The different media literacy

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Meyrowitz, Joshua
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3125
Resumo: There are at least three different types of media literacy, each linked to a different conception of what we mean by the term media. The notion that media are conduits that carry messages points to the need for media content literacy. The idea that media are distinct languages suggests the need for media grammar literacy, that is, understanding the use of production variables within each medium. The conception of media as environments suggests the need to grasp the in uence of the relatively xed characteristics of each medium (medium literacy), both on individual communications and on social processes in general. Medium literacy, in particular, offers some special thoughts into the origins, problems, and possibilities of the media literacy movement. 
id PUC_RS-12_6dcc9a8ec282143db68bec3d6797f32a
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3125
network_acronym_str PUC_RS-12
network_name_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository_id_str
spelling The different media literacyAs múltiplas alfabetizações midiáticasTechnologymedia grammarlanguageMediaTecnologiagramática midiáticalinguagemMídiaThere are at least three different types of media literacy, each linked to a different conception of what we mean by the term media. The notion that media are conduits that carry messages points to the need for media content literacy. The idea that media are distinct languages suggests the need for media grammar literacy, that is, understanding the use of production variables within each medium. The conception of media as environments suggests the need to grasp the in uence of the relatively xed characteristics of each medium (medium literacy), both on individual communications and on social processes in general. Medium literacy, in particular, offers some special thoughts into the origins, problems, and possibilities of the media literacy movement. Existem pelo menos três tipos de alfabetizações midiáticas, cada uma delas ligada a uma diferente concepção do que nós pretendemos dizer com o termo mídia. A noção de que os mídia são condutores que transmitem mensagens aponta para a necessidade da alfabetização no conteúdo dos mídia. A idéia de que os mídia são diferentes linguagens sugere a necessidade de alfabetização numa gramática midiática, isto é, entender o significado das variáveis de produção dentro de cada meio. A concepção dos mídia como ambientes sugere a necessidade de se perceber a influência das características relativamente fixas de cada meio (alfabetização midiática), tanto nas comunicações individuais como nos processos sociais em geral. A alfabetização mediática, em particular, oferece algumas idéias especiais no que se refere as origens, problemas, e possibilidades de um movimento pela alfabetização midiática.Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-04-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/312510.15448/1980-3729.2001.15.3125Revista FAMECOS; Vol. 8 No. 15 (2001); 88-100Revista FAMECOS; Vol. 8 Núm. 15 (2001); 88-100Revista FAMECOS; v. 8 n. 15 (2001); 88-1001980-37291415-054910.15448/1980-3729.2001.15reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3125/2397Meyrowitz, Joshuainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-31T04:11:59Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3125Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-05-31T04:11:59Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv The different media literacy
As múltiplas alfabetizações midiáticas
title The different media literacy
spellingShingle The different media literacy
Meyrowitz, Joshua
Technology
media grammar
language
Media
Tecnologia
gramática midiática
linguagem
Mídia
title_short The different media literacy
title_full The different media literacy
title_fullStr The different media literacy
title_full_unstemmed The different media literacy
title_sort The different media literacy
author Meyrowitz, Joshua
author_facet Meyrowitz, Joshua
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Meyrowitz, Joshua
dc.subject.por.fl_str_mv Technology
media grammar
language
Media
Tecnologia
gramática midiática
linguagem
Mídia
topic Technology
media grammar
language
Media
Tecnologia
gramática midiática
linguagem
Mídia
description There are at least three different types of media literacy, each linked to a different conception of what we mean by the term media. The notion that media are conduits that carry messages points to the need for media content literacy. The idea that media are distinct languages suggests the need for media grammar literacy, that is, understanding the use of production variables within each medium. The conception of media as environments suggests the need to grasp the in uence of the relatively xed characteristics of each medium (medium literacy), both on individual communications and on social processes in general. Medium literacy, in particular, offers some special thoughts into the origins, problems, and possibilities of the media literacy movement. 
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-04-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3125
10.15448/1980-3729.2001.15.3125
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3125
identifier_str_mv 10.15448/1980-3729.2001.15.3125
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3125/2397
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Revista FAMECOS; Vol. 8 No. 15 (2001); 88-100
Revista FAMECOS; Vol. 8 Núm. 15 (2001); 88-100
Revista FAMECOS; v. 8 n. 15 (2001); 88-100
1980-3729
1415-0549
10.15448/1980-3729.2001.15
reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
collection Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository.name.fl_str_mv Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistafamecos@gmail.com
_version_ 1799128657735712768