THE VALUE OF VALUES: A GLOBAL BRAND’S ASSESSMENT ACROSS BRAZILIAN CULTURAL DIVERSITY

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Añaña, Edar da Silva
Data de Publicação: 2009
Outros Autores: Nique, Walter Meucci
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: RAM. Revista de Administração Mackenzie
Texto Completo: https://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/RAM/article/view/1070
Resumo: This paper explores the influences of personal values and of other cultural elements in the assessment of a global brand across four Brazilian regional subcultures. It uses the Rokeach Values Survey (1968, 1973) to measure personal values, and the Brand Personality Scale, of Aaker (1997), to interpret brand attributes in a sample 308 university students and high-schooled people. Results detected significant relationship amongst personal values and the brand evaluation, and confirmed some influence of rituals, symbols and demographics in the way consumers perceive an international brand like Nike. Personal values and other cultural elements of subcultures showed significant differences that can be useful for marketing strategies intended to the specific areas of that country.
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spelling THE VALUE OF VALUES: A GLOBAL BRAND’S ASSESSMENT ACROSS BRAZILIAN CULTURAL DIVERSITYO valor dos valores: avaliação de uma marca global por meio dos diversos brasis culturaisPersonal valuesCultureSubcultureBrandPerception.This paper explores the influences of personal values and of other cultural elements in the assessment of a global brand across four Brazilian regional subcultures. It uses the Rokeach Values Survey (1968, 1973) to measure personal values, and the Brand Personality Scale, of Aaker (1997), to interpret brand attributes in a sample 308 university students and high-schooled people. Results detected significant relationship amongst personal values and the brand evaluation, and confirmed some influence of rituals, symbols and demographics in the way consumers perceive an international brand like Nike. Personal values and other cultural elements of subcultures showed significant differences that can be useful for marketing strategies intended to the specific areas of that country.Este trabalho explora as influências dos valores pessoais e de outros elementos da cultura brasileira, na avaliação de uma marca de alcance mundial, por meio de quatro subculturas regionais que são utilizadas como unidades de análise. Utiliza as escalas de Rokeach (1968, 1973) para medir os valores humanos e a de Aaker (1997) para avaliar os atributos da marca, numa amostra de 308 pessoas, entre estudantes e profissionais de nível superior. O resultado confirma a existência de relações significativas entre os valores pessoais e a percepção da marca Nike, bem como a influência dos rituais, dos símbolos e de algumas variáveis demográficas, na forma como aquela marca é percebida e avaliada pelos consumidores. Confirma também a existência de diferenças significativas entre os elementos culturais das diversas subculturas, que podem ser bastante úteis na formulação de estratégias de marketing voltadas às diversas regiões do país.Editora Mackenzie2009-07-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/RAM/article/view/1070Revista de Administração Mackenzie; Vol. 10 No. 3 (2009): Special Thematic Editon on ValuesRevista de Administração Mackenzie; Vol. 10 Núm. 3 (2009): Edición Especial Temática de ValoresRevista de Administração Mackenzie (Mackenzie Management Review); v. 10 n. 3 (2009): Edição Especial Temática de Valores1678-69711518-6776reponame:RAM. Revista de Administração Mackenzieinstname:Universidade Presbiteriana Mackenzie (MACKENZIE)instacron:MACKENZIEporhttps://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/RAM/article/view/1070/786Copyright (c) 2015 Revista de Administração Mackenzieinfo:eu-repo/semantics/openAccessAñaña, Edar da SilvaNique, Walter Meucci2011-01-18T14:03:38Zoai:ojs.editorarevistas.mackenzie.br:article/1070Revistahttps://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/RAM/PUBhttps://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/RAM/oairevista.adm@mackenzie.br1678-69711518-6776opendoar:2024-04-19T17:00:37.417388RAM. Revista de Administração Mackenzie - Universidade Presbiteriana Mackenzie (MACKENZIE)false
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