The law of brotherhood

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Maffesoli, Michel
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/11337
Resumo: We have seen the return of a sensualistic time, with the specific prejudices raised by the contamination of the “idols of tribe”, but also with the fraternal fervor that they don’t stop driving. There is idolatry in the spirit of time and all domains of life are contaminated. We can consider that the postmodern paradigm is rooted in a type of “practical reason” of the affrèrement. The pleasure of “being” is collective. It is in its own structure proceeding by contamination. Epidemic that Internet networks strive to consolidate. There is nothing individual in these fields. The excitement and hysteria are communitarian.
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spelling The law of brotherhoodLa ley de los hermanosA lei dos irmãosTribalismhedonismsocialitySocialityTribalismoHedonismoSocialidadSociedadTribalismohedonismosocialidadeSociedadeWe have seen the return of a sensualistic time, with the specific prejudices raised by the contamination of the “idols of tribe”, but also with the fraternal fervor that they don’t stop driving. There is idolatry in the spirit of time and all domains of life are contaminated. We can consider that the postmodern paradigm is rooted in a type of “practical reason” of the affrèrement. The pleasure of “being” is collective. It is in its own structure proceeding by contamination. Epidemic that Internet networks strive to consolidate. There is nothing individual in these fields. The excitement and hysteria are communitarian.Asistimos alrededor de una época sensualista, con los prejuicios propios a las contaminaciones que los "ídolos de la tribu" suscitan, pero también con los fervores fraternales que no dejan de impulsar. Hay idolatría en el espíritu del tiempo y todos los dominios de la vida social están contaminados. Podemos considerar que el paradigma posmoderno se enraíza en una especie de "razón práctica" del affrèrement. El placer de ser  es colectivo. Está en su estructura proceder por contaminación. Epidemia que las redes de Internet trabajan para consolidar. No hay nada individual en estas áreas. La excitación y la histeria son comunitarias.Assistimos à volta de uma época sensualista, com os preconceitos próprios às contaminações que os “ídolos da tribo” suscitam, mas, igualmente, com os fervores fraternais que eles não deixam de impulsionar. Há idolatria no espírito do tempo e todos os domínios da vida social estão contaminados. Podemos considerar que o paradigma pós-moderno se enraíza em uma espécie de “razão prática” do affrèrement. O prazer de “ser” é coletivo. Está em sua estrutura proceder por contaminação. Epidemia que as redes de Internet trabalham para consolidar. Não há nada de individual nestas áreas. A excitação e a histeria são comunitárias.Editora da PUCRS - ediPUCRS2012-05-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/1133710.15448/1980-3729.2012.1.11337Revista FAMECOS; Vol. 19 No. 1 (2012); 6-15Revista FAMECOS; Vol. 19 Núm. 1 (2012); 6-15Revista FAMECOS; v. 19 n. 1 (2012); 6-151980-37291415-054910.15448/1980-3729.2012.1reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/11337/7728Maffesoli, Michelinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-08-11T13:07:10Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/11337Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-08-11T13:07:10Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
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