The techno-poetic audio-visual palette of Peter Greenaway
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/15085 |
Resumo: | In this article, I examine the film Prospero’s Books (1991) directed by Peter Greenaway in search of a historical understanding of the contribution of new technologies in audiovisual production. This is a study of authorship, processes, and audiovisual media in languages that can promote new forms of representation and communication processes created from the convergence of the Arts. |
id |
PUC_RS-12_bd29a2913b9251cc877139afd483c05b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/15085 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
The techno-poetic audio-visual palette of Peter GreenawayLa paleta tecno-poética audiovisual de Peter GreenawayA paleta tecno-poética audiovisual de Peter GreenawayCinemaTechnologyAuthorshipAudiovisual language.CinemaCineTecnologíaLenguaje audiovisualCineCinemaTecnologiaLinguagem audiovisualCinemaIn this article, I examine the film Prospero’s Books (1991) directed by Peter Greenaway in search of a historical understanding of the contribution of new technologies in audiovisual production. This is a study of authorship, processes, and audiovisual media in languages that can promote new forms of representation and communication processes created from the convergence of the Arts.En este artículo examino el filme A última tempestade (1991) de Peter Greenaway en busca de una comprensión histórica de la contribución de las nuevas tecnologías en la producción audiovisual. Se trata de un estudio sobre autoría, procesos y lenguajes en medias audiovisuales que pueden promover nuevas formas de representación y diferentes procesos comunicacionales a partir de la convergencia de las artes.Nesse artigo, examino o filme A última tempestade (1991) de Peter Greenaway na busca de um entendimento histórico da contribuição das novas tecnologias na produção audiovisual. Trata-se de um estudo sobre autoria, processos e linguagens em mídias audiovisuais que podem promover novas formas de representação e diferentes processos comunicacionais a partir da Convergência das Artes.Editora da PUCRS - ediPUCRS2013-09-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/1508510.15448/1980-3729.2013.2.15085Revista FAMECOS; Vol. 20 No. 2 (2013); 296-309Revista FAMECOS; Vol. 20 Núm. 2 (2013); 296-309Revista FAMECOS; v. 20 n. 2 (2013); 296-3091980-37291415-054910.15448/1980-3729.2013.2reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporenghttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/15085/9972https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/15085/9973Carvalho, Márciainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-08-10T18:46:27Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/15085Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-08-10T18:46:27Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The techno-poetic audio-visual palette of Peter Greenaway La paleta tecno-poética audiovisual de Peter Greenaway A paleta tecno-poética audiovisual de Peter Greenaway |
title |
The techno-poetic audio-visual palette of Peter Greenaway |
spellingShingle |
The techno-poetic audio-visual palette of Peter Greenaway Carvalho, Márcia Cinema Technology Authorship Audiovisual language. Cinema Cine Tecnología Lenguaje audiovisual Cine Cinema Tecnologia Linguagem audiovisual Cinema |
title_short |
The techno-poetic audio-visual palette of Peter Greenaway |
title_full |
The techno-poetic audio-visual palette of Peter Greenaway |
title_fullStr |
The techno-poetic audio-visual palette of Peter Greenaway |
title_full_unstemmed |
The techno-poetic audio-visual palette of Peter Greenaway |
title_sort |
The techno-poetic audio-visual palette of Peter Greenaway |
author |
Carvalho, Márcia |
author_facet |
Carvalho, Márcia |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Carvalho, Márcia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Cinema Technology Authorship Audiovisual language. Cinema Cine Tecnología Lenguaje audiovisual Cine Cinema Tecnologia Linguagem audiovisual Cinema |
topic |
Cinema Technology Authorship Audiovisual language. Cinema Cine Tecnología Lenguaje audiovisual Cine Cinema Tecnologia Linguagem audiovisual Cinema |
description |
In this article, I examine the film Prospero’s Books (1991) directed by Peter Greenaway in search of a historical understanding of the contribution of new technologies in audiovisual production. This is a study of authorship, processes, and audiovisual media in languages that can promote new forms of representation and communication processes created from the convergence of the Arts. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-09-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/15085 10.15448/1980-3729.2013.2.15085 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/15085 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.2013.2.15085 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/15085/9972 https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/15085/9973 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 20 No. 2 (2013); 296-309 Revista FAMECOS; Vol. 20 Núm. 2 (2013); 296-309 Revista FAMECOS; v. 20 n. 2 (2013); 296-309 1980-3729 1415-0549 10.15448/1980-3729.2013.2 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128662486810624 |