IMPORTANCE DE L'APPROCHE PSYCHOMOTRICE DANS LES PROBLÈMES LIÈS À L'APPRENTISSAGE PRECOCE
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Data de Publicação: | 1988 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos de Psicologia (Campinas) |
Texto Completo: | https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/7812 |
Resumo: | At present, the precocious literacy has become more and more serious, not only in Brazil, but also in other contries in Europe, such as France, as shown by this article. The psychomotor approach by Giselle B. Soubiran, who has developed her research at HENRI ROUSSELLE Hospital {Paris}, since 1947, shows us the possible reasons that bring this problem out and the basic requisites that a child must have developed for a satisfactory performance up to the moment of his instruction in reading and writing. The steps which must be followed in Therapeutic Intervention are also evidenced, considering age and neurologie developement of the child. |
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IMPORTANCE DE L'APPROCHE PSYCHOMOTRICE DANS LES PROBLÈMES LIÈS À L'APPRENTISSAGE PRECOCEAt present, the precocious literacy has become more and more serious, not only in Brazil, but also in other contries in Europe, such as France, as shown by this article. The psychomotor approach by Giselle B. Soubiran, who has developed her research at HENRI ROUSSELLE Hospital {Paris}, since 1947, shows us the possible reasons that bring this problem out and the basic requisites that a child must have developed for a satisfactory performance up to the moment of his instruction in reading and writing. The steps which must be followed in Therapeutic Intervention are also evidenced, considering age and neurologie developement of the child.Atualmente, o problema da alfabetização precoce está se tornando cada vez mais sério, não só no Brasil, mas em outros países da Europa, como na França, segundo nos mostra este artigo. A abordagem psicomotora de Giselle B. SOUBIRAN, a qual vem desenvolvendo seu trabalho no Hospital HENRI ROUSSELLE {Paris} desde 1947, nos aponta as possíveis causas que geram este problema, além dos requisitos básicos que uma criança deve ter desenvolvido até o momento de sua alfabetização para que tenha um desempenho satisfatório. Além disso, são enfocados os passos a serem seguidos dentro do piano de Intervençao Terapêutica, os quais são estipulados de acordo com a idade e 0 desenvolvimento neurológico da criança.Núcleo de Editoração - PUC-Campinas1988-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigosapplication/pdfhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/7812Psychological Studies; Vol. 5 No. 2 (1988): Estudos de Psicologia (Campinas); 51-57Estudos de Psicologia; Vol. 5 Núm. 2 (1988): Estudos de Psicologia (Campinas); 51-57Estudos de Psicologia; v. 5 n. 2 (1988): Estudos de Psicologia (Campinas); 51-571982-0275reponame:Estudos de Psicologia (Campinas)instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)instacron:PUC_CAMPporhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/7812/5341https://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBellinaso BERALDO, Dhébora BOSSE, Frédérique 2024-05-08T17:50:34Zoai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/7812Revistahttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudosPRIhttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudos/oaisbi.ne_estpsi@puc-campinas.edu.br||estudosdepsicologia@puc-campinas.edu.br||psychologicalstudies@puc-campinas.edu.br1982-02750103-166Xopendoar:2024-05-08T17:50:34Estudos de Psicologia (Campinas) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)false |
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