Advertising and gender roles
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3063 |
Resumo: | This paper examines both the editorial and commercial content of the magazine Íntima (an adult publication aimed at women which shows photographs of naked men), by taking into account both ideological constructs and gender roles which prevail in our society. |
id |
PUC_RS-12_34d131bad46dd130b9ff1f2c3f4de678 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3063 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
Advertising and gender rolesPublicidade e papéis de gêneroCommunicationfemalegenderGenderComunicaçãofemininogênerosgênerosThis paper examines both the editorial and commercial content of the magazine Íntima (an adult publication aimed at women which shows photographs of naked men), by taking into account both ideological constructs and gender roles which prevail in our society.Este paper analisa o conteúdo editorial e comercial da revista Íntima, publicação dirigida ao público feminino adulto (e com fotos de homens nus), considerando a ideologia e os papéis de gênero definidos pela cultura e pela sociedade.Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-04-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/306310.15448/1980-3729.2000.12.3063Revista FAMECOS; Vol. 7 No. 12 (2000); 15-21Revista FAMECOS; Vol. 7 Núm. 12 (2000); 15-21Revista FAMECOS; v. 7 n. 12 (2000); 15-211980-37291415-054910.15448/1980-3729.2000.12reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3063/2341Leal Silva, Merliinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-01T17:57:07Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3063Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-05-01T17:57:07Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Advertising and gender roles Publicidade e papéis de gênero |
title |
Advertising and gender roles |
spellingShingle |
Advertising and gender roles Leal Silva, Merli Communication female gender Gender Comunicação feminino gêneros gêneros |
title_short |
Advertising and gender roles |
title_full |
Advertising and gender roles |
title_fullStr |
Advertising and gender roles |
title_full_unstemmed |
Advertising and gender roles |
title_sort |
Advertising and gender roles |
author |
Leal Silva, Merli |
author_facet |
Leal Silva, Merli |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Leal Silva, Merli |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Communication female gender Gender Comunicação feminino gêneros gêneros |
topic |
Communication female gender Gender Comunicação feminino gêneros gêneros |
description |
This paper examines both the editorial and commercial content of the magazine Íntima (an adult publication aimed at women which shows photographs of naked men), by taking into account both ideological constructs and gender roles which prevail in our society. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-04-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3063 10.15448/1980-3729.2000.12.3063 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3063 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.2000.12.3063 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3063/2341 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 7 No. 12 (2000); 15-21 Revista FAMECOS; Vol. 7 Núm. 12 (2000); 15-21 Revista FAMECOS; v. 7 n. 12 (2000); 15-21 1980-3729 1415-0549 10.15448/1980-3729.2000.12 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128658744442880 |