Why an event is Mega: the lack of consensus on the meaning of “events” and “sportive mega-events”

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: de Farias, Luiz Alberto
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Agnelli Mesquita, Flavio
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/42788
Resumo: Although the number of global events, notably sporting events, grows worldwide, few authors turn to the definition of which of them can be considered mega-events. Depending on the focus of study, one category is overvalued the others (for example, the economic, tourist, media and / or urban transformation impact). The proposal, at this moment, is to consider the bibliographic production about the concepts of mega-events - both those focused on some fields and those with broader formulations - and to develop a model that allows the recognition of mega-events, in their entirety, with a special look at global sports activities.
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spelling Why an event is Mega: the lack of consensus on the meaning of “events” and “sportive mega-events”Por qué un evento es Mega: Por qué un evento es MegaPor que um evento é Mega: a falta de consenso acerca do significado de “eventos” e “megaeventos esportivos”mega-eventseventscommunicationstrategymarketingmegaeventoseventos comunicaciónestrategia marketingmegaeventoseventoscomunicaçãoestratégiamarketingAlthough the number of global events, notably sporting events, grows worldwide, few authors turn to the definition of which of them can be considered mega-events. Depending on the focus of study, one category is overvalued the others (for example, the economic, tourist, media and / or urban transformation impact). The proposal, at this moment, is to consider the bibliographic production about the concepts of mega-events - both those focused on some fields and those with broader formulations - and to develop a model that allows the recognition of mega-events, in their entirety, with a special look at global sports activities.Aunque el número de eventos globales está creciendo a nivel mundial, en particular los eventos deportivos, pocos autores se centran en defi nir cuáles de ellos pueden ser considerados megaeventos. Según el campo de estudio, se sobrevalora una categoría sobre las demás (por ejemplo, el impacto económico, turístico, mediático y/o de transformación urbana). La propuesta, en este momento, es considerar la producción bibliográfi ca sobre los conceptos de megaeventos -tanto los enfocados en algunos campos como aquellos con formulaciones más amplias- y elaborar un modelo que permita el reconocimiento de los megaeventos, en su totalidad. , con una mirada especial a las actividades deportivas globales.Embora cresça no mundo todo a quantidade de eventos globais, notadamente, os esportivos, poucos autores voltam-se à definição de quais deles podem ser considerados megaeventos. Dependendo do campo de estudo, uma categoria é sobrevalorizada às demais (por exemplo, o impacto econômico, turístico, midiático e ou de transformação urbana). A proposta, neste momento, é considerar a produção bibliográfica acerca das conceituações de megaeventos – tanto aquelas focadas em alguns campos como as que tenham formulações mais amplas – e elaborar um modelo que permita o reconhecimento dos megaeventos, em sua totalidade, com olhar especial às atividades esportivas globais.Editora da PUCRS - ediPUCRS2023-09-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4278810.15448/1980-3729.2023.1.42788Revista FAMECOS; Vol. 30 No. 1 (2023): Single Volume ; e42788Revista FAMECOS; Vol. 30 Núm. 1 (2023): Volumen único ; e42788Revista FAMECOS; v. 30 n. 1 (2023): Volume Único ; e427881980-37291415-054910.15448/1980-3729.2023.1reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/42788/28098Copyright (c) 2023 Revista FAMECOShttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessde Farias, Luiz AlbertoAgnelli Mesquita, Flavio2024-04-05T12:55:07Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/42788Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2024-04-05T12:55:07Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
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