Understanding the developing subject in the Cultural Psychology of education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: XU, Shuangshuang
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: WU, Aruna, LI, Xiaowen
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Estudos de Psicologia (Campinas)
Texto Completo: https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6477
Resumo: Cultural psychology of education strives to understand the locality of the developing individual. This article tries to interpret the mission and vision of the cultural psychology of education in the background of modern society, with individualizing and techno-mechanistic social trends as its prominent feature. The concept of “contextualized individual” is proposed as a potential framework to conceptualize the relational and contextual dependence of the developing subject. The article also re-interprets Li and Xu’s 2018 paper “Developmental Psychology Research Based on Educational Practice in China” to explore how to use the framework of the “contextualized individual” to theoretically channel and generalize educational researches and interventional studies in a local educational setting. 
id PUC_CAMP-3_0ee39a60a9e3e01f6d053dfeb1b0e79b
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/6477
network_acronym_str PUC_CAMP-3
network_name_str Estudos de Psicologia (Campinas)
repository_id_str
spelling Understanding the developing subject in the Cultural Psychology of educationCompreendendo o sujeito em desenvolvimento na Psicologia Cultural da educaçãoCultural psychologyDevelopmentEducationModernitySubjectivityPsicologia culturalDesenvolvimentoEducaçãoModernidadeSubjetividadeCultural psychology of education strives to understand the locality of the developing individual. This article tries to interpret the mission and vision of the cultural psychology of education in the background of modern society, with individualizing and techno-mechanistic social trends as its prominent feature. The concept of “contextualized individual” is proposed as a potential framework to conceptualize the relational and contextual dependence of the developing subject. The article also re-interprets Li and Xu’s 2018 paper “Developmental Psychology Research Based on Educational Practice in China” to explore how to use the framework of the “contextualized individual” to theoretically channel and generalize educational researches and interventional studies in a local educational setting. A psicologia cultural da educação se esforça para compreender a posição do indivíduo em desenvolvimento. Este artigo procura interpretar a missão e a visão da psicologia cultural da educação no contexto da sociedade moderna, tendo em perspectiva uma tendência social individualizada e tecnomecanista. O conceito de “indivíduo contextualizado” é proposto como um aporte para conceituar a dependência relacional e contextual do sujeito em desenvolvimento. O artigo também reinterpreta Li e Xu “Pesquisa em psicologia do desenvolvimento baseada na prática educacional na China” de 2018, como um exemplo para explorar de que modo é possível utilizar a estrutura do “indivíduo contextualizado” para orientar pesquisas educacionais e estudos de intervenção, possibilitando generalizações teóricas em um ambiente educacional local.Núcleo de Editoração - PUC-Campinas2022-07-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6477Psychological Studies; Vol. 39 (2022): Estudos de Psicologia (Campinas); 1-9Estudos de Psicologia; Vol. 39 (2022): Estudos de Psicologia (Campinas); 1-9Estudos de Psicologia; v. 39 (2022): Estudos de Psicologia (Campinas); 1-91982-0275reponame:Estudos de Psicologia (Campinas)instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)instacron:PUC_CAMPporenghttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6477/4155https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6477/4156Copyright (c) 2022 Shuangshuang XU, Aruna WU, Xiaowen LIhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessXU, ShuangshuangWU, ArunaLI, Xiaowen2023-10-05T17:40:03Zoai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/6477Revistahttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudosPRIhttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudos/oaisbi.ne_estpsi@puc-campinas.edu.br||estudosdepsicologia@puc-campinas.edu.br||psychologicalstudies@puc-campinas.edu.br1982-02750103-166Xopendoar:2023-10-05T17:40:03Estudos de Psicologia (Campinas) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)false
dc.title.none.fl_str_mv Understanding the developing subject in the Cultural Psychology of education
Compreendendo o sujeito em desenvolvimento na Psicologia Cultural da educação
title Understanding the developing subject in the Cultural Psychology of education
spellingShingle Understanding the developing subject in the Cultural Psychology of education
XU, Shuangshuang
Cultural psychology
Development
Education
Modernity
Subjectivity
Psicologia cultural
Desenvolvimento
Educação
Modernidade
Subjetividade
title_short Understanding the developing subject in the Cultural Psychology of education
title_full Understanding the developing subject in the Cultural Psychology of education
title_fullStr Understanding the developing subject in the Cultural Psychology of education
title_full_unstemmed Understanding the developing subject in the Cultural Psychology of education
title_sort Understanding the developing subject in the Cultural Psychology of education
author XU, Shuangshuang
author_facet XU, Shuangshuang
WU, Aruna
LI, Xiaowen
author_role author
author2 WU, Aruna
LI, Xiaowen
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv XU, Shuangshuang
WU, Aruna
LI, Xiaowen
dc.subject.por.fl_str_mv Cultural psychology
Development
Education
Modernity
Subjectivity
Psicologia cultural
Desenvolvimento
Educação
Modernidade
Subjetividade
topic Cultural psychology
Development
Education
Modernity
Subjectivity
Psicologia cultural
Desenvolvimento
Educação
Modernidade
Subjetividade
description Cultural psychology of education strives to understand the locality of the developing individual. This article tries to interpret the mission and vision of the cultural psychology of education in the background of modern society, with individualizing and techno-mechanistic social trends as its prominent feature. The concept of “contextualized individual” is proposed as a potential framework to conceptualize the relational and contextual dependence of the developing subject. The article also re-interprets Li and Xu’s 2018 paper “Developmental Psychology Research Based on Educational Practice in China” to explore how to use the framework of the “contextualized individual” to theoretically channel and generalize educational researches and interventional studies in a local educational setting. 
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-07-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6477
url https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6477
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6477/4155
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6477/4156
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Shuangshuang XU, Aruna WU, Xiaowen LI
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Shuangshuang XU, Aruna WU, Xiaowen LI
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Núcleo de Editoração - PUC-Campinas
publisher.none.fl_str_mv Núcleo de Editoração - PUC-Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Psychological Studies; Vol. 39 (2022): Estudos de Psicologia (Campinas); 1-9
Estudos de Psicologia; Vol. 39 (2022): Estudos de Psicologia (Campinas); 1-9
Estudos de Psicologia; v. 39 (2022): Estudos de Psicologia (Campinas); 1-9
1982-0275
reponame:Estudos de Psicologia (Campinas)
instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
instacron:PUC_CAMP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
instacron_str PUC_CAMP
institution PUC_CAMP
reponame_str Estudos de Psicologia (Campinas)
collection Estudos de Psicologia (Campinas)
repository.name.fl_str_mv Estudos de Psicologia (Campinas) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
repository.mail.fl_str_mv sbi.ne_estpsi@puc-campinas.edu.br||estudosdepsicologia@puc-campinas.edu.br||psychologicalstudies@puc-campinas.edu.br
_version_ 1799126014799904768