Analysis of the mediations of the pop music video Flei

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Janotti Junior, Jeder
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Alcantara, João André
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/27641
Resumo: This article proposes an analysis of the video clip Flei taking into account the articulations between genre, musical genre and online platforms for the provision of musical contents. In order to understand what is a video clip we must consider the role that new audiovisual mediations play in an environment where the television grid no longer has the importance it had in the MTV era. Thus, we sought to analyze the music video for the song “Flei”; by singer Daniel Peixoto, as a current example of how the signatures of genre and musical genres are articulated in political and aesthetic way. Thus, from the development of the theoretical framework formed by the concepts of post-MTV music video, mediation, genre and musical genres we conclude that video clips in the current cultural scene before being products for the dissemination of musical products are public performances mediations of tastes associated with musical genres.
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spelling Analysis of the mediations of the pop music video FleiUn análisis de las mediaciones del pop-popular en el videoclip FleiAnálise das mediações do pop-popular do videoclipe FleiPost-MTV video clipMusic genreAudiovisualVideo clipVideoclip pós-MTVGéneros musicalesAudiovisualVideoclipVideoclipe Pós-MTVGênero musicalAudiovisualVideoclipThis article proposes an analysis of the video clip Flei taking into account the articulations between genre, musical genre and online platforms for the provision of musical contents. In order to understand what is a video clip we must consider the role that new audiovisual mediations play in an environment where the television grid no longer has the importance it had in the MTV era. Thus, we sought to analyze the music video for the song “Flei”; by singer Daniel Peixoto, as a current example of how the signatures of genre and musical genres are articulated in political and aesthetic way. Thus, from the development of the theoretical framework formed by the concepts of post-MTV music video, mediation, genre and musical genres we conclude that video clips in the current cultural scene before being products for the dissemination of musical products are public performances mediations of tastes associated with musical genres.Este artículo propone un análisis del videoclip Flei, llevando en consideración las articulaciones entre género, género musical y plataformas en línea de puesta a disposición de contenidos musicales. Se cree que para comprender lo que es un videoclip, debemos considerar el papel que las nuevas mediaciones audiovisuales desempeñan en un ambiente donde la rejilla de televisión ya no tiene la importancia que tenía en la era MTV. Así, buscamos analizar el videoclip de la canción Flei, del cantante Daniel Peixoto, apuntando como las firmas de género musical y género se articulan de modo político y estético. A partir del desarrollo del marco teórico formado por los conceptos de “videoclip pós-MTV”, mediación, género y géneros musicales llegamos a la conclusión de que los videoclips, en el actual escenario cultural, antes de ser productos de la divulgación de productos musicales, son mediaciones de actuaciones públicas de gustos asociados a los géneros musicales.Este artigo propõe uma análise do videoclipe Flei, levando em consideração as articulações entre gênero, gênero musical e plataformas on-line de disponibilização de conteúdos musicais. Acredita-se que para compreender o que é um videoclipe devemos levar em consideração o papel que as novas mediações audiovisuais desempenham em um ambiente onde a grade televisiva já não tem a importância que tinha na era MTV. Assim, buscamos analisar o videoclipe da canção “Flei”, do cantor Daniel Peixoto, apontando como as assinaturas de gênero e gênero musical são articuladas de modo político e estético. A partir do desenvolvimento do arcabouço teórico formado pelos conceitos de videoclipe pós-MTV, mediação, gênero e gêneros musicais chegamos à conclusão de que os videoclipes no atual cenário cultural antes de serem produtos de divulgação de produtos musicais são mediações de performances públicas de gostos associadas aos gêneros musicais.Editora da PUCRS - ediPUCRS2018-04-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2764110.15448/1980-3729.2018.2.27641Revista FAMECOS; Vol. 25 No. 2 (2018); ID27641Revista FAMECOS; Vol. 25 Núm. 2 (2018); ID27641Revista FAMECOS; v. 25 n. 2 (2018); ID276411980-37291415-054910.15448/1980-3729.2018.2reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/27641/16641Copyright (c) 2018 Revista FAMECOSinfo:eu-repo/semantics/openAccessJanotti Junior, JederAlcantara, João André2018-05-02T00:32:07Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/27641Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2018-05-02T00:32:07Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
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