Stress and performance in basic academic disciplines: relevant variables
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1997 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos de Psicologia (Campinas) |
Texto Completo: | https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/5785 |
Resumo: | Provides a general account ofthe main variables presented in the relation ofleaming performance and stressful enviroments in and out ofschool. Theexperience ofstress inrelation to academic performance is influenced by a number of contextual and personal factors. lt's possible to reduce negative stress using strategies of coping with stressful variables. It is relevant to develop pro grams to prevent stress in the schools setting. |
id |
PUC_CAMP-3_0b59fd51066f8de1b612dd75639c4401 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/5785 |
network_acronym_str |
PUC_CAMP-3 |
network_name_str |
Estudos de Psicologia (Campinas) |
repository_id_str |
|
spelling |
Stress and performance in basic academic disciplines: relevant variablesEstresse e desempenho nas matérias básicas: variáveis relevantesestresse acadêmicodesempenho acadêmicovariáveis estressantesacademic stress Academic performancestressful variablesProvides a general account ofthe main variables presented in the relation ofleaming performance and stressful enviroments in and out ofschool. Theexperience ofstress inrelation to academic performance is influenced by a number of contextual and personal factors. lt's possible to reduce negative stress using strategies of coping with stressful variables. It is relevant to develop pro grams to prevent stress in the schools setting.Fornece uma perspectiva geral das principais variáveis presentes na relação desempenho em aprendizagem e ambientes estressores na e fora da escola. A experiência de estresse em relação ao desempenho acadêmico é influenciada por vários fatores contextuais e pessoais. É possível reduzir o estresse negativo usando estratégias para enfrentar as variáveis estressantes. É relevante desenvolver programas de prevenção de estresse nos atores escolares.Núcleo de Editoração - PUC-Campinas1997-08-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigosapplication/pdfhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/5785Psychological Studies; Vol. 14 No. 2 (1997): Estudos de Psicologia (Campinas)Estudos de Psicologia; Vol. 14 Núm. 2 (1997): Estudos de Psicologia (Campinas)Estudos de Psicologia; v. 14 n. 2 (1997): Estudos de Psicologia (Campinas)1982-0275reponame:Estudos de Psicologia (Campinas)instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)instacron:PUC_CAMPporhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/5785/3541Copyright (c) 2022 Geraldina Porto Witterhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessWitter, Geraldina Porto 2024-04-17T17:32:45Zoai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/5785Revistahttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudosPRIhttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudos/oaisbi.ne_estpsi@puc-campinas.edu.br||estudosdepsicologia@puc-campinas.edu.br||psychologicalstudies@puc-campinas.edu.br1982-02750103-166Xopendoar:2024-04-17T17:32:45Estudos de Psicologia (Campinas) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Stress and performance in basic academic disciplines: relevant variables Estresse e desempenho nas matérias básicas: variáveis relevantes |
title |
Stress and performance in basic academic disciplines: relevant variables |
spellingShingle |
Stress and performance in basic academic disciplines: relevant variables Witter, Geraldina Porto estresse acadêmico desempenho acadêmico variáveis estressantes academic stress Academic performance stressful variables |
title_short |
Stress and performance in basic academic disciplines: relevant variables |
title_full |
Stress and performance in basic academic disciplines: relevant variables |
title_fullStr |
Stress and performance in basic academic disciplines: relevant variables |
title_full_unstemmed |
Stress and performance in basic academic disciplines: relevant variables |
title_sort |
Stress and performance in basic academic disciplines: relevant variables |
author |
Witter, Geraldina Porto |
author_facet |
Witter, Geraldina Porto |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Witter, Geraldina Porto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
estresse acadêmico desempenho acadêmico variáveis estressantes academic stress Academic performance stressful variables |
topic |
estresse acadêmico desempenho acadêmico variáveis estressantes academic stress Academic performance stressful variables |
description |
Provides a general account ofthe main variables presented in the relation ofleaming performance and stressful enviroments in and out ofschool. Theexperience ofstress inrelation to academic performance is influenced by a number of contextual and personal factors. lt's possible to reduce negative stress using strategies of coping with stressful variables. It is relevant to develop pro grams to prevent stress in the schools setting. |
publishDate |
1997 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1997-08-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigos |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/5785 |
url |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/5785 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/5785/3541 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Geraldina Porto Witter https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Geraldina Porto Witter https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Núcleo de Editoração - PUC-Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Núcleo de Editoração - PUC-Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Psychological Studies; Vol. 14 No. 2 (1997): Estudos de Psicologia (Campinas) Estudos de Psicologia; Vol. 14 Núm. 2 (1997): Estudos de Psicologia (Campinas) Estudos de Psicologia; v. 14 n. 2 (1997): Estudos de Psicologia (Campinas) 1982-0275 reponame:Estudos de Psicologia (Campinas) instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) instacron:PUC_CAMP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) |
instacron_str |
PUC_CAMP |
institution |
PUC_CAMP |
reponame_str |
Estudos de Psicologia (Campinas) |
collection |
Estudos de Psicologia (Campinas) |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos de Psicologia (Campinas) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) |
repository.mail.fl_str_mv |
sbi.ne_estpsi@puc-campinas.edu.br||estudosdepsicologia@puc-campinas.edu.br||psychologicalstudies@puc-campinas.edu.br |
_version_ |
1799126014736990208 |