Intensified continuity in film sound: six trends and a case study
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/28679 |
Resumo: | This essay aims to discuss the relevance of the concept of intensified continuity to the task of analyzing film and other audiovisual products’ soundtracks. In addition to detailing the origins and development of the concept, created by David Bordwell, the essay examines two previous tentatives of conceptual correspondence between the term and certain sound editing and mixing strategies used by professionals in sound post-production. The essay also tests the theoretical premises through a case study, analyzing the soundtrack of a scene from the feature film Drive (2011), directed by Nicolas Winding Refn. The analysis was made by opening and scrutinizing the sound track on Pro Tools software, the main sound editing and mixing station work on film industry for now. |
id |
PUC_RS-12_35aab56c14ec02b98ae69cbf96ffe97a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/28679 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
Intensified continuity in film sound: six trends and a case studyContinuidad intensificada en el sonido de las películas: seis tendencias y un estudio de casoContinuidade intensificada no som dos filmes: seis tendências e um estudo de casoSound designIntensified continuityPro ToolsCinemaSound designContinuidad intensificadaPro ToolsCinemaSound designContinuidade intensificadaPro ToolsCinemaThis essay aims to discuss the relevance of the concept of intensified continuity to the task of analyzing film and other audiovisual products’ soundtracks. In addition to detailing the origins and development of the concept, created by David Bordwell, the essay examines two previous tentatives of conceptual correspondence between the term and certain sound editing and mixing strategies used by professionals in sound post-production. The essay also tests the theoretical premises through a case study, analyzing the soundtrack of a scene from the feature film Drive (2011), directed by Nicolas Winding Refn. The analysis was made by opening and scrutinizing the sound track on Pro Tools software, the main sound editing and mixing station work on film industry for now.Este artículo tiene como objetivo discutir la pertinencia del concepto de continuidad intensificada para el análisis de la banda sonora de películas y otros productos audiovisuales. Además de detallar el origen del concepto, desarrollado por David Bordwell, el artículo examina dos intentos previos de correspondencia conceptual entre el término y ciertas estrategias de edición y mezcla de sonido utilizadas por profesionales de post-producción sonora; y prueba las premisas desarrolladas a través de un estudio de caso: el análisis del sonido de una secuencia de la película Drive (2011), de Nicolas Winding Refn. El análisis fue realizado a partir de la banda sonora de la película, abierta y disecada en el software de edición de sonido Pro Tools, estándar de la industria audiovisual contemporánea.Este artigo tem como objetivo discutir a pertinência do conceito de continuidade intensificada para a análise da banda sonora de filmes e outros produtos audiovisuais. Além de detalhar a origem do conceito, desenvolvido por David Bordwell, o artigo examina duas tentativas prévias de correspondência conceitual entre o termo e certas estratégias estilísticas edição de som e mixagem, utilizadas de forma recorrente por profissionais de pós-produção sonora. Na seção seguinte, o artigo testa as premissas desenvolvidas através de um estudo de caso: a análise da banda sonora de uma sequência do filme Drive (2011), de Nicolas Winding Refn. A análise foi realizada a partir da banda sonora do filme, aberta e dissecada no software de edição de som Pro Tools, padrão da indústria do audiovisual contemporânea.Editora da PUCRS - ediPUCRS2018-04-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2867910.15448/1980-3729.2018.2.28679Revista FAMECOS; Vol. 25 No. 2 (2018); ID28679Revista FAMECOS; Vol. 25 Núm. 2 (2018); ID28679Revista FAMECOS; v. 25 n. 2 (2018); ID286791980-37291415-054910.15448/1980-3729.2018.2reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/28679/16633Copyright (c) 2018 Revista FAMECOSinfo:eu-repo/semantics/openAccessCarreiro, Rodrigo2018-05-02T00:32:07Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/28679Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2018-05-02T00:32:07Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Intensified continuity in film sound: six trends and a case study Continuidad intensificada en el sonido de las películas: seis tendencias y un estudio de caso Continuidade intensificada no som dos filmes: seis tendências e um estudo de caso |
title |
Intensified continuity in film sound: six trends and a case study |
spellingShingle |
Intensified continuity in film sound: six trends and a case study Carreiro, Rodrigo Sound design Intensified continuity Pro Tools Cinema Sound design Continuidad intensificada Pro Tools Cinema Sound design Continuidade intensificada Pro Tools Cinema |
title_short |
Intensified continuity in film sound: six trends and a case study |
title_full |
Intensified continuity in film sound: six trends and a case study |
title_fullStr |
Intensified continuity in film sound: six trends and a case study |
title_full_unstemmed |
Intensified continuity in film sound: six trends and a case study |
title_sort |
Intensified continuity in film sound: six trends and a case study |
author |
Carreiro, Rodrigo |
author_facet |
Carreiro, Rodrigo |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Carreiro, Rodrigo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Sound design Intensified continuity Pro Tools Cinema Sound design Continuidad intensificada Pro Tools Cinema Sound design Continuidade intensificada Pro Tools Cinema |
topic |
Sound design Intensified continuity Pro Tools Cinema Sound design Continuidad intensificada Pro Tools Cinema Sound design Continuidade intensificada Pro Tools Cinema |
description |
This essay aims to discuss the relevance of the concept of intensified continuity to the task of analyzing film and other audiovisual products’ soundtracks. In addition to detailing the origins and development of the concept, created by David Bordwell, the essay examines two previous tentatives of conceptual correspondence between the term and certain sound editing and mixing strategies used by professionals in sound post-production. The essay also tests the theoretical premises through a case study, analyzing the soundtrack of a scene from the feature film Drive (2011), directed by Nicolas Winding Refn. The analysis was made by opening and scrutinizing the sound track on Pro Tools software, the main sound editing and mixing station work on film industry for now. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-04-07 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/28679 10.15448/1980-3729.2018.2.28679 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/28679 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.2018.2.28679 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/28679/16633 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista FAMECOS info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista FAMECOS |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 25 No. 2 (2018); ID28679 Revista FAMECOS; Vol. 25 Núm. 2 (2018); ID28679 Revista FAMECOS; v. 25 n. 2 (2018); ID28679 1980-3729 1415-0549 10.15448/1980-3729.2018.2 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128663670652928 |