The parataxis in Pedro Costa
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/36740 |
Resumo: | This text aims at pointing out a rhetoric issue of the feature film Colossal Youth (Juventude em marcha, Pedro Costa, 2006). We think that de parataxis rhetoric figure is the key of reading of Colossal Youth and the preparation of the filmic text that deserves to be taken up in a professional interpretation and designated as a key to its reading. Regarding the time and space models, the figure of parataxis lead the sense of the film, as well as the characters information on themselves and the others. Given de parataxis, time and space gaps appear all over the film. |
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The parataxis in Pedro CostaLa parataxis en Pedro CostaA parataxe em Pedro CostaParataxisPedro CostaRhetoricParataxisPedro CostaRetóricaParataxePedro CostaRetóricaCinemaThis text aims at pointing out a rhetoric issue of the feature film Colossal Youth (Juventude em marcha, Pedro Costa, 2006). We think that de parataxis rhetoric figure is the key of reading of Colossal Youth and the preparation of the filmic text that deserves to be taken up in a professional interpretation and designated as a key to its reading. Regarding the time and space models, the figure of parataxis lead the sense of the film, as well as the characters information on themselves and the others. Given de parataxis, time and space gaps appear all over the film.Este texto visa resaltar un aspecto retórico de la película Juventud en marcha (Pedro Costa, 2006). Cremos que la figura de la parataxis es un registro de la confección del texto fílmico que merece ser retomado en una interpretación profesional y designado como una clave de lectura del mismo. La parataxis rige las principales series de sentido de la película, que están sometidas a imprecisões en lo que concierne a los modelos temporales y espaciales, lo mismo sobre la información que los personajes emiten sobre si mismos y de otros. Isto é, lapsos temporales, espaciales e informacionales sobre los personajes ocurren a lo largo del film.Este texto visa dar conta de um aspecto retórico do filme Juventude em marcha (Pedro Costa, 2006). Acreditamos que a figura da parataxe é um registro de confecção do texto fílmico que merece ser retomado em uma interpretação profissional e designado como uma chave de leitura do mesmo. A parataxe rege as principais séries de sentido da película, que estão submetidas a imprecisões no que tange aos modelos temporais e espaciais, bem como da informação fornecida pelos personagens acerca de si mesmos ou de outrem. Isto é, lapsos temporais, espaciais e informacionais acerca dos personagens ocorrem ao longo do filme.Editora da PUCRS - ediPUCRS2021-06-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3674010.15448/1980-3729.2021.1.36740Revista FAMECOS; Vol. 28 No. 1 (2021): Single Volume; e36740Revista FAMECOS; Vol. 28 Núm. 1 (2021): Número Único; e36740Revista FAMECOS; v. 28 n. 1 (2021): Número Único; e367401980-37291415-054910.15448/1980-3729.2021.1reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/36740/26881Copyright (c) 2021 Revista FAMECOShttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAlbano, Sebastião Guilherme2022-02-04T19:02:42Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/36740Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2022-02-04T19:02:42Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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