Indirect media frame analysis: a methodological alternative to identify cultural frames
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/8810 |
Resumo: | This work aims to formulate a methodology for the indirect analysis of media frames. Our main argument is that coding more explicit elements in the text instead of coding frames as a particular variable provides more validity and reliability to the analysis. The paper is divided into three parts: at first, we explore the methodological procedures traditionally applied in the frame analysis; next, we offer some methods for the indirect identification of frames; lastly, we apply the methodology to an empirical case. We adopt a conceptual perspective that understands media frames as cultural patterns of interpretation. However, in contrast with most of the studies that are based in the same approach, we identify frames by more objective and explicit elements than by frames themselves. |
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Indirect media frame analysis: a methodological alternative to identify cultural framesAnálisis indirecto de encuadres de los medios: una alternativa metodológica para la identificación de frames culturalesAnálise indireta de enquadramentos da mídia: uma alternativa metodológica para a identificação de frames culturaisMedia framesframe analysismethodologyMedia framesEncuadres de los mediosFrames culturalesMetodologíaEncuadres de los mediosEnquadramentos da mídiaframes culturaismetodologiaEnquadramentos da mídiaThis work aims to formulate a methodology for the indirect analysis of media frames. Our main argument is that coding more explicit elements in the text instead of coding frames as a particular variable provides more validity and reliability to the analysis. The paper is divided into three parts: at first, we explore the methodological procedures traditionally applied in the frame analysis; next, we offer some methods for the indirect identification of frames; lastly, we apply the methodology to an empirical case. We adopt a conceptual perspective that understands media frames as cultural patterns of interpretation. However, in contrast with most of the studies that are based in the same approach, we identify frames by more objective and explicit elements than by frames themselves.Este trabajo tiene el objetivo de formular una metodología para el análisis indirecto de encuadres de los medios. Nuestro argumento principal es que la codificación de elementos más explícitos en el texto, en lugar de la codificación del encuadramiento como variable sola, propicia mayor validez y confiabilidad al análisis. El artículo se divide en tres partes: primero, exploramos los procedimientos metodológicos tradicionalmente empleados en el marco de análisis; a continuación, proponemos algunos métodos para la identificación indirecta de encuadres; por último, aplicamos la metodología a un caso empírico. Adoptamos una perspectiva conceptual que entiende los encuadres de los medios como patrones de interpretación culturales. Sin embargo, a diferencia de gran parte de los estudios que optan por tal enfoque, identificamos los marcos a través de elementos más objetivos y explícitos que el propio marco.Este trabalho tem o objetivo de formular uma metodologia para a análise indireta de enquadramentos da mídia. Nosso argumento principal é o de que a codificação de elementos mais explícitos no texto, ao invés da codificação do enquadramento como variável singular, propicia maior validade e confiabilidade à análise. O artigo é divido em três partes: primeiro, exploramos os procedimentos metodológicos tradicionalmente empregados na frame analysis; na sequência, propomos alguns métodos para a identificação indireta de enquadramentos; por fim, aplicamos a metodologia a um caso empírico. Adotamos uma perspectiva conceitual que entende os enquadramentos da mídia como padrões de interpretação culturais. Porém, diferentemente de grande parte dos estudos que optam por tal abordagem, identificamos os frames através de elementos mais objetivos e explícitos do que o próprio frame.Editora da PUCRS - ediPUCRS2011-05-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/881010.15448/1980-3729.2011.1.8810Revista FAMECOS; Vol. 18 No. 1 (2011): Dossiê - cinema, televisão e história: perspectivas teóricas e empíricas.; 235-252Revista FAMECOS; Vol. 18 Núm. 1 (2011): Dossiê - cinema, televisão e história: perspectivas teóricas e empíricas.; 235-252Revista FAMECOS; v. 18 n. 1 (2011): Dossiê - cinema, televisão e história: perspectivas teóricas e empíricas.; 235-2521980-37291415-054910.15448/1980-3729.2011.1reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/8810/6174Vimieiro, Ana CarolinaMaia, Rousiley Celi Moreirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-01-04T13:56:40Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/8810Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2018-01-04T13:56:40Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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