AVALIAÇÃO DO GRAU DE SATISFAÇÃO DO USUÁRIO DE SERVIÇOS PÚBLICOS NA REGIÃO DO GRANDE ABCD
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA |
Texto Completo: | http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/37 |
Resumo: | The research in business and public administration has been intensified in Brazil, seeking to review the old patrimonial, bureaucratic and managerial models. It shows a new trend towards participatory management and the relationship of this model with the satisfaction that users attribute to the State. Knowing the degree of user satisfaction is important to guide the development and implementation of further public policies. In this context, this paper aims to assess the degree of satisfaction of users of some public services in the Greater ABCD Region. The research is limited to inhabitants of the cities of Santo André, São Bernardo do Campo, São Caetano do Sul and Diadema. It is a descriptive study where statistical tools were used to compare the degree of satisfaction among the cities studied. A questionnaire, adapted from a Federal Government survey, was employed to collect the data. The questions were developed and grouped into four categories: Transportation, Health, Education and Public Safety. According to the average figures, it was observed that the municipality of São Caetano presents higher scores of satisfaction compared to the other cities surveyed. It was also noted that some of these municipalities have, on average, similar results in some components........................................................... |
id |
METO_bca2306124d44cfa309d27af4b04bb25 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:tahbit.umesp.edu.dti:tede/37 |
network_acronym_str |
METO |
network_name_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA |
repository_id_str |
|
spelling |
Paulo, Wanderlei de LimaCPF:12345687582Araujo, Luiz Jurandir Simões deCPF:21689562232Paulo, Octavio Ribeiro Lima deCPF:66666333322CPF:93844948791Pouget, Natacha Irene Renée2016-08-02T21:42:29Z2013-04-292013-02-28POUGET, Natacha Irene Renée. AVALIAÇÃO DO GRAU DE SATISFAÇÃO DO USUÁRIO DE SERVIÇOS PÚBLICOS NA REGIÃO DO GRANDE ABCD. 2013. 69 f. Dissertação (Mestrado em Gestão de organizações) - Universidade Metodista de São Paulo, São Bernardo do Campo, 2013.http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/37The research in business and public administration has been intensified in Brazil, seeking to review the old patrimonial, bureaucratic and managerial models. It shows a new trend towards participatory management and the relationship of this model with the satisfaction that users attribute to the State. Knowing the degree of user satisfaction is important to guide the development and implementation of further public policies. In this context, this paper aims to assess the degree of satisfaction of users of some public services in the Greater ABCD Region. The research is limited to inhabitants of the cities of Santo André, São Bernardo do Campo, São Caetano do Sul and Diadema. It is a descriptive study where statistical tools were used to compare the degree of satisfaction among the cities studied. A questionnaire, adapted from a Federal Government survey, was employed to collect the data. The questions were developed and grouped into four categories: Transportation, Health, Education and Public Safety. According to the average figures, it was observed that the municipality of São Caetano presents higher scores of satisfaction compared to the other cities surveyed. It was also noted that some of these municipalities have, on average, similar results in some components...........................................................No Brasil pesquisadores vêm intensificando suas pesquisas na área da administração e administração pública, procurando rever os modelos antigos (patrimonialista, gerencialista e burocrático), evidenciando uma nova tendência de gestão participativa e a relação destes modelos com o grau de satisfação que os usuários de serviços públicos atribuem ao Estado. Conhecer esse grau de satisfação é um fator relevante na elaboração e implementação das políticas públicas. Neste contexto, este trabalho tem por objetivo avaliar o grau de satisfação do usuário de alguns serviços públicos na região do Grande ABCD. O universo da pesquisa limitase aos moradores dos municípios de Santo André, São Bernardo do Campo, São Caetano e Diadema. A pesquisa, de caráter descritivo, utilizou ferramentas estatísticas para comparar o grau de satisfação entre os municípios estudados. Para a coleta de dados foi aplicado um questionário adaptado de um instrumento de pesquisa utilizado pelo Governo Federal e composto por questões que foram desenvolvidas e agrupadas em quatro dimensões: Transporte, Saúde, Educação e Segurança Pública. Trabalhando com as médias foi possível observar que o município de São Caetano do Sul apresenta algumas diferenças (escores superiores no grau de satisfação) em relação aos demais municípios pesquisados, e também, que alguns desses municípios demonstram, em média, resultados próximos em algumas dimensões.Made available in DSpace on 2016-08-02T21:42:29Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Natacha Irene Renee Pouget.pdf: 540043 bytes, checksum: 7d933947a120e712ae267b7ee71b2c78 (MD5) Previous issue date: 2013-02-28application/pdfhttp://tede.metodista.br/jspui/retrieve/1456/Natacha%20Irene%20Renee%20Pouget.pdf.jpgporUniversidade Metodista de São PauloPÓS GRADUAÇÃO EM ADMINISTRAÇÃOUMESPBRGestão de organizaçõesGestão públicapolíticas públicas integradassegurança públicatransporte públicosaúde públicaeducaçãosatisfação.Public managementintegrated public policiespublic safetypublictransportationpublic healtheducationsatisfactionPublic managementintegrated public policiespublic safetypublic transportationpublic healtheducationsatisfaction.CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAOAVALIAÇÃO DO GRAU DE SATISFAÇÃO DO USUÁRIO DE SERVIÇOS PÚBLICOS NA REGIÃO DO GRANDE ABCDinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTAinstname:Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)instacron:METODISTATHUMBNAILNatacha Irene Renee Pouget.pdf.jpgNatacha Irene Renee Pouget.pdf.jpgimage/jpeg4159http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/37/2/Natacha+Irene+Renee+Pouget.pdf.jpg26f98ce122cb8d07c54b2c896cf0b07bMD52ORIGINALNatacha Irene Renee Pouget.pdfapplication/pdf540043http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/37/1/Natacha+Irene+Renee+Pouget.pdf7d933947a120e712ae267b7ee71b2c78MD51tede/372016-08-09 15:15:43.89oai:tahbit.umesp.edu.dti:tede/37Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://tede.metodista.br/jspui/http://tede.metodista.br/oai/requestbiblioteca@metodista.br||erick.roberto@metodista.bropendoar:2016-08-09T18:15:43Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA - Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)false |
dc.title.por.fl_str_mv |
AVALIAÇÃO DO GRAU DE SATISFAÇÃO DO USUÁRIO DE SERVIÇOS PÚBLICOS NA REGIÃO DO GRANDE ABCD |
title |
AVALIAÇÃO DO GRAU DE SATISFAÇÃO DO USUÁRIO DE SERVIÇOS PÚBLICOS NA REGIÃO DO GRANDE ABCD |
spellingShingle |
AVALIAÇÃO DO GRAU DE SATISFAÇÃO DO USUÁRIO DE SERVIÇOS PÚBLICOS NA REGIÃO DO GRANDE ABCD Pouget, Natacha Irene Renée Gestão pública políticas públicas integradas segurança pública transporte público saúde pública educação satisfação. Public management integrated public policies public safety public transportation public health education satisfaction Public management integrated public policies public safety public transportation public health education satisfaction. CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO |
title_short |
AVALIAÇÃO DO GRAU DE SATISFAÇÃO DO USUÁRIO DE SERVIÇOS PÚBLICOS NA REGIÃO DO GRANDE ABCD |
title_full |
AVALIAÇÃO DO GRAU DE SATISFAÇÃO DO USUÁRIO DE SERVIÇOS PÚBLICOS NA REGIÃO DO GRANDE ABCD |
title_fullStr |
AVALIAÇÃO DO GRAU DE SATISFAÇÃO DO USUÁRIO DE SERVIÇOS PÚBLICOS NA REGIÃO DO GRANDE ABCD |
title_full_unstemmed |
AVALIAÇÃO DO GRAU DE SATISFAÇÃO DO USUÁRIO DE SERVIÇOS PÚBLICOS NA REGIÃO DO GRANDE ABCD |
title_sort |
AVALIAÇÃO DO GRAU DE SATISFAÇÃO DO USUÁRIO DE SERVIÇOS PÚBLICOS NA REGIÃO DO GRANDE ABCD |
author |
Pouget, Natacha Irene Renée |
author_facet |
Pouget, Natacha Irene Renée |
author_role |
author |
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv |
Paulo, Wanderlei de Lima |
dc.contributor.advisor1ID.fl_str_mv |
CPF:12345687582 |
dc.contributor.referee1.fl_str_mv |
Araujo, Luiz Jurandir Simões de |
dc.contributor.referee1ID.fl_str_mv |
CPF:21689562232 |
dc.contributor.referee2.fl_str_mv |
Paulo, Octavio Ribeiro Lima de |
dc.contributor.referee2ID.fl_str_mv |
CPF:66666333322 |
dc.contributor.authorID.fl_str_mv |
CPF:93844948791 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pouget, Natacha Irene Renée |
contributor_str_mv |
Paulo, Wanderlei de Lima Araujo, Luiz Jurandir Simões de Paulo, Octavio Ribeiro Lima de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Gestão pública políticas públicas integradas segurança pública transporte público saúde pública educação satisfação. Public management integrated public policies public safety public transportation public health education satisfaction |
topic |
Gestão pública políticas públicas integradas segurança pública transporte público saúde pública educação satisfação. Public management integrated public policies public safety public transportation public health education satisfaction Public management integrated public policies public safety public transportation public health education satisfaction. CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO |
dc.subject.eng.fl_str_mv |
Public management integrated public policies public safety public transportation public health education satisfaction. |
dc.subject.cnpq.fl_str_mv |
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO |
description |
The research in business and public administration has been intensified in Brazil, seeking to review the old patrimonial, bureaucratic and managerial models. It shows a new trend towards participatory management and the relationship of this model with the satisfaction that users attribute to the State. Knowing the degree of user satisfaction is important to guide the development and implementation of further public policies. In this context, this paper aims to assess the degree of satisfaction of users of some public services in the Greater ABCD Region. The research is limited to inhabitants of the cities of Santo André, São Bernardo do Campo, São Caetano do Sul and Diadema. It is a descriptive study where statistical tools were used to compare the degree of satisfaction among the cities studied. A questionnaire, adapted from a Federal Government survey, was employed to collect the data. The questions were developed and grouped into four categories: Transportation, Health, Education and Public Safety. According to the average figures, it was observed that the municipality of São Caetano presents higher scores of satisfaction compared to the other cities surveyed. It was also noted that some of these municipalities have, on average, similar results in some components........................................................... |
publishDate |
2013 |
dc.date.available.fl_str_mv |
2013-04-29 |
dc.date.issued.fl_str_mv |
2013-02-28 |
dc.date.accessioned.fl_str_mv |
2016-08-02T21:42:29Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.citation.fl_str_mv |
POUGET, Natacha Irene Renée. AVALIAÇÃO DO GRAU DE SATISFAÇÃO DO USUÁRIO DE SERVIÇOS PÚBLICOS NA REGIÃO DO GRANDE ABCD. 2013. 69 f. Dissertação (Mestrado em Gestão de organizações) - Universidade Metodista de São Paulo, São Bernardo do Campo, 2013. |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/37 |
identifier_str_mv |
POUGET, Natacha Irene Renée. AVALIAÇÃO DO GRAU DE SATISFAÇÃO DO USUÁRIO DE SERVIÇOS PÚBLICOS NA REGIÃO DO GRANDE ABCD. 2013. 69 f. Dissertação (Mestrado em Gestão de organizações) - Universidade Metodista de São Paulo, São Bernardo do Campo, 2013. |
url |
http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/37 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Metodista de São Paulo |
dc.publisher.program.fl_str_mv |
PÓS GRADUAÇÃO EM ADMINISTRAÇÃO |
dc.publisher.initials.fl_str_mv |
UMESP |
dc.publisher.country.fl_str_mv |
BR |
dc.publisher.department.fl_str_mv |
Gestão de organizações |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Metodista de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA instname:Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA) instacron:METODISTA |
instname_str |
Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA) |
instacron_str |
METODISTA |
institution |
METODISTA |
reponame_str |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA |
collection |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA |
bitstream.url.fl_str_mv |
http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/37/2/Natacha+Irene+Renee+Pouget.pdf.jpg http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/37/1/Natacha+Irene+Renee+Pouget.pdf |
bitstream.checksum.fl_str_mv |
26f98ce122cb8d07c54b2c896cf0b07b 7d933947a120e712ae267b7ee71b2c78 |
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 |
repository.name.fl_str_mv |
Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA - Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA) |
repository.mail.fl_str_mv |
biblioteca@metodista.br||erick.roberto@metodista.br |
_version_ |
1791079550952669184 |