Registro/documento: fotografia na obra de arte contemporânea

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cesar Rodrigues, Bruno
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Crippa, Giulia
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Transinformação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/5948
Resumo: The purpose of this article is to present discussion regarding records in contemporary art, especially photography. Are these records musealized as documents or works of art? While having a documentary function, they can often be considered an extension of the registered artwork, as well as become autonomous to some extent, be considered other artwork or the artwork itself. This often depends on their assigned function or even on the artist’s intention. This is a qualitative research based on an exploratory study about which we present some considerations outlined in the proposed literature. Based on the studies, we observe that the photographs, one of the most used means of recording in contemporary art, have the dual function of record/document and work of art. Thus, there may be doubts at the time of the guard.
id PUC_CAMP-4_1b5933f1e418d1ed617749f6945ce021
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/5948
network_acronym_str PUC_CAMP-4
network_name_str Transinformação (Online)
repository_id_str
spelling Registro/documento: fotografia na obra de arte contemporâneaThe purpose of this article is to present discussion regarding records in contemporary art, especially photography. Are these records musealized as documents or works of art? While having a documentary function, they can often be considered an extension of the registered artwork, as well as become autonomous to some extent, be considered other artwork or the artwork itself. This often depends on their assigned function or even on the artist’s intention. This is a qualitative research based on an exploratory study about which we present some considerations outlined in the proposed literature. Based on the studies, we observe that the photographs, one of the most used means of recording in contemporary art, have the dual function of record/document and work of art. Thus, there may be doubts at the time of the guard.O presente artigo tem como intuito apresentar algumas discussões quanto aos registros em arte contemporânea, em especial a fotografia. Esses registros são musealizados como documento ou como obra de arte? Embora possuam a função documental, eles muitas vezes podem ser considerados uma extensão da obra de arte registrada, bem como podem, em certa medida, tornar-se autônomos e ser considerados outra obra de arte ou a obra de arte em si. Isso, muitas vezes, vai depender da função que lhes é atribuída ou mesmo da intenção do artista. Trata-se de uma pesquisa de cunho qualitativo com base em estudo exploratório, a respeito do qual se apresentam algumas considerações apontadas na literatura proposta. A partir dos estudos realizados, observa-se que as fotografias, um dos meios de registro mais utilizados em arte contemporânea, possuem a dupla função de ser registro/documento e obra de arte. Desse modo, pode haver dúvida no momento da guarda.Núcleo de Editoração - PUC-Campinas2018-03-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer-reviewed ArticleArtículo revisado por paresAvaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/5948Transinformação; Vol. 30 No. 1 (2018)Transinformação; Vol. 30 Núm. 1 (2018)Transinformação; v. 30 n. 1 (2018)2318-08890103-3786reponame:Transinformação (Online)instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)instacron:PUC_CAMPporhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/5948/3680Copyright (c) 2022 Transinformaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCesar Rodrigues, Bruno Crippa, Giulia2024-04-02T11:40:28Zoai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/5948Revistahttp://periodicos.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/transinfo/indexPRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpsbi.nucleodeeditoracao@puc-campinas.edu.br2318-08890103-3786opendoar:2024-04-02T11:40:28Transinformação (Online) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)false
dc.title.none.fl_str_mv Registro/documento: fotografia na obra de arte contemporânea
title Registro/documento: fotografia na obra de arte contemporânea
spellingShingle Registro/documento: fotografia na obra de arte contemporânea
Cesar Rodrigues, Bruno
title_short Registro/documento: fotografia na obra de arte contemporânea
title_full Registro/documento: fotografia na obra de arte contemporânea
title_fullStr Registro/documento: fotografia na obra de arte contemporânea
title_full_unstemmed Registro/documento: fotografia na obra de arte contemporânea
title_sort Registro/documento: fotografia na obra de arte contemporânea
author Cesar Rodrigues, Bruno
author_facet Cesar Rodrigues, Bruno
Crippa, Giulia
author_role author
author2 Crippa, Giulia
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cesar Rodrigues, Bruno
Crippa, Giulia
description The purpose of this article is to present discussion regarding records in contemporary art, especially photography. Are these records musealized as documents or works of art? While having a documentary function, they can often be considered an extension of the registered artwork, as well as become autonomous to some extent, be considered other artwork or the artwork itself. This often depends on their assigned function or even on the artist’s intention. This is a qualitative research based on an exploratory study about which we present some considerations outlined in the proposed literature. Based on the studies, we observe that the photographs, one of the most used means of recording in contemporary art, have the dual function of record/document and work of art. Thus, there may be doubts at the time of the guard.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-03-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
Artículo revisado por pares
Avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/5948
url https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/5948
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/5948/3680
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Transinformação
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Transinformação
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Núcleo de Editoração - PUC-Campinas
publisher.none.fl_str_mv Núcleo de Editoração - PUC-Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Transinformação; Vol. 30 No. 1 (2018)
Transinformação; Vol. 30 Núm. 1 (2018)
Transinformação; v. 30 n. 1 (2018)
2318-0889
0103-3786
reponame:Transinformação (Online)
instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
instacron:PUC_CAMP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
instacron_str PUC_CAMP
institution PUC_CAMP
reponame_str Transinformação (Online)
collection Transinformação (Online)
repository.name.fl_str_mv Transinformação (Online) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
repository.mail.fl_str_mv sbi.nucleodeeditoracao@puc-campinas.edu.br
_version_ 1799125984486621184