Media Business Management: a meta-study on strategic decisions
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/29188 |
Resumo: | This research consists of a qualitative meta-study to map the current state of studies involving strategic decisions in media businesses. The analyzes were based on the International Journal on Media Management publications. The meta-study included a sample of 25 articles (out of 61 articles between 2013 and 2017). The analysis dimensions were: relationship with strategic management; goals; and type of company. As results, we highlight the predominance (72%) of studies involving decisions about business models and forms of financing. The studies portray different actors in this industry, such as traditional vehicles, media aggregators, newspapers, video platforms and news. As a contribution, this research advances in the literature on media management through the systematization of recent academic inquiries about strategic decisions, presenting categories of analysis for researchers and practitioners in journalism, communication and administration. |
id |
PUC_RS-12_c806368860ad31cdf59317710b8a9c92 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/29188 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
Media Business Management: a meta-study on strategic decisionsGestión de Negocios de Medios: un meta estudio sobre decisiones estratégicasGestão de Negócios de Mídia: um meta estudo sobre decisões estratégicasMedia business. Strategic decisions. Strategic managementNegocios de medios. Decisiones estratégicas. Gestión estratégica.Negócios de mídiadecisões estratégicasgestão estratégicaRevista FAMECOSmídiacultura e tecnologiaThis research consists of a qualitative meta-study to map the current state of studies involving strategic decisions in media businesses. The analyzes were based on the International Journal on Media Management publications. The meta-study included a sample of 25 articles (out of 61 articles between 2013 and 2017). The analysis dimensions were: relationship with strategic management; goals; and type of company. As results, we highlight the predominance (72%) of studies involving decisions about business models and forms of financing. The studies portray different actors in this industry, such as traditional vehicles, media aggregators, newspapers, video platforms and news. As a contribution, this research advances in the literature on media management through the systematization of recent academic inquiries about strategic decisions, presenting categories of analysis for researchers and practitioners in journalism, communication and administration.Esta investigación consiste en un meta estudio cualitativo para mapear el estado actual de los estudios involucrando decisiones estratégicas en negocios de medios. Los análisis se basaron en las publicaciones del International Journal on Media Management. El meta estudio contempló una muestra de 25 artículos (de entre 61 artículos entre 2013 y 2017). Las dimensiones de análisis fueron: relación con la gestión estratégica; objetivos; y el tipo de empresa. Como resultados, se destaca el predominio (72%) de estudios que involucran decisiones sobre modelos de negocio y formas de financiamiento. Los estudios retratan diferentes actores de esta industria, como vehículos tradicionales, agregadores de medios, periódicos, plataformas de vídeos y noticias. Como contribución, esta investigación avanza en la literatura sobre media management por medio de la sistematización de las indagaciones académicas recientes sobre decisiones estratégicas, presentando categorías de análisis para investigadores y practicantes del área de periodismo, comunicación y administración.Esta pesquisa consiste em um meta estudo qualitativo para mapear o estado atual dos estudos envolvendo decisões estratégicas em negócios de mídia. As análises se basearam nas publicações do International Journal on Media Management. O meta estudo contemplou amostra de 25 artigos (dentre 61 artigos entre 2013 e 2017). As dimensões de análise foram: relação com a gestão estratégica; objetivos; e tipo de empresa. Como resultados, destaca-se a predominância (72%) de estudos envolvendo decisões sobre modelos de negócio e formas de financiamento. Os estudos retratam diferentes atores desta indústria, como veículos tradicionais, agregadores de mídia, jornais, plataformas de vídeos e notícias. Como contribuição, esta pesquisa avança na literatura sobre media management por meio da sistematização das indagações acadêmicas recentes sobre decisões estratégicas, apresentando categorias de análise para pesquisadores e praticantes da área de jornalismo, comunicação e administração.Editora da PUCRS - ediPUCRS2018-08-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2918810.15448/1980-3729.2018.3.29188Revista FAMECOS; Vol. 25 No. 3 (2018); ID29188Revista FAMECOS; Vol. 25 Núm. 3 (2018); ID29188Revista FAMECOS; v. 25 n. 3 (2018); ID291881980-37291415-054910.15448/1980-3729.2018.3reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/29188/17222Copyright (c) 2018 Revista FAMECOSinfo:eu-repo/semantics/openAccessRodrigues, FabianoCapoano, Edson2018-10-23T18:49:16Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/29188Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2018-10-23T18:49:16Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Media Business Management: a meta-study on strategic decisions Gestión de Negocios de Medios: un meta estudio sobre decisiones estratégicas Gestão de Negócios de Mídia: um meta estudo sobre decisões estratégicas |
title |
Media Business Management: a meta-study on strategic decisions |
spellingShingle |
Media Business Management: a meta-study on strategic decisions Rodrigues, Fabiano Media business. Strategic decisions. Strategic management Negocios de medios. Decisiones estratégicas. Gestión estratégica. Negócios de mídia decisões estratégicas gestão estratégica Revista FAMECOS mídia cultura e tecnologia |
title_short |
Media Business Management: a meta-study on strategic decisions |
title_full |
Media Business Management: a meta-study on strategic decisions |
title_fullStr |
Media Business Management: a meta-study on strategic decisions |
title_full_unstemmed |
Media Business Management: a meta-study on strategic decisions |
title_sort |
Media Business Management: a meta-study on strategic decisions |
author |
Rodrigues, Fabiano |
author_facet |
Rodrigues, Fabiano Capoano, Edson |
author_role |
author |
author2 |
Capoano, Edson |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rodrigues, Fabiano Capoano, Edson |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Media business. Strategic decisions. Strategic management Negocios de medios. Decisiones estratégicas. Gestión estratégica. Negócios de mídia decisões estratégicas gestão estratégica Revista FAMECOS mídia cultura e tecnologia |
topic |
Media business. Strategic decisions. Strategic management Negocios de medios. Decisiones estratégicas. Gestión estratégica. Negócios de mídia decisões estratégicas gestão estratégica Revista FAMECOS mídia cultura e tecnologia |
description |
This research consists of a qualitative meta-study to map the current state of studies involving strategic decisions in media businesses. The analyzes were based on the International Journal on Media Management publications. The meta-study included a sample of 25 articles (out of 61 articles between 2013 and 2017). The analysis dimensions were: relationship with strategic management; goals; and type of company. As results, we highlight the predominance (72%) of studies involving decisions about business models and forms of financing. The studies portray different actors in this industry, such as traditional vehicles, media aggregators, newspapers, video platforms and news. As a contribution, this research advances in the literature on media management through the systematization of recent academic inquiries about strategic decisions, presenting categories of analysis for researchers and practitioners in journalism, communication and administration. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-08-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/29188 10.15448/1980-3729.2018.3.29188 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/29188 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.2018.3.29188 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/29188/17222 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista FAMECOS info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista FAMECOS |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 25 No. 3 (2018); ID29188 Revista FAMECOS; Vol. 25 Núm. 3 (2018); ID29188 Revista FAMECOS; v. 25 n. 3 (2018); ID29188 1980-3729 1415-0549 10.15448/1980-3729.2018.3 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128663689527296 |