TV Digital aberta no Brasil

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Machado Filho, Francisco
Data de Publicação: 2011
Tipo de documento: Tese
Idioma: por
Título da fonte: Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA
Texto Completo: http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/936
Resumo: This paper analyzes the major challenges that the new technologies and changes in the post-industrial society are imposing on the Brazilian digital TV and its business model and provides an analysis of how this new configuration of the information society affects the business model of opened television networks in Brazil in the transitional moment from analog to digital. It analyzes the business model before, analog TV, based on the thirty-second commercial and points to difficulties that the old model is adopted in contexts of political, social and economic affairs that takes place in the new Brazilian society. Still, it seeks to demonstrate that other factors contribute to the migration of audience to other platforms for content distribution, refuting the common view that access to broadband internet is the main cause of falling ratings. This study uses an extensive bibliography that goes beyond the specific field of communication and expands the vision of the television industry in Brazil opened by listing weaknesses of the sector and point to possible strategies for the Brazilian television that can adapt to the new structure of communication which is forming in our country.
id METO_e10057ae64c497cd099c4f51e0e4edd4
oai_identifier_str oai:tahbit.umesp.edu.dti:tede/936
network_acronym_str METO
network_name_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA
repository_id_str
spelling Squirra, Sebastião Carlos de MoraisCPF:19123456904http://lattes.cnpq.br/0450856133137226Médola, Ana SilvaCPF:12548575458Barros, Laan Mendes deCPF:25656556522Bueno, Wilson da CostaCPF:13125925962http://lattes.cnpq.br/9495822246558650CPF:73034975600Machado Filho, Francisco2016-08-03T12:31:20Z2011-06-272011-04-13MACHADO FILHO, Francisco. TV Digital aberta no Brasil. 2011. 207 f. Tese (Doutorado em Processo Comunicacionais) - Universidade Metodista de São Paulo, São Bernardo do Campo, 2011.http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/936This paper analyzes the major challenges that the new technologies and changes in the post-industrial society are imposing on the Brazilian digital TV and its business model and provides an analysis of how this new configuration of the information society affects the business model of opened television networks in Brazil in the transitional moment from analog to digital. It analyzes the business model before, analog TV, based on the thirty-second commercial and points to difficulties that the old model is adopted in contexts of political, social and economic affairs that takes place in the new Brazilian society. Still, it seeks to demonstrate that other factors contribute to the migration of audience to other platforms for content distribution, refuting the common view that access to broadband internet is the main cause of falling ratings. This study uses an extensive bibliography that goes beyond the specific field of communication and expands the vision of the television industry in Brazil opened by listing weaknesses of the sector and point to possible strategies for the Brazilian television that can adapt to the new structure of communication which is forming in our country.O presente trabalho analisa os importantes desafios que as novas tecnologias e as transformações na sociedade pós-industrial estão impondo à TV digital brasileira e ao seu modelo de negócios. Tem como principal objetivo realizar uma reflexão sobre a viabilidade financeira das emissoras abertas com a chegada da TV digital. Para tanto, analisa o modelo de negócios anterior, da TV analógica, baseado nos comerciais de trinta segundos e como esta forma poderá ser afetada inviabilizando a estrutura de produção e distribuição de conteúdo pelas emissoras abertas digitais. Ainda, busca evidenciar demais fatores que contribuem para a migração da audiência para outras plataformas de distribuição de conteúdo, refutando o senso comum de que o acesso à internet banda larga é a principal causa da queda dos índices de audiência. Este estudo se utiliza de uma ampla bibliografia que extrapola o campo específico da Comunicação e amplia o olhar sobre a indústria televisiva aberta no Brasil, enumerando fragilidades do setor e apontando possíveis estratégias para que a televisão brasileira possa se adaptar à nova estrutura da comunicação que está se formando em nosso país.Made available in DSpace on 2016-08-03T12:31:20Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Francisco Machado Filho.pdf: 1398529 bytes, checksum: 96386479feea2837acfa12927613bb0c (MD5) Previous issue date: 2011-04-13Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superiorapplication/pdfhttp://tede.metodista.br/jspui/retrieve/2489/Francisco%20Machado%20Filho.pdf.jpgporUniversidade Metodista de São PauloPÓS GRADUAÇÃO EM COMUNICAÇÃOUMESPBRProcesso ComunicacionaisTV digitalConvergência DigitalRadiodifusãoPolíticas de ComunicaçãoGestão Empresarial.Digital TVDigital ConvergenceBroadcastingCommunication PoliciesBusiness ManagementCNPQ::CIENCIAS HUMANASTV Digital aberta no Brasilinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTAinstname:Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)instacron:METODISTATHUMBNAILFrancisco Machado Filho.pdf.jpgFrancisco Machado Filho.pdf.jpgimage/jpeg3072http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/936/3/Francisco+Machado+Filho.pdf.jpgdac68a20c7144b5098b74e013deaeae5MD53TEXTFrancisco Machado Filho.pdf.txtFrancisco Machado Filho.pdf.txttext/plain456707http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/936/2/Francisco+Machado+Filho.pdf.txtaa1acf8d940b2efc7620a67eaafadfe1MD52ORIGINALFrancisco Machado Filho.pdfapplication/pdf1398529http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/936/1/Francisco+Machado+Filho.pdf96386479feea2837acfa12927613bb0cMD51tede/9362016-08-03 15:08:07.56oai:tahbit.umesp.edu.dti:tede/936Biblioteca Digital de Teses e Dissertaçõeshttp://tede.metodista.br/jspui/http://tede.metodista.br/oai/requestbiblioteca@metodista.br||erick.roberto@metodista.bropendoar:2016-08-03T18:08:07Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA - Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)false
dc.title.por.fl_str_mv TV Digital aberta no Brasil
title TV Digital aberta no Brasil
spellingShingle TV Digital aberta no Brasil
Machado Filho, Francisco
TV digital
Convergência Digital
Radiodifusão
Políticas de Comunicação
Gestão Empresarial.
Digital TV
Digital Convergence
Broadcasting
Communication Policies
Business Management
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS
title_short TV Digital aberta no Brasil
title_full TV Digital aberta no Brasil
title_fullStr TV Digital aberta no Brasil
title_full_unstemmed TV Digital aberta no Brasil
title_sort TV Digital aberta no Brasil
author Machado Filho, Francisco
author_facet Machado Filho, Francisco
author_role author
dc.contributor.advisor1.fl_str_mv Squirra, Sebastião Carlos de Morais
dc.contributor.advisor1ID.fl_str_mv CPF:19123456904
dc.contributor.advisor1Lattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/0450856133137226
dc.contributor.referee1.fl_str_mv Médola, Ana Silva
dc.contributor.referee1ID.fl_str_mv CPF:12548575458
dc.contributor.referee2.fl_str_mv Barros, Laan Mendes de
dc.contributor.referee2ID.fl_str_mv CPF:25656556522
dc.contributor.referee3.fl_str_mv Bueno, Wilson da Costa
dc.contributor.referee3ID.fl_str_mv CPF:13125925962
dc.contributor.referee3Lattes.fl_str_mv http://lattes.cnpq.br/9495822246558650
dc.contributor.authorID.fl_str_mv CPF:73034975600
dc.contributor.author.fl_str_mv Machado Filho, Francisco
contributor_str_mv Squirra, Sebastião Carlos de Morais
Médola, Ana Silva
Barros, Laan Mendes de
Bueno, Wilson da Costa
dc.subject.por.fl_str_mv TV digital
Convergência Digital
Radiodifusão
Políticas de Comunicação
Gestão Empresarial.
topic TV digital
Convergência Digital
Radiodifusão
Políticas de Comunicação
Gestão Empresarial.
Digital TV
Digital Convergence
Broadcasting
Communication Policies
Business Management
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS
dc.subject.eng.fl_str_mv Digital TV
Digital Convergence
Broadcasting
Communication Policies
Business Management
dc.subject.cnpq.fl_str_mv CNPQ::CIENCIAS HUMANAS
description This paper analyzes the major challenges that the new technologies and changes in the post-industrial society are imposing on the Brazilian digital TV and its business model and provides an analysis of how this new configuration of the information society affects the business model of opened television networks in Brazil in the transitional moment from analog to digital. It analyzes the business model before, analog TV, based on the thirty-second commercial and points to difficulties that the old model is adopted in contexts of political, social and economic affairs that takes place in the new Brazilian society. Still, it seeks to demonstrate that other factors contribute to the migration of audience to other platforms for content distribution, refuting the common view that access to broadband internet is the main cause of falling ratings. This study uses an extensive bibliography that goes beyond the specific field of communication and expands the vision of the television industry in Brazil opened by listing weaknesses of the sector and point to possible strategies for the Brazilian television that can adapt to the new structure of communication which is forming in our country.
publishDate 2011
dc.date.available.fl_str_mv 2011-06-27
dc.date.issued.fl_str_mv 2011-04-13
dc.date.accessioned.fl_str_mv 2016-08-03T12:31:20Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
format doctoralThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.fl_str_mv MACHADO FILHO, Francisco. TV Digital aberta no Brasil. 2011. 207 f. Tese (Doutorado em Processo Comunicacionais) - Universidade Metodista de São Paulo, São Bernardo do Campo, 2011.
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/936
identifier_str_mv MACHADO FILHO, Francisco. TV Digital aberta no Brasil. 2011. 207 f. Tese (Doutorado em Processo Comunicacionais) - Universidade Metodista de São Paulo, São Bernardo do Campo, 2011.
url http://tede.metodista.br/jspui/handle/tede/936
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Metodista de São Paulo
dc.publisher.program.fl_str_mv PÓS GRADUAÇÃO EM COMUNICAÇÃO
dc.publisher.initials.fl_str_mv UMESP
dc.publisher.country.fl_str_mv BR
dc.publisher.department.fl_str_mv Processo Comunicacionais
publisher.none.fl_str_mv Universidade Metodista de São Paulo
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA
instname:Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)
instacron:METODISTA
instname_str Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)
instacron_str METODISTA
institution METODISTA
reponame_str Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA
collection Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA
bitstream.url.fl_str_mv http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/936/3/Francisco+Machado+Filho.pdf.jpg
http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/936/2/Francisco+Machado+Filho.pdf.txt
http://tede.metodista.br/jspui/bitstream/tede/936/1/Francisco+Machado+Filho.pdf
bitstream.checksum.fl_str_mv dac68a20c7144b5098b74e013deaeae5
aa1acf8d940b2efc7620a67eaafadfe1
96386479feea2837acfa12927613bb0c
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da METODISTA - Universidade Metodista de São Paulo (METODISTA)
repository.mail.fl_str_mv biblioteca@metodista.br||erick.roberto@metodista.br
_version_ 1791079556975689728