Visual culture and hybrid communication. New advertising forms applied to theatre
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | spa |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/43365 |
Resumo: | This research focuses on the relationship between hybrid formulas and new technologies and text theatre, with the aim of finding out their level of implementation and the possibilities they offer at a communicative level. It uses a panel of experts, questionnaires to professionals and a multiple case study. The results indicate that they are expanding strategies that allow new relationships to be established with the public and offer a multiplicity of creative formulas for brands in the digital era. It is an artistic expression that can offer very unique experiential events in the post-pandemic era. |
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Visual culture and hybrid communication. New advertising forms applied to theatreCultura visual y comunicación híbrida. Nuevas formas de publicidad aplicadas al teatroCultura visual e comunicação híbrida. Novas formas de publicidade aplicada ao teatroAdvertisingCommunicationTheatreSponsorshipProduct placementPublicidadComunicaciónTeatroPatrocinioProduct placementPublicidadeComunicaçãoTeatroPatrocínioColocação de produtosThis research focuses on the relationship between hybrid formulas and new technologies and text theatre, with the aim of finding out their level of implementation and the possibilities they offer at a communicative level. It uses a panel of experts, questionnaires to professionals and a multiple case study. The results indicate that they are expanding strategies that allow new relationships to be established with the public and offer a multiplicity of creative formulas for brands in the digital era. It is an artistic expression that can offer very unique experiential events in the post-pandemic era.Esta investigación se centra en la relación entre las fórmulas híbridas y las nuevas tecnologías y el teatro de texto, con el objetivo de conocer su nivel de implantación y las posibilidades que ofrecen a nivel comunicativo. Emplea un panel de expertos, cuestionarios a profesionales y un estudio de caso múltiple. Los resultados indican que son estrategias en expansión que permiten establecer nuevas relaciones con el público y ofrecen una multiplicidad de fórmulas creativas para las marcas en la era digital. Se trata de una expresión artística que puede ofrecer eventos experienciales muy exclusivos en la era post-pandémica.Esta investigação centra-se na relação entre as fórmulas híbridas e as novas tecnologias e o teatro de texto, com o objectivo de descobrir o seu nível de implementação e as possibilidades que oferecem a nível comunicativo. Utiliza um painel de peritos, questionários a profissionais e um estudo de caso múltiplo. Os resultados indicam que estão a expandir estratégias que permitem estabelecer novas relações com o público e oferecer uma multiplicidade de fórmulas criativas para as marcas na era digital. É uma expressão artística que pode oferecer eventos experimentais muito singulares na era pós-pandémica.Editora da PUCRS - ediPUCRS2022-07-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4336510.15448/1980-3729.2022.1.43365Revista FAMECOS; Vol. 29 No. 1 (2022): Single Volume; e43365Revista FAMECOS; Vol. 29 Núm. 1 (2022): Volumen único; e43365Revista FAMECOS; v. 29 n. 1 (2022): Volume Único; e433651980-37291415-054910.15448/1980-3729.2022.1reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSspahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/43365/27531Copyright (c) 2022 Revista FAMECOShttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessDíaz-Morilla, PabloCastro-Martínez, Andrea2023-01-06T12:36:37Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/43365Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2023-01-06T12:36:37Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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