prevent delays. Therefore, it was an action research, in which 16 children from the Heloísa Marinho de Gusmão Municipal Early Childhood Education Center, in Maceió, Alagoas, participated, and it was identified that all of them had delayed development after the end of social distancing. However, with the stimulation activities, it was noticed that delays were minimized. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-03-05 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion artigo avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/936 |
url |
https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/936 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/936/598 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2024 Revista Brasileira de Iniciação Científica https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2024 Revista Brasileira de Iniciação Científica https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica; Volume 11, 2024 – publicação Contínua; e024015 2359-232X reponame:Revista Brasileira de Iniciação Científica instname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) instacron:IFSP |
instname_str |
Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) |
instacron_str |
IFSP |
institution |
IFSP |
reponame_str |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
collection |
Revista Brasileira de Iniciação Científica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Brasileira de Iniciação Científica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP) |
repository.mail.fl_str_mv |
shigunov.ifsp.edu@gmail.com||revista.hipotese@gmail.com |
_version_ |
1798951679044878336 |