Token system: evaluation through experimental design of multiple baselines

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: BANDEIRA, Marina
Data de Publicação: 1991
Outros Autores: GOMES, Mauro José
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estudos de Psicologia (Campinas)
Texto Completo: https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/7996
Resumo: The therapeutic impact of a token program for the treatment of a deficient child was evaluated by means of a single case experimental design, the multiple baseline designo The results show an increase in the frequency of the three reinforced behaviors, but also a generalized effect on the nature of the interperssonal relationships of the child with his group. The authors emphasize the advantages of this experimental design in terms of its adequability to clínical situations, its flexibility and its importance for the training of undergraduated students in clinical settings, since it provides a continuity with lheir basic training in experimental psychology.
id PUC_CAMP-3_6b4f026d06ef6e6aad342c2d785a6f29
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/7996
network_acronym_str PUC_CAMP-3
network_name_str Estudos de Psicologia (Campinas)
repository_id_str
spelling Token system: evaluation through experimental design of multiple baselinesSISTEMA DE FICHAS: AVALIAÇÃO ATRAVÉS DE DELINEAMENTO EXPERIMENTAL DE NÍVEIS DE BASE MÚLTIPLOS.TOKEN PROGRAMMULTIPLE BASELINESSUPERVISIONDEFICIENT CHILDSistema de FichasLinha de Base MúltiplaSupervisão de EstágioCriança DeficienteThe therapeutic impact of a token program for the treatment of a deficient child was evaluated by means of a single case experimental design, the multiple baseline designo The results show an increase in the frequency of the three reinforced behaviors, but also a generalized effect on the nature of the interperssonal relationships of the child with his group. The authors emphasize the advantages of this experimental design in terms of its adequability to clínical situations, its flexibility and its importance for the training of undergraduated students in clinical settings, since it provides a continuity with lheir basic training in experimental psychology.Os efeitos terapêuticos de um sistema de fichas para o tratamento de uma criança deficiente foram avaliados através do delineamento experimental de níveis de base múltiplos. Os resultados mostram não só um aumento na frequência dos comportamentos-alvo, mas também efeitos amplos e generalizados do sistema de fichas sobre a natureza das relações interpessoais da criança com as pessoas que a rodeiam. Os autores destacam especialmente as vantagens dos delineamentos individuais em termos de sua viabilidade para situações clínicas, sua flexibilidade e sua importância para a formação do aluno de graduação em estágio clínico, uma vez que possibilita uma continuidade com sua formação básica em psicologia experimental.Núcleo de Editoração - PUC-Campinas1991-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigosapplication/pdfhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/7996Psychological Studies; Vol. 8 No. 2 (1991): Estudos de Psicologia (Campinas); 138-153Estudos de Psicologia; Vol. 8 Núm. 2 (1991): Estudos de Psicologia (Campinas); 138-153Estudos de Psicologia; v. 8 n. 2 (1991): Estudos de Psicologia (Campinas); 138-1531982-0275reponame:Estudos de Psicologia (Campinas)instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)instacron:PUC_CAMPporhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/7996/5512https://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBANDEIRA, Marina GOMES, Mauro José 2024-04-25T18:48:01Zoai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/7996Revistahttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudosPRIhttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudos/oaisbi.ne_estpsi@puc-campinas.edu.br||estudosdepsicologia@puc-campinas.edu.br||psychologicalstudies@puc-campinas.edu.br1982-02750103-166Xopendoar:2024-04-25T18:48:01Estudos de Psicologia (Campinas) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)false
dc.title.none.fl_str_mv Token system: evaluation through experimental design of multiple baselines
SISTEMA DE FICHAS: AVALIAÇÃO ATRAVÉS DE DELINEAMENTO EXPERIMENTAL DE NÍVEIS DE BASE MÚLTIPLOS.
title Token system: evaluation through experimental design of multiple baselines
spellingShingle Token system: evaluation through experimental design of multiple baselines
BANDEIRA, Marina
TOKEN PROGRAM
MULTIPLE BASELINES
SUPERVISION
DEFICIENT CHILD
Sistema de Fichas
Linha de Base Múltipla
Supervisão de Estágio
Criança Deficiente
title_short Token system: evaluation through experimental design of multiple baselines
title_full Token system: evaluation through experimental design of multiple baselines
title_fullStr Token system: evaluation through experimental design of multiple baselines
title_full_unstemmed Token system: evaluation through experimental design of multiple baselines
title_sort Token system: evaluation through experimental design of multiple baselines
author BANDEIRA, Marina
author_facet BANDEIRA, Marina
GOMES, Mauro José
author_role author
author2 GOMES, Mauro José
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv BANDEIRA, Marina
GOMES, Mauro José
dc.subject.por.fl_str_mv TOKEN PROGRAM
MULTIPLE BASELINES
SUPERVISION
DEFICIENT CHILD
Sistema de Fichas
Linha de Base Múltipla
Supervisão de Estágio
Criança Deficiente
topic TOKEN PROGRAM
MULTIPLE BASELINES
SUPERVISION
DEFICIENT CHILD
Sistema de Fichas
Linha de Base Múltipla
Supervisão de Estágio
Criança Deficiente
description The therapeutic impact of a token program for the treatment of a deficient child was evaluated by means of a single case experimental design, the multiple baseline designo The results show an increase in the frequency of the three reinforced behaviors, but also a generalized effect on the nature of the interperssonal relationships of the child with his group. The authors emphasize the advantages of this experimental design in terms of its adequability to clínical situations, its flexibility and its importance for the training of undergraduated students in clinical settings, since it provides a continuity with lheir basic training in experimental psychology.
publishDate 1991
dc.date.none.fl_str_mv 1991-12-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigos
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/7996
url https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/7996
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/7996/5512
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Núcleo de Editoração - PUC-Campinas
publisher.none.fl_str_mv Núcleo de Editoração - PUC-Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Psychological Studies; Vol. 8 No. 2 (1991): Estudos de Psicologia (Campinas); 138-153
Estudos de Psicologia; Vol. 8 Núm. 2 (1991): Estudos de Psicologia (Campinas); 138-153
Estudos de Psicologia; v. 8 n. 2 (1991): Estudos de Psicologia (Campinas); 138-153
1982-0275
reponame:Estudos de Psicologia (Campinas)
instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
instacron:PUC_CAMP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
instacron_str PUC_CAMP
institution PUC_CAMP
reponame_str Estudos de Psicologia (Campinas)
collection Estudos de Psicologia (Campinas)
repository.name.fl_str_mv Estudos de Psicologia (Campinas) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
repository.mail.fl_str_mv sbi.ne_estpsi@puc-campinas.edu.br||estudosdepsicologia@puc-campinas.edu.br||psychologicalstudies@puc-campinas.edu.br
_version_ 1799126020359454720