Token system: evaluation through experimental design of multiple baselines
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1991 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos de Psicologia (Campinas) |
Texto Completo: | https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/7996 |
Resumo: | The therapeutic impact of a token program for the treatment of a deficient child was evaluated by means of a single case experimental design, the multiple baseline designo The results show an increase in the frequency of the three reinforced behaviors, but also a generalized effect on the nature of the interperssonal relationships of the child with his group. The authors emphasize the advantages of this experimental design in terms of its adequability to clínical situations, its flexibility and its importance for the training of undergraduated students in clinical settings, since it provides a continuity with lheir basic training in experimental psychology. |
id |
PUC_CAMP-3_6b4f026d06ef6e6aad342c2d785a6f29 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/7996 |
network_acronym_str |
PUC_CAMP-3 |
network_name_str |
Estudos de Psicologia (Campinas) |
repository_id_str |
|
spelling |
Token system: evaluation through experimental design of multiple baselinesSISTEMA DE FICHAS: AVALIAÇÃO ATRAVÉS DE DELINEAMENTO EXPERIMENTAL DE NÍVEIS DE BASE MÚLTIPLOS.TOKEN PROGRAMMULTIPLE BASELINESSUPERVISIONDEFICIENT CHILDSistema de FichasLinha de Base MúltiplaSupervisão de EstágioCriança DeficienteThe therapeutic impact of a token program for the treatment of a deficient child was evaluated by means of a single case experimental design, the multiple baseline designo The results show an increase in the frequency of the three reinforced behaviors, but also a generalized effect on the nature of the interperssonal relationships of the child with his group. The authors emphasize the advantages of this experimental design in terms of its adequability to clínical situations, its flexibility and its importance for the training of undergraduated students in clinical settings, since it provides a continuity with lheir basic training in experimental psychology.Os efeitos terapêuticos de um sistema de fichas para o tratamento de uma criança deficiente foram avaliados através do delineamento experimental de níveis de base múltiplos. Os resultados mostram não só um aumento na frequência dos comportamentos-alvo, mas também efeitos amplos e generalizados do sistema de fichas sobre a natureza das relações interpessoais da criança com as pessoas que a rodeiam. Os autores destacam especialmente as vantagens dos delineamentos individuais em termos de sua viabilidade para situações clínicas, sua flexibilidade e sua importância para a formação do aluno de graduação em estágio clínico, uma vez que possibilita uma continuidade com sua formação básica em psicologia experimental.Núcleo de Editoração - PUC-Campinas1991-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigosapplication/pdfhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/7996Psychological Studies; Vol. 8 No. 2 (1991): Estudos de Psicologia (Campinas); 138-153Estudos de Psicologia; Vol. 8 Núm. 2 (1991): Estudos de Psicologia (Campinas); 138-153Estudos de Psicologia; v. 8 n. 2 (1991): Estudos de Psicologia (Campinas); 138-1531982-0275reponame:Estudos de Psicologia (Campinas)instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)instacron:PUC_CAMPporhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/7996/5512https://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBANDEIRA, Marina GOMES, Mauro José 2024-04-25T18:48:01Zoai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/7996Revistahttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudosPRIhttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudos/oaisbi.ne_estpsi@puc-campinas.edu.br||estudosdepsicologia@puc-campinas.edu.br||psychologicalstudies@puc-campinas.edu.br1982-02750103-166Xopendoar:2024-04-25T18:48:01Estudos de Psicologia (Campinas) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Token system: evaluation through experimental design of multiple baselines SISTEMA DE FICHAS: AVALIAÇÃO ATRAVÉS DE DELINEAMENTO EXPERIMENTAL DE NÍVEIS DE BASE MÚLTIPLOS. |
title |
Token system: evaluation through experimental design of multiple baselines |
spellingShingle |
Token system: evaluation through experimental design of multiple baselines BANDEIRA, Marina TOKEN PROGRAM MULTIPLE BASELINES SUPERVISION DEFICIENT CHILD Sistema de Fichas Linha de Base Múltipla Supervisão de Estágio Criança Deficiente |
title_short |
Token system: evaluation through experimental design of multiple baselines |
title_full |
Token system: evaluation through experimental design of multiple baselines |
title_fullStr |
Token system: evaluation through experimental design of multiple baselines |
title_full_unstemmed |
Token system: evaluation through experimental design of multiple baselines |
title_sort |
Token system: evaluation through experimental design of multiple baselines |
author |
BANDEIRA, Marina |
author_facet |
BANDEIRA, Marina GOMES, Mauro José |
author_role |
author |
author2 |
GOMES, Mauro José |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
BANDEIRA, Marina GOMES, Mauro José |
dc.subject.por.fl_str_mv |
TOKEN PROGRAM MULTIPLE BASELINES SUPERVISION DEFICIENT CHILD Sistema de Fichas Linha de Base Múltipla Supervisão de Estágio Criança Deficiente |
topic |
TOKEN PROGRAM MULTIPLE BASELINES SUPERVISION DEFICIENT CHILD Sistema de Fichas Linha de Base Múltipla Supervisão de Estágio Criança Deficiente |
description |
The therapeutic impact of a token program for the treatment of a deficient child was evaluated by means of a single case experimental design, the multiple baseline designo The results show an increase in the frequency of the three reinforced behaviors, but also a generalized effect on the nature of the interperssonal relationships of the child with his group. The authors emphasize the advantages of this experimental design in terms of its adequability to clínical situations, its flexibility and its importance for the training of undergraduated students in clinical settings, since it provides a continuity with lheir basic training in experimental psychology. |
publishDate |
1991 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1991-12-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigos |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/7996 |
url |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/7996 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/7996/5512 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Núcleo de Editoração - PUC-Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Núcleo de Editoração - PUC-Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Psychological Studies; Vol. 8 No. 2 (1991): Estudos de Psicologia (Campinas); 138-153 Estudos de Psicologia; Vol. 8 Núm. 2 (1991): Estudos de Psicologia (Campinas); 138-153 Estudos de Psicologia; v. 8 n. 2 (1991): Estudos de Psicologia (Campinas); 138-153 1982-0275 reponame:Estudos de Psicologia (Campinas) instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) instacron:PUC_CAMP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) |
instacron_str |
PUC_CAMP |
institution |
PUC_CAMP |
reponame_str |
Estudos de Psicologia (Campinas) |
collection |
Estudos de Psicologia (Campinas) |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos de Psicologia (Campinas) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) |
repository.mail.fl_str_mv |
sbi.ne_estpsi@puc-campinas.edu.br||estudosdepsicologia@puc-campinas.edu.br||psychologicalstudies@puc-campinas.edu.br |
_version_ |
1799126020359454720 |