Electric propulsion's use impacts on small aircraft

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sales Reis, Marina
Data de Publicação: 2024
Outros Autores: Pegado, Hélio de Assis
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Iniciação Científica
Texto Completo: https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/1030
Resumo: For years, new energy generation models have been researched as sustainable alternatives to fossil fuels, including electric motorization. This research, of a qualitative nature, seeks to verify the impact of changing the propulsive system on the structural design of small aircraft and elucidate the difficulties in their electrification. Through a case study using two aircraft models with different propulsive systems, the necessary changes in aircraft configuration for full electrification and the effects of supported loads on their performance were investigated. The conclusion is that, to achieve the complete electrification of aircraft, many advances must still be made.
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spelling Electric propulsion's use impacts on small aircraftImpactos del uso de la propulsión eléctrica en aeronaves pequeñas Impactos do emprego da propulsão elétrica em aeronaves de pequeno porteAeronaves elétricasMotoresBateriasAeronaves de pequeno porteEngenharia AeroespacialElectric aircraftBatteriesEnginesSmall aircraftAeronautic EngineeringAeronaves eléctricasMotoresBateríasAeronaves pequeñasIngerieria AeroespacialFor years, new energy generation models have been researched as sustainable alternatives to fossil fuels, including electric motorization. This research, of a qualitative nature, seeks to verify the impact of changing the propulsive system on the structural design of small aircraft and elucidate the difficulties in their electrification. Through a case study using two aircraft models with different propulsive systems, the necessary changes in aircraft configuration for full electrification and the effects of supported loads on their performance were investigated. The conclusion is that, to achieve the complete electrification of aircraft, many advances must still be made.Hace años se investigan nuevos modelos de generación de energía como alternativas sostenibles a los combustibles fósiles, incluida la motorización eléctrica. Esta investigación, de carácter cualitativo, busca verificar el impacto del cambio del sistema propulsor en el projecto estructural de pequeñas aeronaves y dilucidar las dificultades en su electrificación. Por un estudio de caso en el que se utilizaron dos modelos de avión con diferentes sistemas de propulsión, se investigaron los cambios necesarios en la configuración del avión para una electrificación total y los efectos sobre las cargas soportadas sobre su rendimiento. Se concluyó que, para lograr la electrificación completa de los aviones, aún quedan muchos avances por hacer.Há anos, novos modelos de geração de energia são pesquisados como alternativas sustentáveis aos combustíveis fósseis, entre eles, a motorização elétrica. Esta pesquisa, de caráter qualitativo, busca verificar o impacto da alteração do sistema propulsivo no projeto estrutural de aeronaves de pequeno porte e elucidar as dificuldades para sua eletrificação. Por meio de estudo de caso utilizando dois modelos de avião com diferentes sistemas propulsivos, averiguou-se as alterações necessárias na configuração de aeronaves para sua plena eletrificação e os efeitos dos carregamentos suportados na sua performance. Concluiu-se que, para alcançar a completa eletrificação de aeronaves, muitos avanços ainda devem ser realizados.Revista Brasileira de Iniciação Científica2024-01-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionartigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/1030Revista Brasileira de Iniciação Científica; Volume 11, 2024 – publicação Contínua; e0240062359-232Xreponame:Revista Brasileira de Iniciação Científicainstname:Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)instacron:IFSPporhttps://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/1030/579Copyright (c) 2024 Revista Brasileira de Iniciação Científicahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSales Reis, MarinaPegado, Hélio de Assis2024-04-05T14:02:43Zoai:ojs2.periodicosnovo.itp.ifsp.edu.br:article/1030Revistahttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/PUBhttps://periodicos.itp.ifsp.edu.br/index.php/IC/oaishigunov.ifsp.edu@gmail.com||revista.hipotese@gmail.com2359-232X2359-232Xopendoar:2024-04-05T14:02:43Revista Brasileira de Iniciação Científica - Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)false
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