Différance and Communication

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cauduro, Flávio Vinicius
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/5401
Resumo: According to poststructuralist semiotics, a sign, a form, a text, can no longer continue to be considered mere vehicles or receptacles for the transport and propagation of a single, fixed, pre-determined content, meaning, or meaning; Because material signals only "contain" themselves, and only produce meaning or meaning when interpreted, that is, only after being connected with other signs, present in the text (in prae-sentia) and / or in the memory of the interpreting subject Texts in absentia). Therefore, what always comes before us are marks without meaning and that only begin to have meaning when and if we interpret them. Therefore, signs can not be sent, but only received (Harland 1987: 132). It is our reading / writing that transforms any exchange or communication of signs into signs.
id PUC_RS-12_97b93d04f87567b3dbddc6a6da8b0801
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/5401
network_acronym_str PUC_RS-12
network_name_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository_id_str
spelling Différance and CommunicationDifférance e ComunicaçãoCommunicationDifférancesignsignComunicaçãodifférancesignoSemióticaAccording to poststructuralist semiotics, a sign, a form, a text, can no longer continue to be considered mere vehicles or receptacles for the transport and propagation of a single, fixed, pre-determined content, meaning, or meaning; Because material signals only "contain" themselves, and only produce meaning or meaning when interpreted, that is, only after being connected with other signs, present in the text (in prae-sentia) and / or in the memory of the interpreting subject Texts in absentia). Therefore, what always comes before us are marks without meaning and that only begin to have meaning when and if we interpret them. Therefore, signs can not be sent, but only received (Harland 1987: 132). It is our reading / writing that transforms any exchange or communication of signs into signs.Segundo a semiótica pós-estruturalista, um signo, uma forma, um texto, não podem mais continuar sendo considerados como simples veículos ou receptáculos para o transporte e propagação de um conteúdo, sentido, ou significado único, fixo, prédeterminado; porque sinais materiais só “contêm” a si mesmo, passando a produzir sentido ou significado somente quando interpretados, isto é, só depois de conectados com outros sinais, presentes no texto (in prae-sentia) e/ou na memória do sujeito interpretante (textos in absentia). Portanto, o que sempre nos surge pela frente são marcas sem significação e que só passam a ter sentido quando e se as interpretarmos. Logo, signos não podem ser enviados, mas apenas recebidos (Harland 1987: 132). É a nossa leitura/escrita que transforma qualquer troca ou comunicação de sinais em signos.Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-04-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/540110.15448/1980-3729.1999.10.5401Revista FAMECOS; Vol. 6 No. 10 (1999); 67-73Revista FAMECOS; Vol. 6 Núm. 10 (1999); 67-73Revista FAMECOS; v. 6 n. 10 (1999); 67-731980-37291415-054910.15448/1980-3729.1999.10reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/5401/3939Cauduro, Flávio Viniciusinfo:eu-repo/semantics/openAccess2021-08-04T20:04:20Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/5401Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2021-08-04T20:04:20Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Différance and Communication
Différance e Comunicação
title Différance and Communication
spellingShingle Différance and Communication
Cauduro, Flávio Vinicius
Communication
Différance
sign
sign
Comunicação
différance
signo
Semiótica
title_short Différance and Communication
title_full Différance and Communication
title_fullStr Différance and Communication
title_full_unstemmed Différance and Communication
title_sort Différance and Communication
author Cauduro, Flávio Vinicius
author_facet Cauduro, Flávio Vinicius
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cauduro, Flávio Vinicius
dc.subject.por.fl_str_mv Communication
Différance
sign
sign
Comunicação
différance
signo
Semiótica
topic Communication
Différance
sign
sign
Comunicação
différance
signo
Semiótica
description According to poststructuralist semiotics, a sign, a form, a text, can no longer continue to be considered mere vehicles or receptacles for the transport and propagation of a single, fixed, pre-determined content, meaning, or meaning; Because material signals only "contain" themselves, and only produce meaning or meaning when interpreted, that is, only after being connected with other signs, present in the text (in prae-sentia) and / or in the memory of the interpreting subject Texts in absentia). Therefore, what always comes before us are marks without meaning and that only begin to have meaning when and if we interpret them. Therefore, signs can not be sent, but only received (Harland 1987: 132). It is our reading / writing that transforms any exchange or communication of signs into signs.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-04-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/5401
10.15448/1980-3729.1999.10.5401
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/5401
identifier_str_mv 10.15448/1980-3729.1999.10.5401
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/5401/3939
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Revista FAMECOS; Vol. 6 No. 10 (1999); 67-73
Revista FAMECOS; Vol. 6 Núm. 10 (1999); 67-73
Revista FAMECOS; v. 6 n. 10 (1999); 67-73
1980-3729
1415-0549
10.15448/1980-3729.1999.10
reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
collection Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository.name.fl_str_mv Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistafamecos@gmail.com
_version_ 1799128660992589824