Understanding the developing subject in the Cultural Psychology of education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Estudos de Psicologia (Campinas) |
Texto Completo: | https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6477 |
Resumo: | Cultural psychology of education strives to understand the locality of the developing individual. This article tries to interpret the mission and vision of the cultural psychology of education in the background of modern society, with individualizing and techno-mechanistic social trends as its prominent feature. The concept of “contextualized individual” is proposed as a potential framework to conceptualize the relational and contextual dependence of the developing subject. The article also re-interprets Li and Xu’s 2018 paper “Developmental Psychology Research Based on Educational Practice in China” to explore how to use the framework of the “contextualized individual” to theoretically channel and generalize educational researches and interventional studies in a local educational setting. |
id |
PUC_CAMP-3_0ee39a60a9e3e01f6d053dfeb1b0e79b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/6477 |
network_acronym_str |
PUC_CAMP-3 |
network_name_str |
Estudos de Psicologia (Campinas) |
repository_id_str |
|
spelling |
Understanding the developing subject in the Cultural Psychology of educationCompreendendo o sujeito em desenvolvimento na Psicologia Cultural da educaçãoCultural psychologyDevelopmentEducationModernitySubjectivityPsicologia culturalDesenvolvimentoEducaçãoModernidadeSubjetividadeCultural psychology of education strives to understand the locality of the developing individual. This article tries to interpret the mission and vision of the cultural psychology of education in the background of modern society, with individualizing and techno-mechanistic social trends as its prominent feature. The concept of “contextualized individual” is proposed as a potential framework to conceptualize the relational and contextual dependence of the developing subject. The article also re-interprets Li and Xu’s 2018 paper “Developmental Psychology Research Based on Educational Practice in China” to explore how to use the framework of the “contextualized individual” to theoretically channel and generalize educational researches and interventional studies in a local educational setting. A psicologia cultural da educação se esforça para compreender a posição do indivíduo em desenvolvimento. Este artigo procura interpretar a missão e a visão da psicologia cultural da educação no contexto da sociedade moderna, tendo em perspectiva uma tendência social individualizada e tecnomecanista. O conceito de “indivíduo contextualizado” é proposto como um aporte para conceituar a dependência relacional e contextual do sujeito em desenvolvimento. O artigo também reinterpreta Li e Xu “Pesquisa em psicologia do desenvolvimento baseada na prática educacional na China” de 2018, como um exemplo para explorar de que modo é possível utilizar a estrutura do “indivíduo contextualizado” para orientar pesquisas educacionais e estudos de intervenção, possibilitando generalizações teóricas em um ambiente educacional local.Núcleo de Editoração - PUC-Campinas2022-07-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6477Psychological Studies; Vol. 39 (2022): Estudos de Psicologia (Campinas); 1-9Estudos de Psicologia; Vol. 39 (2022): Estudos de Psicologia (Campinas); 1-9Estudos de Psicologia; v. 39 (2022): Estudos de Psicologia (Campinas); 1-91982-0275reponame:Estudos de Psicologia (Campinas)instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)instacron:PUC_CAMPporenghttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6477/4155https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6477/4156Copyright (c) 2022 Shuangshuang XU, Aruna WU, Xiaowen LIhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessXU, ShuangshuangWU, ArunaLI, Xiaowen2023-10-05T17:40:03Zoai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/6477Revistahttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudosPRIhttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudos/oaisbi.ne_estpsi@puc-campinas.edu.br||estudosdepsicologia@puc-campinas.edu.br||psychologicalstudies@puc-campinas.edu.br1982-02750103-166Xopendoar:2023-10-05T17:40:03Estudos de Psicologia (Campinas) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Understanding the developing subject in the Cultural Psychology of education Compreendendo o sujeito em desenvolvimento na Psicologia Cultural da educação |
title |
Understanding the developing subject in the Cultural Psychology of education |
spellingShingle |
Understanding the developing subject in the Cultural Psychology of education XU, Shuangshuang Cultural psychology Development Education Modernity Subjectivity Psicologia cultural Desenvolvimento Educação Modernidade Subjetividade |
title_short |
Understanding the developing subject in the Cultural Psychology of education |
title_full |
Understanding the developing subject in the Cultural Psychology of education |
title_fullStr |
Understanding the developing subject in the Cultural Psychology of education |
title_full_unstemmed |
Understanding the developing subject in the Cultural Psychology of education |
title_sort |
Understanding the developing subject in the Cultural Psychology of education |
author |
XU, Shuangshuang |
author_facet |
XU, Shuangshuang WU, Aruna LI, Xiaowen |
author_role |
author |
author2 |
WU, Aruna LI, Xiaowen |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
XU, Shuangshuang WU, Aruna LI, Xiaowen |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Cultural psychology Development Education Modernity Subjectivity Psicologia cultural Desenvolvimento Educação Modernidade Subjetividade |
topic |
Cultural psychology Development Education Modernity Subjectivity Psicologia cultural Desenvolvimento Educação Modernidade Subjetividade |
description |
Cultural psychology of education strives to understand the locality of the developing individual. This article tries to interpret the mission and vision of the cultural psychology of education in the background of modern society, with individualizing and techno-mechanistic social trends as its prominent feature. The concept of “contextualized individual” is proposed as a potential framework to conceptualize the relational and contextual dependence of the developing subject. The article also re-interprets Li and Xu’s 2018 paper “Developmental Psychology Research Based on Educational Practice in China” to explore how to use the framework of the “contextualized individual” to theoretically channel and generalize educational researches and interventional studies in a local educational setting. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-07-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6477 |
url |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6477 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6477/4155 https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6477/4156 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Shuangshuang XU, Aruna WU, Xiaowen LI https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Shuangshuang XU, Aruna WU, Xiaowen LI https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Núcleo de Editoração - PUC-Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Núcleo de Editoração - PUC-Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Psychological Studies; Vol. 39 (2022): Estudos de Psicologia (Campinas); 1-9 Estudos de Psicologia; Vol. 39 (2022): Estudos de Psicologia (Campinas); 1-9 Estudos de Psicologia; v. 39 (2022): Estudos de Psicologia (Campinas); 1-9 1982-0275 reponame:Estudos de Psicologia (Campinas) instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) instacron:PUC_CAMP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) |
instacron_str |
PUC_CAMP |
institution |
PUC_CAMP |
reponame_str |
Estudos de Psicologia (Campinas) |
collection |
Estudos de Psicologia (Campinas) |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos de Psicologia (Campinas) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) |
repository.mail.fl_str_mv |
sbi.ne_estpsi@puc-campinas.edu.br||estudosdepsicologia@puc-campinas.edu.br||psychologicalstudies@puc-campinas.edu.br |
_version_ |
1799126014799904768 |