Visual communication in digital enviroment: devices and typographic performance on the covers of Elle magazine

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Duarte, Audrey Marques
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Santos, Marli dos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/31061
Resumo: the variety of fixed and mobile digital devices impacts the visual communication in media outlets, such as the typography of magazine covers in a virtual environment. The quality is also related to how the contents are presented, which key features are the readability and usability. This study encompasses the interaction between communication, digital typography and magazines. The purpose is to explore the digital typography environment and suggest criteria to control the quality of the typographic presence in digital platforms. The research is qualitative, descriptive, and analyzes the covers of Elle Brasil in digital environments through readability and usability categories. Based on the analyses, we have seen that the quality of the typography presence in digital environment must encompass the identity of the media outlet and the characteristics of the platform, maintaining the readability. The presence of usability in devices corrects eventual discomforts and makes reading a pleasant experience.
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spelling Visual communication in digital enviroment: devices and typographic performance on the covers of Elle magazineComunicación visual en ambiente digital: dispositivos y desempeño tipográfico en las portadas de la revista ElleComunicação visual no ambiente digital: dispositivos e performance tipográfica nas capas da revista ElleVisual Communication. Digital Typography. Elle Brasil Magazine.Comunicación Visual. Tipografía Digital. Revista Elle Brasil.Comunicação Visual. Tipografia Digital. Revista Elle Brasil.Tipografia Digital em revistasthe variety of fixed and mobile digital devices impacts the visual communication in media outlets, such as the typography of magazine covers in a virtual environment. The quality is also related to how the contents are presented, which key features are the readability and usability. This study encompasses the interaction between communication, digital typography and magazines. The purpose is to explore the digital typography environment and suggest criteria to control the quality of the typographic presence in digital platforms. The research is qualitative, descriptive, and analyzes the covers of Elle Brasil in digital environments through readability and usability categories. Based on the analyses, we have seen that the quality of the typography presence in digital environment must encompass the identity of the media outlet and the characteristics of the platform, maintaining the readability. The presence of usability in devices corrects eventual discomforts and makes reading a pleasant experience.la variedad de dispositivos digitales fijos y móviles impacta la comunicación visual presente en vehículos, como la tipografía de las portadas de revistas en entorno virtual. La calidad también está relacionada a la forma de presentación de contenidos, cuyas características esenciales son la legibilidad y la usabilidad. Este estudio incluye la interacción entre comunicación, tipografía digital y revistas. El objetivo es explorar el entorno de la tipografía digital y sugerir criterios para control de calidad de la presencia tipográfica en plataformas digitales. La investigación es cualitativa, descriptiva y analisa las portadas de Elle Brasil en entornos digitales, por medio de categorías de legibilidade y usabilidad. Con base en los análisis, hemos verificado que la calidad de la presencia tipográfica en entorno digital debe cubrir la identidad del vehículo de comunicación y las características de la plataforma, manteniendo la legibilidad. La presencia de la usabilidad en los equipos corrige eventuales incómodos y hace la lectura satisfactoria.a variedade de dispositivos digitais fixos e móveis impacta na comunicação visual presente em veículos, como na tipografia das capas de revistas em ambiente virtual. A qualidade também está ligada à forma de apresentação dos conteúdos, cujas características essenciais são a legibilidade e a usabilidade. Este estudo engloba a interação entre comunicação, tipografia digital e revistas. O objetivo é explorar o ambiente da tipografia digital e sugerir critérios para controle de qualidade da presença tipográfica nas plataformas digitais. A pesquisa é qualitativa, de cunho descritivo, e analisa as capas de Elle Brasil em ambientes digitais, por meio de categorias de legibilidade e usabilidade. Com base nas análises, verificamos que a qualidade da presença tipográfica em ambiente digital deve abranger a identidade do veículo de comunicação e as características da plataforma, mantendo a legibilidade. A presença da usabilidade nos equipamentos corrige eventuais desconfortos e torna a leitura satisfatória.Editora da PUCRS - ediPUCRS2019-08-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3106110.15448/1980-3729.2019.1.31061Revista FAMECOS; Vol. 26 No. 1 (2019); e31061Revista FAMECOS; Vol. 26 Núm. 1 (2019); e31061Revista FAMECOS; v. 26 n. 1 (2019); e310611980-37291415-054910.15448/1980-3729.2019.1reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/31061/17970Copyright (c) 2019 Revista FAMECOShttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessDuarte, Audrey MarquesSantos, Marli dos2019-08-30T17:28:46Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/31061Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2019-08-30T17:28:46Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
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description the variety of fixed and mobile digital devices impacts the visual communication in media outlets, such as the typography of magazine covers in a virtual environment. The quality is also related to how the contents are presented, which key features are the readability and usability. This study encompasses the interaction between communication, digital typography and magazines. The purpose is to explore the digital typography environment and suggest criteria to control the quality of the typographic presence in digital platforms. The research is qualitative, descriptive, and analyzes the covers of Elle Brasil in digital environments through readability and usability categories. Based on the analyses, we have seen that the quality of the typography presence in digital environment must encompass the identity of the media outlet and the characteristics of the platform, maintaining the readability. The presence of usability in devices corrects eventual discomforts and makes reading a pleasant experience.
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