O DIRETOR ESCOLAR E A IDÉIA DE DEMOCRACIA: UM OLHAR A PARTIR DA FORMAÇÃO

Bibliographic Details
Main Author: Lima, Reinaldo Inácio de
Publication Date: 2006
Format: Master thesis
Language: por
Source: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA
Download full: http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1059
Summary: This assignment presents a reflection and a discussion about democracy models present in the managers and in their educational practices. This reading is done from the formation process that include all the trajectory of involved people to search the ways of appropriation of democracy ideals present in each one and in their formation stages to life and profession. The theoretical support basis on to hear/to tell , that means, in the oral narrative of stories life from each one envolved. Childhood, youth and maturity permeate the search of answers to the agents references that each one have. I talked to the interviewed memories to discover the idea that each one have about democratic management. I looked to their own personal thoughts and I discovered a complex universe more different than I found in bibliographies about this subject. I discovered that people build their conceptions during their lifes and link with them through formal situations, as the profession. This assignment is structured in three chapters and annexes.
id METO_3ba5f0c6491f0951c4084d4d2e8d7229
oai_identifier_str oai:tahbit.umesp.edu.dti:tede/1059
network_acronym_str METO
network_name_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA
repository_id_str
spelling Demartini, Zeila de Brito FabriCPF:13265477995http://lattes.cnpq.br/8059807589945744Palma Filho, João CardosoCPF:36949645899http://lattes.cnpq.br/6871865854491549Duran, Marilia Claret GeraesCPF:48965000230http://lattes.cnpq.br/9173949843431504CPF:12730176845http://lattes.cnpq.br/6148935492249303Lima, Reinaldo Inácio de2016-08-03T16:15:52Z2007-04-182006-11-23LIMA, Reinaldo Inácio de. O DIRETOR ESCOLAR E A IDÉIA DE DEMOCRACIA: UM OLHAR A PARTIR DA FORMAÇÃO. 2006. 132 f. Dissertação (Mestrado em Educação) - Universidade Metodista de São Paulo, São Bernardo do Campo, 2006.http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1059This assignment presents a reflection and a discussion about democracy models present in the managers and in their educational practices. This reading is done from the formation process that include all the trajectory of involved people to search the ways of appropriation of democracy ideals present in each one and in their formation stages to life and profession. The theoretical support basis on to hear/to tell , that means, in the oral narrative of stories life from each one envolved. Childhood, youth and maturity permeate the search of answers to the agents references that each one have. I talked to the interviewed memories to discover the idea that each one have about democratic management. I looked to their own personal thoughts and I discovered a complex universe more different than I found in bibliographies about this subject. I discovered that people build their conceptions during their lifes and link with them through formal situations, as the profession. This assignment is structured in three chapters and annexes.O presente trabalho apresenta uma reflexão e uma discussão em torno dos modelos de democracia, presentes nos gestores e em suas práticas pedagógicas. Essa leitura é feita a partir de processos de formação que incluem toda a trajetória das pessoas envolvidas na busca das formas de apropriação dos ideais de democracia presentes em cada um e em suas etapas de formação para a vida e para a profissão. O suporte teórico pauta-se no ouvir contar , ou seja, nos relatos orais das histórias de vida de cada um dos envolvidos. Infância, dolescência, juventude e maturidade permeiam-se na busca de respostas para os referenciais que cada um dos agentes possui. Dialoguei com as memórias dos entrevistados na busca da descoberta da idéia que cada um dos entrevistados carrega a respeito da gestão democrática. Olhei para as subjetividades e descobri um universo muito mais complexo do que aquele abordado pelas bibliografias a respeito do assunto. Descobri que as pessoas constroem suas concepções ao longo da vida e se relacionam com estas através das situações mais formais, tais como a profissão. O trabalho está estruturado em três capítulos, seguidos de anexos.Made available in DSpace on 2016-08-03T16:15:52Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Reinaldo Inacio de Lima.pdf: 971640 bytes, checksum: b0eff160d8ffab72a447068ac516e14b (MD5) Previous issue date: 2006-11-23application/pdfhttp://tede.metodista.br/jspui/retrieve/2671/Reinaldo%20Inacio%20de%20Lima.pdf.jpgporUniversidade Metodista de São PauloPÓS GRADUAÇÃO EM EDUCAÇÃOUMESPBREducaçãoFormaçãoDemocraciaGestãoEducaçãoFormationDemocracyManagementEducationCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOO DIRETOR ESCOLAR E A IDÉIA DE DEMOCRACIA: UM OLHAR A PARTIR DA FORMAÇÃOinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTAinstname:Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)instacron:METODISTATHUMBNAILReinaldo Inacio de Lima.pdf.jpgReinaldo Inacio de Lima.pdf.jpgimage/jpeg3558http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1059/3/Reinaldo+Inacio+de+Lima.pdf.jpg7db03172f64bb422fd28e81892b47249MD53TEXTReinaldo Inacio de Lima.pdf.txtReinaldo Inacio de Lima.pdf.txttext/plain388585http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1059/2/Reinaldo+Inacio+de+Lima.pdf.txt7cdd3d589600318efc1ca06fccbaec3fMD52ORIGINALReinaldo Inacio de Lima.pdfapplication/pdf971640http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1059/1/Reinaldo+Inacio+de+Lima.pdfb0eff160d8ffab72a447068ac516e14bMD51tede/10592016-08-03 15:11:07.554oai:tahbit.umesp.edu.dti:tede/1059Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://tede.metodista.br/jspui/http://tede.metodista.br/oai/requestbiblioteca@metodista.br||erick.roberto@metodista.bropendoar:2016-08-03T18:11:07Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA - Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)false
dc.title.por.fl_str_mv O DIRETOR ESCOLAR E A IDÉIA DE DEMOCRACIA: UM OLHAR A PARTIR DA FORMAÇÃO
title O DIRETOR ESCOLAR E A IDÉIA DE DEMOCRACIA: UM OLHAR A PARTIR DA FORMAÇÃO
spellingShingle O DIRETOR ESCOLAR E A IDÉIA DE DEMOCRACIA: UM OLHAR A PARTIR DA FORMAÇÃO
Lima, Reinaldo Inácio de
Formação
Democracia
Gestão
Educação
Formation
Democracy
Management
Education
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
title_short O DIRETOR ESCOLAR E A IDÉIA DE DEMOCRACIA: UM OLHAR A PARTIR DA FORMAÇÃO
title_full O DIRETOR ESCOLAR E A IDÉIA DE DEMOCRACIA: UM OLHAR A PARTIR DA FORMAÇÃO
title_fullStr O DIRETOR ESCOLAR E A IDÉIA DE DEMOCRACIA: UM OLHAR A PARTIR DA FORMAÇÃO
title_full_unstemmed O DIRETOR ESCOLAR E A IDÉIA DE DEMOCRACIA: UM OLHAR A PARTIR DA FORMAÇÃO
title_sort O DIRETOR ESCOLAR E A IDÉIA DE DEMOCRACIA: UM OLHAR A PARTIR DA FORMAÇÃO
author Lima, Reinaldo Inácio de
author_facet Lima, Reinaldo Inácio de
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Demartini, Zeila de Brito Fabri
dc.contributor.advisor1ID.fl_str_mv CPF:13265477995
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/8059807589945744
dc.contributor.referee1.fl_str_mv Palma Filho, João Cardoso
dc.contributor.referee1ID.fl_str_mv CPF:36949645899
dc.contributor.referee1Lattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/6871865854491549
dc.contributor.referee2.fl_str_mv Duran, Marilia Claret Geraes
dc.contributor.referee2ID.fl_str_mv CPF:48965000230
dc.contributor.referee2Lattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/9173949843431504
dc.contributor.authorID.fl_str_mv CPF:12730176845
dc.contributor.authorLattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/6148935492249303
dc.contributor.author.fl_str_mv Lima, Reinaldo Inácio de
contributor_str_mv Demartini, Zeila de Brito Fabri
Palma Filho, João Cardoso
Duran, Marilia Claret Geraes
dc.subject.por.fl_str_mv Formação
Democracia
Gestão
Educação
topic Formação
Democracia
Gestão
Educação
Formation
Democracy
Management
Education
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
dc.subject.eng.fl_str_mv Formation
Democracy
Management
Education
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
description This assignment presents a reflection and a discussion about democracy models present in the managers and in their educational practices. This reading is done from the formation process that include all the trajectory of involved people to search the ways of appropriation of democracy ideals present in each one and in their formation stages to life and profession. The theoretical support basis on to hear/to tell , that means, in the oral narrative of stories life from each one envolved. Childhood, youth and maturity permeate the search of answers to the agents references that each one have. I talked to the interviewed memories to discover the idea that each one have about democratic management. I looked to their own personal thoughts and I discovered a complex universe more different than I found in bibliographies about this subject. I discovered that people build their conceptions during their lifes and link with them through formal situations, as the profession. This assignment is structured in three chapters and annexes.
publishDate 2006
dc.date.issued.fl_str_mv 2006-11-23
dc.date.available.fl_str_mv 2007-04-18
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2016-08-03T16:15:52Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv LIMA, Reinaldo Inácio de. O DIRETOR ESCOLAR E A IDÉIA DE DEMOCRACIA: UM OLHAR A PARTIR DA FORMAÇÃO. 2006. 132 f. Dissertação (Mestrado em Educação) - Universidade Metodista de São Paulo, São Bernardo do Campo, 2006.
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1059
identifier_str_mv LIMA, Reinaldo Inácio de. O DIRETOR ESCOLAR E A IDÉIA DE DEMOCRACIA: UM OLHAR A PARTIR DA FORMAÇÃO. 2006. 132 f. Dissertação (Mestrado em Educação) - Universidade Metodista de São Paulo, São Bernardo do Campo, 2006.
url http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/1059
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Metodista de São Paulo
dc.publisher.program.fl_str_mv PÓS GRADUAÇÃO EM EDUCAÇÃO
dc.publisher.initials.fl_str_mv UMESP
dc.publisher.country.fl_str_mv BR
dc.publisher.department.fl_str_mv Educação
publisher.none.fl_str_mv Universidade Metodista de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA
instname:Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)
instacron:METODISTA
instname_str Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)
instacron_str METODISTA
institution METODISTA
reponame_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA
collection Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA
bitstream.url.fl_str_mv http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1059/3/Reinaldo+Inacio+de+Lima.pdf.jpg
http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1059/2/Reinaldo+Inacio+de+Lima.pdf.txt
http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/1059/1/Reinaldo+Inacio+de+Lima.pdf
bitstream.checksum.fl_str_mv 7db03172f64bb422fd28e81892b47249
7cdd3d589600318efc1ca06fccbaec3f
b0eff160d8ffab72a447068ac516e14b
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA - Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)
repository.mail.fl_str_mv biblioteca@metodista.br||erick.roberto@metodista.br
_version_ 1791079557863833600