New phonographic busines in Brazil and the intermediation of digital music market

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Marchi, Leonardo De
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Albornoz, Luis Alfonso, Herschmann, Micael
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/8814
Resumo: This article analyzes the strategies implemented by a handful of Brazilian companies founded over the last decade that have established new practices for marketing and promoting musical recordings in the digital environment. The cases considered here, iMusica, Trevo Digital, Fun Station and Bolacha Discos, are developing innovative content distribution and promotion methods for a record market undergoing a major transformation. The cases selected reveal that new forms and degrees of mediation are emerging as key elements in a fully digitalized music market.
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spelling New phonographic busines in Brazil and the intermediation of digital music marketNuevos negocios discográficos en Brasil y la intermediación del mercado digital de músicaNovos negócios fonográficos no Brasil e a intermediação do mercado digital de músicaCommunicationculturerecord industryRecord industryComunicaciónCulturaIndustria fonograficaIndustria fonograficaComunicaçãoculturaindústria fonográficaIndústria fonográficaThis article analyzes the strategies implemented by a handful of Brazilian companies founded over the last decade that have established new practices for marketing and promoting musical recordings in the digital environment. The cases considered here, iMusica, Trevo Digital, Fun Station and Bolacha Discos, are developing innovative content distribution and promotion methods for a record market undergoing a major transformation. The cases selected reveal that new forms and degrees of mediation are emerging as key elements in a fully digitalized music market.En este artículo, se analizan las estrategias de algunas recientes empresas brasileñas que apuestan en nuevas prácticas de comercialización de grabaciones musicales en los medios digitales. En el caso de que se trate de un modelo de venta de discos en soporte físico, las empresas aquí analizadas, iMusica, Trevo Digital, Fun Station y Bolacha Discos, buscan nuevas maneras de distribuir sus contenidos musicales a través de distintos medios en un mercado fonográfico en plena reformulación. Los casos seleccionados enseñam que nuevas formas y grados de mediación entre productores y consumidores se plantean como elemento importante del emergente mercado digital de fonogramas.Neste artigo, analisam-se as estratégias de algumas recentes empresas brasileiras que apostam em novas práticas de comercialização de gravações musicais no entorno digital. Afastando-se do modelo tradicional de venda de discos em suporte físico, as empresas aqui analisadas, iMusica, Trevo Digital, Fun Station e Bolacha Discos, buscam novas maneiras de distribuir seus conteúdos musicais através de distintos meios em um mercado fonográfico em plena reformulação. Os casos selecionados revelam que novas formas e graus de mediação entre produtores e consumidores se colocam como elemento importante do emergente mercado digital de fonogramas.Editora da PUCRS - ediPUCRS2011-05-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/881410.15448/1980-3729.2011.1.8814Revista FAMECOS; Vol. 18 No. 1 (2011): Dossiê - cinema, televisão e história: perspectivas teóricas e empíricas.; 279-291Revista FAMECOS; Vol. 18 Núm. 1 (2011): Dossiê - cinema, televisão e história: perspectivas teóricas e empíricas.; 279-291Revista FAMECOS; v. 18 n. 1 (2011): Dossiê - cinema, televisão e história: perspectivas teóricas e empíricas.; 279-2911980-37291415-054910.15448/1980-3729.2011.1reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/8814/6178Marchi, Leonardo DeAlbornoz, Luis AlfonsoHerschmann, Micaelinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-01-04T14:24:12Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/8814Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2018-01-04T14:24:12Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
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