EXTENSÃO UNIVERSITÁRIA E ENSINO: ANÁLISE DE UMA VIVÊNCIA DO PRISMA DE ALUNOS E PROFISSIONAIS DE 1º E 2º GRAU
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1994 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Transinformação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1643 |
Resumo: | The University must think and rethink its integration with 1st and 2nd levels teaching in the same way it thinks itself. Between action perspectives and ocurred attitudes from this supposition avised the Coordenadoria de Divulgação Científica e Cultural (COCC), wich acts on 1st and 2nd levelsteaching. It is fundamentally important to know students and teaching professional's perceptions about this. The research was realized with students, teachers, principal and librarian from a Public 1st and 2nd levels School, at São Carlos (N =125). Between the students, studying and researchingpredominate just when teacher's request. The Public Libraryis the biggest aid Instituition for a bibliographic research, followed by COCC, where comes tothe librarians help. Encyclopaedia and books are the most used materiais. From ali COCC activities, "excursions and visits" are more frequent. There is integration needs between activities and libray. Library has a good conceptbetween students and technique staff, although it is insufficiently known and used. To make better CDCC actuation, particularly its Library, several suggestions were made. |
id |
PUC_CAMP-4_b1572729836db7c7af1618bb9237a8f6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/1643 |
network_acronym_str |
PUC_CAMP-4 |
network_name_str |
Transinformação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
EXTENSÃO UNIVERSITÁRIA E ENSINO: ANÁLISE DE UMA VIVÊNCIA DO PRISMA DE ALUNOS E PROFISSIONAIS DE 1º E 2º GRAUThe University must think and rethink its integration with 1st and 2nd levels teaching in the same way it thinks itself. Between action perspectives and ocurred attitudes from this supposition avised the Coordenadoria de Divulgação Científica e Cultural (COCC), wich acts on 1st and 2nd levelsteaching. It is fundamentally important to know students and teaching professional's perceptions about this. The research was realized with students, teachers, principal and librarian from a Public 1st and 2nd levels School, at São Carlos (N =125). Between the students, studying and researchingpredominate just when teacher's request. The Public Libraryis the biggest aid Instituition for a bibliographic research, followed by COCC, where comes tothe librarians help. Encyclopaedia and books are the most used materiais. From ali COCC activities, "excursions and visits" are more frequent. There is integration needs between activities and libray. Library has a good conceptbetween students and technique staff, although it is insufficiently known and used. To make better CDCC actuation, particularly its Library, several suggestions were made.A Universidade deve pensar e repensar sua integração com o ensino de 1? e 2~ graus da mesma forma que pensa sobre si mesma. Entre as perspectivas de ação e de atitudes decorrentes desta suposição surgiu a Coordenado ria de Divulgação Científica e Cultural (CDCC), da USP de São Carlos que atua integrada ao ensino de 1? e 2~ graus. É de fundamental importância conhecer as percepções que alunos e profissionais do ensino têm da mesma. A pesquisa foi realizada junto a alunos, professores, Diretora e Bibliotecária de uma escola de 1? e 2~ graus da Rede Pública da cidade de São Carlos (N=125). Predomina entre os alunos o estudo e a pesquisaquando solicitados pelo professor. A Biblioteca Pública é a Instituição de maior apoio para a pesquisa bibliográfica, vindo em seguida a da CDCC onde recorrem a ajuda das Bibliotecárias. Enciclopédias e livros são os materiais mais usados. Das atividades da CDCC "excursões e visitas' são as mais frequentes. Há carências de integração entre as atividades da CDCC e a Biblioteca. A Biblioteca tem um bom conceito entre os alunos e equipe técnica da escola, embora seja insuficientemente conhecida e usada. Foram feitas sugestões para melhoria da atuação da CDCC e em particular de sua Biblioteca.Núcleo de Editoração - PUC-Campinas1994-11-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer-reviewed ArticleArtículo revisado por paresAvaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1643Transinformação; Vol. 6 No. 1/2/3 (1994)Transinformação; Vol. 6 Núm. 1/2/3 (1994)Transinformação; v. 6 n. 1/2/3 (1994)2318-08890103-3786reponame:Transinformação (Online)instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)instacron:PUC_CAMPporhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1643/1614Copyright (c) 2023 Transinformaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLamon, Silvelene Pegoraro2024-03-26T11:30:25Zoai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/1643Revistahttp://periodicos.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/transinfo/indexPRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpsbi.nucleodeeditoracao@puc-campinas.edu.br2318-08890103-3786opendoar:2024-03-26T11:30:25Transinformação (Online) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
EXTENSÃO UNIVERSITÁRIA E ENSINO: ANÁLISE DE UMA VIVÊNCIA DO PRISMA DE ALUNOS E PROFISSIONAIS DE 1º E 2º GRAU |
title |
EXTENSÃO UNIVERSITÁRIA E ENSINO: ANÁLISE DE UMA VIVÊNCIA DO PRISMA DE ALUNOS E PROFISSIONAIS DE 1º E 2º GRAU |
spellingShingle |
EXTENSÃO UNIVERSITÁRIA E ENSINO: ANÁLISE DE UMA VIVÊNCIA DO PRISMA DE ALUNOS E PROFISSIONAIS DE 1º E 2º GRAU Lamon, Silvelene Pegoraro |
title_short |
EXTENSÃO UNIVERSITÁRIA E ENSINO: ANÁLISE DE UMA VIVÊNCIA DO PRISMA DE ALUNOS E PROFISSIONAIS DE 1º E 2º GRAU |
title_full |
EXTENSÃO UNIVERSITÁRIA E ENSINO: ANÁLISE DE UMA VIVÊNCIA DO PRISMA DE ALUNOS E PROFISSIONAIS DE 1º E 2º GRAU |
title_fullStr |
EXTENSÃO UNIVERSITÁRIA E ENSINO: ANÁLISE DE UMA VIVÊNCIA DO PRISMA DE ALUNOS E PROFISSIONAIS DE 1º E 2º GRAU |
title_full_unstemmed |
EXTENSÃO UNIVERSITÁRIA E ENSINO: ANÁLISE DE UMA VIVÊNCIA DO PRISMA DE ALUNOS E PROFISSIONAIS DE 1º E 2º GRAU |
title_sort |
EXTENSÃO UNIVERSITÁRIA E ENSINO: ANÁLISE DE UMA VIVÊNCIA DO PRISMA DE ALUNOS E PROFISSIONAIS DE 1º E 2º GRAU |
author |
Lamon, Silvelene Pegoraro |
author_facet |
Lamon, Silvelene Pegoraro |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lamon, Silvelene Pegoraro |
description |
The University must think and rethink its integration with 1st and 2nd levels teaching in the same way it thinks itself. Between action perspectives and ocurred attitudes from this supposition avised the Coordenadoria de Divulgação Científica e Cultural (COCC), wich acts on 1st and 2nd levelsteaching. It is fundamentally important to know students and teaching professional's perceptions about this. The research was realized with students, teachers, principal and librarian from a Public 1st and 2nd levels School, at São Carlos (N =125). Between the students, studying and researchingpredominate just when teacher's request. The Public Libraryis the biggest aid Instituition for a bibliographic research, followed by COCC, where comes tothe librarians help. Encyclopaedia and books are the most used materiais. From ali COCC activities, "excursions and visits" are more frequent. There is integration needs between activities and libray. Library has a good conceptbetween students and technique staff, although it is insufficiently known and used. To make better CDCC actuation, particularly its Library, several suggestions were made. |
publishDate |
1994 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1994-11-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed Article Artículo revisado por pares Avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1643 |
url |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1643 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/1643/1614 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Transinformação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Transinformação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Núcleo de Editoração - PUC-Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Núcleo de Editoração - PUC-Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Transinformação; Vol. 6 No. 1/2/3 (1994) Transinformação; Vol. 6 Núm. 1/2/3 (1994) Transinformação; v. 6 n. 1/2/3 (1994) 2318-0889 0103-3786 reponame:Transinformação (Online) instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) instacron:PUC_CAMP |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) |
instacron_str |
PUC_CAMP |
institution |
PUC_CAMP |
reponame_str |
Transinformação (Online) |
collection |
Transinformação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Transinformação (Online) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS) |
repository.mail.fl_str_mv |
sbi.nucleodeeditoracao@puc-campinas.edu.br |
_version_ |
1799125983830212608 |