Persuade not to report
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3043 |
Resumo: | The intention of this article is to focus the effects of agenda in relation to public opinion. For this purpose, the publication of a controversial theme in the month of January 98 was used as an object of study, through which signals were detected that reinforce the idea of the power of influence processed by the media. Researcher Mauro Wolf gives a brilliant analysis of communication theories. |
id |
PUC_RS-12_1210928fe84a92485c2d9dcd9a594b09 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3043 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
Persuade not to reportPersuadir para não informarCommunicationappointment bookpublic opinionpublic opinionComunicaçãoagendaopinião públicaTeorias da comunicaçãoThe intention of this article is to focus the effects of agenda in relation to public opinion. For this purpose, the publication of a controversial theme in the month of January 98 was used as an object of study, through which signals were detected that reinforce the idea of the power of influence processed by the media. Researcher Mauro Wolf gives a brilliant analysis of communication theories.A intenção deste artigo é a de focalizar os efeitos de agenda em relação à opinião pública. Para isso, serviu de objeto de estudo a veiculação de um tema polêmico no mês de janeiro de 98, através do qual se detectaram sinais que reforçam a idéia do poder de influência processado pelos meios de comunicação social. O pesquisador Mauro Wolf faz uma análise brilhante sobre as teorias de comunicação.Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-04-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/304310.15448/1980-3729.1999.10.3043Revista FAMECOS; Vol. 6 No. 10 (1999); 186-196Revista FAMECOS; Vol. 6 Núm. 10 (1999); 186-196Revista FAMECOS; v. 6 n. 10 (1999); 186-1961980-37291415-054910.15448/1980-3729.1999.10reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3043/2321Cirne de Caldas, Pauloinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-08-04T18:47:06Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3043Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2021-08-04T18:47:06Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Persuade not to report Persuadir para não informar |
title |
Persuade not to report |
spellingShingle |
Persuade not to report Cirne de Caldas, Paulo Communication appointment book public opinion public opinion Comunicação agenda opinião pública Teorias da comunicação |
title_short |
Persuade not to report |
title_full |
Persuade not to report |
title_fullStr |
Persuade not to report |
title_full_unstemmed |
Persuade not to report |
title_sort |
Persuade not to report |
author |
Cirne de Caldas, Paulo |
author_facet |
Cirne de Caldas, Paulo |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cirne de Caldas, Paulo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Communication appointment book public opinion public opinion Comunicação agenda opinião pública Teorias da comunicação |
topic |
Communication appointment book public opinion public opinion Comunicação agenda opinião pública Teorias da comunicação |
description |
The intention of this article is to focus the effects of agenda in relation to public opinion. For this purpose, the publication of a controversial theme in the month of January 98 was used as an object of study, through which signals were detected that reinforce the idea of the power of influence processed by the media. Researcher Mauro Wolf gives a brilliant analysis of communication theories. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-04-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3043 10.15448/1980-3729.1999.10.3043 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3043 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.1999.10.3043 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3043/2321 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 6 No. 10 (1999); 186-196 Revista FAMECOS; Vol. 6 Núm. 10 (1999); 186-196 Revista FAMECOS; v. 6 n. 10 (1999); 186-196 1980-3729 1415-0549 10.15448/1980-3729.1999.10 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128658716131328 |