Marketing: an essential tool for the information professional
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2003 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Transinformação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6391 |
Resumo: | Firstly the article analysis, the importance of information in the world today and the need to treat it from the market segmentation, introducing marketing as a tool able to develop products and services and to introduce them to this market changing and/or influencing its behavior. Secondly it presents the challenges that the information professional will face when they adopt the marketing tehniques, having as a base discussions already presented by the researchers Oliveira and Amaral. Finally it proposes the new paradigms of the present worldand the marketing as a tool able to promote the approach and balance between the technique and the need of the user. |
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Marketing: an essential tool for the information professionalMARKETING: UMA FERRAMENTA FUNDAMENTAL PARA O PROFISSIONAL DA INFORMAÇÃOinformação e marketingprofissional da informaçãoparadigmasinformation and marketinginformation professionalparadigmsFirstly the article analysis, the importance of information in the world today and the need to treat it from the market segmentation, introducing marketing as a tool able to develop products and services and to introduce them to this market changing and/or influencing its behavior. Secondly it presents the challenges that the information professional will face when they adopt the marketing tehniques, having as a base discussions already presented by the researchers Oliveira and Amaral. Finally it proposes the new paradigms of the present worldand the marketing as a tool able to promote the approach and balance between the technique and the need of the user.O artigo analisa, em primeiro lugar, a importância da informação no mundo atual e a necessidade de tratá-la a partir da segmentação do mercado, apresentando o marketing como ferramenta capaz de desenvolver produtos e serviços e de comunicá-los a este mercado alterando e/ou influenciando o seu comportamento. A seguir apresenta os desafios que os profissionais da informação enfrentarão quando adotarem as técnicas mercadológicas, tendo como base discussões já apresentadas pelos pesquisadores Oliveira e Amaral. Na sua parte final propõe que os novos paradigmas do mundo atual e a utilização do marketing como ferramenta possam promover a aproximação e equilíbrio entre a técnica e a necessidade do usuário.Núcleo de Editoração - PUC-Campinas2003-03-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6391Transinformação; Vol. 15 No. 1 (2003); 1-6Transinformação; Vol. 15 Núm. 1 (2003); 1-6Transinformação; v. 15 n. 1 (2003); 1-62318-08890103-3786reponame:Transinformação (Online)instname:Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)instacron:PUC_CAMPporhttps://periodicos.puc-campinas.edu.br/transinfo/article/view/6391/4074Copyright (c) 2022 Transinformaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSUGAHARA, Cibele Roberta Ferrari FUENTES, Ligia Marques de OLIVEIRA, Silas 2024-07-25T12:33:04Zoai:ojs.periodicos.puc-campinas.edu.br:article/6391Revistahttp://periodicos.puc-campinas.edu.br/seer/index.php/transinfo/indexPRIhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpsbi.nucleodeeditoracao@puc-campinas.edu.br||transinfo@puc-campinas.edu.br2318-08890103-3786opendoar:2024-07-25T12:33:04Transinformação (Online) - Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-CAMPINAS)false |
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