EXTENSÃO UNIVERSITÁRIA E ENSINO: ANÁLISE DE UMA VIVÊNCIA DO PRISMA DE ALUNOS E PROFISSIONAIS DE 1º E 2º GRAU

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lamon, Silvelene Pegoraro
Data de Publicação: 1994
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Transinformação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1643
Resumo: The University must think and rethink its integration with 1st and 2nd levels teaching in the same way it thinks itself. Between action perspectives and ocurred attitudes from this supposition avised the Coordenadoria de Divulgação Científica e Cultural (COCC), wich acts on 1st and 2nd levelsteaching. It is fundamentally important to know students and teaching professional's perceptions about this. The research was realized with students, teachers, principal and librarian from a Public 1st and 2nd levels School, at São Carlos (N =125). Between the students, studying and researchingpredominate just when teacher's request. The Public Libraryis the biggest aid Instituition for a bibliographic research, followed by COCC, where comes tothe librarians help. Encyclopaedia and books are the most used materiais. From ali COCC activities, "excursions and visits" are more frequent. There is integration needs between activities and libray. Library has a good conceptbetween students and technique staff, although it is insufficiently known and used. To make better CDCC actuation, particularly its Library, several suggestions were made.
id PUC_CAMP-4_b1572729836db7c7af1618bb9237a8f6
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/1643
network_acronym_str PUC_CAMP-4
network_name_str Transinformação (Online)
repository_id_str
spelling EXTENSÃO UNIVERSITÁRIA E ENSINO: ANÁLISE DE UMA VIVÊNCIA DO PRISMA DE ALUNOS E PROFISSIONAIS DE 1º E 2º GRAUThe University must think and rethink its integration with 1st and 2nd levels teaching in the same way it thinks itself. Between action perspectives and ocurred attitudes from this supposition avised the Coordenadoria de Divulgação Científica e Cultural (COCC), wich acts on 1st and 2nd levelsteaching. It is fundamentally important to know students and teaching professional's perceptions about this. The research was realized with students, teachers, principal and librarian from a Public 1st and 2nd levels School, at São Carlos (N =125). Between the students, studying and researchingpredominate just when teacher's request. The Public Libraryis the biggest aid Instituition for a bibliographic research, followed by COCC, where comes tothe librarians help. Encyclopaedia and books are the most used materiais. From ali COCC activities, "excursions and visits" are more frequent. There is integration needs between activities and libray. Library has a good conceptbetween students and technique staff, although it is insufficiently known and used. To make better CDCC actuation, particularly its Library, several suggestions were made.A Universidade deve pensar e repensar sua integração com o ensino de 1? e 2~ graus da mesma forma que pensa sobre si mesma. Entre as perspectivas de ação e de atitudes decorrentes desta suposição surgiu a Coordenado ria de Divulgação Científica e Cultural (CDCC), da USP de São Carlos que atua integrada ao ensino de 1? e 2~ graus. É de fundamental importância conhecer as percepções que alunos e profissionais do ensino têm da mesma. A pesquisa foi realizada junto a alunos, professores, Diretora e Bibliotecária de uma escola de 1? e 2~ graus da Rede Pública da cidade de São Carlos (N=125). Predomina entre os alunos o estudo e a pesquisaquando solicitados pelo professor. A Biblioteca Pública é a Instituição de maior apoio para a pesquisa bibliográfica, vindo em seguida a da CDCC onde recorrem a ajuda das Bibliotecárias. Enciclopédias e livros são os materiais mais usados. Das atividades da CDCC "excursões e visitas' são as mais frequentes. Há carências de integração entre as atividades da CDCC e a Biblioteca. A Biblioteca tem um bom conceito entre os alunos e equipe técnica da escola, embora seja insuficientemente conhecida e usada. Foram feitas sugestões para melhoria da atuação da CDCC e em particular de sua Biblioteca.Núcleo de Editoração - PUC-Campinas1994-11-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer-reviewed ArticleArtículo revisado por paresAvaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1643Transinformação; Vol. 6 No. 1/2/3 (1994)Transinformação; Vol. 6 Núm. 1/2/3 (1994)Transinformação; v. 6 n. 1/2/3 (1994)2318-08890103-3786reponame:Transinformação (Online)instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)instacron:PUC_CAMPporhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1643/1614Copyright (c) 2023 Transinformaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLamon, Silvelene Pegoraro2024-03-26T11:30:25Zoai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/1643Revistahttp://periodicos.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/transinfo/indexPRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpsbi.nucleodeeditoracao@puc-campinas.edu.br2318-08890103-3786opendoar:2024-03-26T11:30:25Transinformação (Online) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)false
dc.title.none.fl_str_mv EXTENSÃO UNIVERSITÁRIA E ENSINO: ANÁLISE DE UMA VIVÊNCIA DO PRISMA DE ALUNOS E PROFISSIONAIS DE 1º E 2º GRAU
title EXTENSÃO UNIVERSITÁRIA E ENSINO: ANÁLISE DE UMA VIVÊNCIA DO PRISMA DE ALUNOS E PROFISSIONAIS DE 1º E 2º GRAU
spellingShingle EXTENSÃO UNIVERSITÁRIA E ENSINO: ANÁLISE DE UMA VIVÊNCIA DO PRISMA DE ALUNOS E PROFISSIONAIS DE 1º E 2º GRAU
Lamon, Silvelene Pegoraro
title_short EXTENSÃO UNIVERSITÁRIA E ENSINO: ANÁLISE DE UMA VIVÊNCIA DO PRISMA DE ALUNOS E PROFISSIONAIS DE 1º E 2º GRAU
title_full EXTENSÃO UNIVERSITÁRIA E ENSINO: ANÁLISE DE UMA VIVÊNCIA DO PRISMA DE ALUNOS E PROFISSIONAIS DE 1º E 2º GRAU
title_fullStr EXTENSÃO UNIVERSITÁRIA E ENSINO: ANÁLISE DE UMA VIVÊNCIA DO PRISMA DE ALUNOS E PROFISSIONAIS DE 1º E 2º GRAU
title_full_unstemmed EXTENSÃO UNIVERSITÁRIA E ENSINO: ANÁLISE DE UMA VIVÊNCIA DO PRISMA DE ALUNOS E PROFISSIONAIS DE 1º E 2º GRAU
title_sort EXTENSÃO UNIVERSITÁRIA E ENSINO: ANÁLISE DE UMA VIVÊNCIA DO PRISMA DE ALUNOS E PROFISSIONAIS DE 1º E 2º GRAU
author Lamon, Silvelene Pegoraro
author_facet Lamon, Silvelene Pegoraro
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lamon, Silvelene Pegoraro
description The University must think and rethink its integration with 1st and 2nd levels teaching in the same way it thinks itself. Between action perspectives and ocurred attitudes from this supposition avised the Coordenadoria de Divulgação Científica e Cultural (COCC), wich acts on 1st and 2nd levelsteaching. It is fundamentally important to know students and teaching professional's perceptions about this. The research was realized with students, teachers, principal and librarian from a Public 1st and 2nd levels School, at São Carlos (N =125). Between the students, studying and researchingpredominate just when teacher's request. The Public Libraryis the biggest aid Instituition for a bibliographic research, followed by COCC, where comes tothe librarians help. Encyclopaedia and books are the most used materiais. From ali COCC activities, "excursions and visits" are more frequent. There is integration needs between activities and libray. Library has a good conceptbetween students and technique staff, although it is insufficiently known and used. To make better CDCC actuation, particularly its Library, several suggestions were made.
publishDate 1994
dc.date.none.fl_str_mv 1994-11-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
Artículo revisado por pares
Avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1643
url https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1643
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1643/1614
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Transinformação
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Transinformação
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Núcleo de Editoração - PUC-Campinas
publisher.none.fl_str_mv Núcleo de Editoração - PUC-Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Transinformação; Vol. 6 No. 1/2/3 (1994)
Transinformação; Vol. 6 Núm. 1/2/3 (1994)
Transinformação; v. 6 n. 1/2/3 (1994)
2318-0889
0103-3786
reponame:Transinformação (Online)
instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
instacron:PUC_CAMP
instname_str Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
instacron_str PUC_CAMP
institution PUC_CAMP
reponame_str Transinformação (Online)
collection Transinformação (Online)
repository.name.fl_str_mv Transinformação (Online) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)
repository.mail.fl_str_mv sbi.nucleodeeditoracao@puc-campinas.edu.br
_version_ 1799125983830212608