The different media literacy
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3125 |
Resumo: | There are at least three different types of media literacy, each linked to a different conception of what we mean by the term media. The notion that media are conduits that carry messages points to the need for media content literacy. The idea that media are distinct languages suggests the need for media grammar literacy, that is, understanding the use of production variables within each medium. The conception of media as environments suggests the need to grasp the in uence of the relatively xed characteristics of each medium (medium literacy), both on individual communications and on social processes in general. Medium literacy, in particular, offers some special thoughts into the origins, problems, and possibilities of the media literacy movement. |
id |
PUC_RS-12_6dcc9a8ec282143db68bec3d6797f32a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3125 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
The different media literacyAs múltiplas alfabetizações midiáticasTechnologymedia grammarlanguageMediaTecnologiagramática midiáticalinguagemMídiaThere are at least three different types of media literacy, each linked to a different conception of what we mean by the term media. The notion that media are conduits that carry messages points to the need for media content literacy. The idea that media are distinct languages suggests the need for media grammar literacy, that is, understanding the use of production variables within each medium. The conception of media as environments suggests the need to grasp the in uence of the relatively xed characteristics of each medium (medium literacy), both on individual communications and on social processes in general. Medium literacy, in particular, offers some special thoughts into the origins, problems, and possibilities of the media literacy movement. Existem pelo menos três tipos de alfabetizações midiáticas, cada uma delas ligada a uma diferente concepção do que nós pretendemos dizer com o termo mídia. A noção de que os mídia são condutores que transmitem mensagens aponta para a necessidade da alfabetização no conteúdo dos mídia. A idéia de que os mídia são diferentes linguagens sugere a necessidade de alfabetização numa gramática midiática, isto é, entender o significado das variáveis de produção dentro de cada meio. A concepção dos mídia como ambientes sugere a necessidade de se perceber a influência das características relativamente fixas de cada meio (alfabetização midiática), tanto nas comunicações individuais como nos processos sociais em geral. A alfabetização mediática, em particular, oferece algumas idéias especiais no que se refere as origens, problemas, e possibilidades de um movimento pela alfabetização midiática.Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-04-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/312510.15448/1980-3729.2001.15.3125Revista FAMECOS; Vol. 8 No. 15 (2001); 88-100Revista FAMECOS; Vol. 8 Núm. 15 (2001); 88-100Revista FAMECOS; v. 8 n. 15 (2001); 88-1001980-37291415-054910.15448/1980-3729.2001.15reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3125/2397Meyrowitz, Joshuainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-31T04:11:59Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3125Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-05-31T04:11:59Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The different media literacy As múltiplas alfabetizações midiáticas |
title |
The different media literacy |
spellingShingle |
The different media literacy Meyrowitz, Joshua Technology media grammar language Media Tecnologia gramática midiática linguagem Mídia |
title_short |
The different media literacy |
title_full |
The different media literacy |
title_fullStr |
The different media literacy |
title_full_unstemmed |
The different media literacy |
title_sort |
The different media literacy |
author |
Meyrowitz, Joshua |
author_facet |
Meyrowitz, Joshua |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Meyrowitz, Joshua |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Technology media grammar language Media Tecnologia gramática midiática linguagem Mídia |
topic |
Technology media grammar language Media Tecnologia gramática midiática linguagem Mídia |
description |
There are at least three different types of media literacy, each linked to a different conception of what we mean by the term media. The notion that media are conduits that carry messages points to the need for media content literacy. The idea that media are distinct languages suggests the need for media grammar literacy, that is, understanding the use of production variables within each medium. The conception of media as environments suggests the need to grasp the in uence of the relatively xed characteristics of each medium (medium literacy), both on individual communications and on social processes in general. Medium literacy, in particular, offers some special thoughts into the origins, problems, and possibilities of the media literacy movement. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-04-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3125 10.15448/1980-3729.2001.15.3125 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3125 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.2001.15.3125 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3125/2397 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 8 No. 15 (2001); 88-100 Revista FAMECOS; Vol. 8 Núm. 15 (2001); 88-100 Revista FAMECOS; v. 8 n. 15 (2001); 88-100 1980-3729 1415-0549 10.15448/1980-3729.2001.15 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128657735712768 |