Diagnosis and guidance to parents of especial needs children: a professional issue
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2006 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos de Psicologia (Campinas) |
Texto Completo: | https://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6783 |
Resumo: | When a special needy child is born, the diagnosis and guidance are extremely important so that the acceptance process of the real, not the expected child, can be facilitated. This study aimed to look into and analyze health (Medicine and Nursing) professionals and students’ conceptions about their own capabilities and experiences in providing diagnosis and guidance to parents of special needs children. Data were collected through individual interviews which were, then, submitted to a content analysis. (Bardin, 1977) The identified categories have indicated the health professionals did not feel technically prepared to offer diagnosis and guidance to those parents. |
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Diagnosis and guidance to parents of especial needs children: a professional issueA transmissão do diagnóstico e de orientações pais de crianças com necessidades especiais: a questão da formação profissionalSaúde Identidade profissional Diagnóstico Criança especialNecessidades especiaishealth professional identity diagnosticspecial childspecial needsWhen a special needy child is born, the diagnosis and guidance are extremely important so that the acceptance process of the real, not the expected child, can be facilitated. This study aimed to look into and analyze health (Medicine and Nursing) professionals and students’ conceptions about their own capabilities and experiences in providing diagnosis and guidance to parents of special needs children. Data were collected through individual interviews which were, then, submitted to a content analysis. (Bardin, 1977) The identified categories have indicated the health professionals did not feel technically prepared to offer diagnosis and guidance to those parents.Quando nasce uma criança com necessidades especiais, o discurso dos profissionais da saúde, ao informar o conteúdo do diagnóstico e fornecer orientações, é de extrema importância. Trata-se de um momento significativo para os pais adquirirem capacidade de olhar para o "filho real" e não o idealizado, facilitando o processo de aceitação. O presente trabalho teve por meta apreender e analisar concepções de profissionais e estudantes da área da saúde (Medicina e Enfermagem) quanto à vivência e ao preparo para fornecerem diagnósticos e orientar pais de crianças com necessidades especiais. Utilizou-se como instrumento de coleta de dados um roteiro de entrevistas individuais, que foram transcritas e submetidas à técnica de análise de conteúdo, proposta por Bardin em 1977. As categorias obtidas na análise apontam que os profissionais da saúde entrevistados julgam que não se encontram tecnicamente preparados para informar o diagnóstico e orientar esse grupo de pais.Núcleo de Editoração - PUC-Campinas2006-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigosapplication/pdfhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6783Psychological Studies; Vol. 23 No. 2 (2006): Estudos de Psicologia (Campinas)Estudos de Psicologia; Vol. 23 Núm. 2 (2006): Estudos de Psicologia (Campinas)Estudos de Psicologia; v. 23 n. 2 (2006): Estudos de Psicologia (Campinas)1982-0275reponame:Estudos de Psicologia (Campinas)instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)instacron:PUC_CAMPporhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/estpsi/article/view/6783/4411Copyright (c) 2022 Síglia Pimentel HÖHER, Angélica Dotto Londero WAGNERhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessHÖHER, Síglia Pimentel WAGNER, Angélica Dotto Londero2024-05-08T19:20:17Zoai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/6783Revistahttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudosPRIhttps://seer.sis.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/estudos/oaisbi.ne_estpsi@puc-campinas.edu.br||estudosdepsicologia@puc-campinas.edu.br||psychologicalstudies@puc-campinas.edu.br1982-02750103-166Xopendoar:2024-05-08T19:20:17Estudos de Psicologia (Campinas) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)false |
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