New phonographic busines in Brazil and the intermediation of digital music market

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Marchi, Leonardo De
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Albornoz, Luis Alfonso, Herschmann, Micael
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/8814
Resumo: This article analyzes the strategies implemented by a handful of Brazilian companies founded over the last decade that have established new practices for marketing and promoting musical recordings in the digital environment. The cases considered here, iMusica, Trevo Digital, Fun Station and Bolacha Discos, are developing innovative content distribution and promotion methods for a record market undergoing a major transformation. The cases selected reveal that new forms and degrees of mediation are emerging as key elements in a fully digitalized music market.
id PUC_RS-12_51331ffac5c76fc28b83bf50a6427bc6
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/8814
network_acronym_str PUC_RS-12
network_name_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository_id_str
spelling New phonographic busines in Brazil and the intermediation of digital music marketNuevos negocios discográficos en Brasil y la intermediación del mercado digital de músicaNovos negócios fonográficos no Brasil e a intermediação do mercado digital de músicaCommunicationculturerecord industryRecord industryComunicaciónCulturaIndustria fonograficaIndustria fonograficaComunicaçãoculturaindústria fonográficaIndústria fonográficaThis article analyzes the strategies implemented by a handful of Brazilian companies founded over the last decade that have established new practices for marketing and promoting musical recordings in the digital environment. The cases considered here, iMusica, Trevo Digital, Fun Station and Bolacha Discos, are developing innovative content distribution and promotion methods for a record market undergoing a major transformation. The cases selected reveal that new forms and degrees of mediation are emerging as key elements in a fully digitalized music market.En este artículo, se analizan las estrategias de algunas recientes empresas brasileñas que apuestan en nuevas prácticas de comercialización de grabaciones musicales en los medios digitales. En el caso de que se trate de un modelo de venta de discos en soporte físico, las empresas aquí analizadas, iMusica, Trevo Digital, Fun Station y Bolacha Discos, buscan nuevas maneras de distribuir sus contenidos musicales a través de distintos medios en un mercado fonográfico en plena reformulación. Los casos seleccionados enseñam que nuevas formas y grados de mediación entre productores y consumidores se plantean como elemento importante del emergente mercado digital de fonogramas.Neste artigo, analisam-se as estratégias de algumas recentes empresas brasileiras que apostam em novas práticas de comercialização de gravações musicais no entorno digital. Afastando-se do modelo tradicional de venda de discos em suporte físico, as empresas aqui analisadas, iMusica, Trevo Digital, Fun Station e Bolacha Discos, buscam novas maneiras de distribuir seus conteúdos musicais através de distintos meios em um mercado fonográfico em plena reformulação. Os casos selecionados revelam que novas formas e graus de mediação entre produtores e consumidores se colocam como elemento importante do emergente mercado digital de fonogramas.Editora da PUCRS - ediPUCRS2011-05-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/881410.15448/1980-3729.2011.1.8814Revista FAMECOS; Vol. 18 No. 1 (2011): Dossiê - cinema, televisão e história: perspectivas teóricas e empíricas.; 279-291Revista FAMECOS; Vol. 18 Núm. 1 (2011): Dossiê - cinema, televisão e história: perspectivas teóricas e empíricas.; 279-291Revista FAMECOS; v. 18 n. 1 (2011): Dossiê - cinema, televisão e história: perspectivas teóricas e empíricas.; 279-2911980-37291415-054910.15448/1980-3729.2011.1reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/8814/6178Marchi, Leonardo DeAlbornoz, Luis AlfonsoHerschmann, Micaelinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-01-04T14:24:12Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/8814Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2018-01-04T14:24:12Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv New phonographic busines in Brazil and the intermediation of digital music market
Nuevos negocios discográficos en Brasil y la intermediación del mercado digital de música
Novos negócios fonográficos no Brasil e a intermediação do mercado digital de música
title New phonographic busines in Brazil and the intermediation of digital music market
spellingShingle New phonographic busines in Brazil and the intermediation of digital music market
Marchi, Leonardo De
Communication
culture
record industry
Record industry
Comunicación
Cultura
Industria fonografica
Industria fonografica
Comunicação
cultura
indústria fonográfica
Indústria fonográfica
title_short New phonographic busines in Brazil and the intermediation of digital music market
title_full New phonographic busines in Brazil and the intermediation of digital music market
title_fullStr New phonographic busines in Brazil and the intermediation of digital music market
title_full_unstemmed New phonographic busines in Brazil and the intermediation of digital music market
title_sort New phonographic busines in Brazil and the intermediation of digital music market
author Marchi, Leonardo De
author_facet Marchi, Leonardo De
Albornoz, Luis Alfonso
Herschmann, Micael
author_role author
author2 Albornoz, Luis Alfonso
Herschmann, Micael
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Marchi, Leonardo De
Albornoz, Luis Alfonso
Herschmann, Micael
dc.subject.por.fl_str_mv Communication
culture
record industry
Record industry
Comunicación
Cultura
Industria fonografica
Industria fonografica
Comunicação
cultura
indústria fonográfica
Indústria fonográfica
topic Communication
culture
record industry
Record industry
Comunicación
Cultura
Industria fonografica
Industria fonografica
Comunicação
cultura
indústria fonográfica
Indústria fonográfica
description This article analyzes the strategies implemented by a handful of Brazilian companies founded over the last decade that have established new practices for marketing and promoting musical recordings in the digital environment. The cases considered here, iMusica, Trevo Digital, Fun Station and Bolacha Discos, are developing innovative content distribution and promotion methods for a record market undergoing a major transformation. The cases selected reveal that new forms and degrees of mediation are emerging as key elements in a fully digitalized music market.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-05-04
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/8814
10.15448/1980-3729.2011.1.8814
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/8814
identifier_str_mv 10.15448/1980-3729.2011.1.8814
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/8814/6178
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Revista FAMECOS; Vol. 18 No. 1 (2011): Dossiê - cinema, televisão e história: perspectivas teóricas e empíricas.; 279-291
Revista FAMECOS; Vol. 18 Núm. 1 (2011): Dossiê - cinema, televisão e história: perspectivas teóricas e empíricas.; 279-291
Revista FAMECOS; v. 18 n. 1 (2011): Dossiê - cinema, televisão e história: perspectivas teóricas e empíricas.; 279-291
1980-3729
1415-0549
10.15448/1980-3729.2011.1
reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
collection Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository.name.fl_str_mv Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistafamecos@gmail.com
_version_ 1752127664838148096