Media Business Management: a meta-study on strategic decisions

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rodrigues, Fabiano
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Capoano, Edson
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/29188
Resumo: This research consists of a qualitative meta-study to map the current state of studies involving strategic decisions in media businesses. The analyzes were based on the International Journal on Media Management publications. The meta-study included a sample of 25 articles (out of 61 articles between 2013 and 2017). The analysis dimensions were: relationship with strategic management; goals; and type of company. As results, we highlight the predominance (72%) of studies involving decisions about business models and forms of financing. The studies portray different actors in this industry, such as traditional vehicles, media aggregators, newspapers, video platforms and news. As a contribution, this research advances in the literature on media management through the systematization of recent academic inquiries about strategic decisions, presenting categories of analysis for researchers and practitioners in journalism, communication and administration.
id PUC_RS-12_c806368860ad31cdf59317710b8a9c92
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/29188
network_acronym_str PUC_RS-12
network_name_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository_id_str
spelling Media Business Management: a meta-study on strategic decisionsGestión de Negocios de Medios: un meta estudio sobre decisiones estratégicasGestão de Negócios de Mídia: um meta estudo sobre decisões estratégicasMedia business. Strategic decisions. Strategic managementNegocios de medios. Decisiones estratégicas. Gestión estratégica.Negócios de mídiadecisões estratégicasgestão estratégicaRevista FAMECOSmídiacultura e tecnologiaThis research consists of a qualitative meta-study to map the current state of studies involving strategic decisions in media businesses. The analyzes were based on the International Journal on Media Management publications. The meta-study included a sample of 25 articles (out of 61 articles between 2013 and 2017). The analysis dimensions were: relationship with strategic management; goals; and type of company. As results, we highlight the predominance (72%) of studies involving decisions about business models and forms of financing. The studies portray different actors in this industry, such as traditional vehicles, media aggregators, newspapers, video platforms and news. As a contribution, this research advances in the literature on media management through the systematization of recent academic inquiries about strategic decisions, presenting categories of analysis for researchers and practitioners in journalism, communication and administration.Esta investigación consiste en un meta estudio cualitativo para mapear el estado actual de los estudios involucrando decisiones estratégicas en negocios de medios. Los análisis se basaron en las publicaciones del International Journal on Media Management. El meta estudio contempló una muestra de 25 artículos (de entre 61 artículos entre 2013 y 2017). Las dimensiones de análisis fueron: relación con la gestión estratégica; objetivos; y el tipo de empresa. Como resultados, se destaca el predominio (72%) de estudios que involucran decisiones sobre modelos de negocio y formas de financiamiento. Los estudios retratan diferentes actores de esta industria, como vehículos tradicionales, agregadores de medios, periódicos, plataformas de vídeos y noticias. Como contribución, esta investigación avanza en la literatura sobre media management por medio de la sistematización de las indagaciones académicas recientes sobre decisiones estratégicas, presentando categorías de análisis para investigadores y practicantes del área de periodismo, comunicación y administración.Esta pesquisa consiste em um meta estudo qualitativo para mapear o estado atual dos estudos envolvendo decisões estratégicas em negócios de mídia. As análises se basearam nas publicações do International Journal on Media Management. O meta estudo contemplou amostra de 25 artigos (dentre 61 artigos entre 2013 e 2017). As dimensões de análise foram: relação com a gestão estratégica; objetivos; e tipo de empresa. Como resultados, destaca-se a predominância (72%) de estudos envolvendo decisões sobre modelos de negócio e formas de financiamento. Os estudos retratam diferentes atores desta indústria, como veículos tradicionais, agregadores de mídia, jornais, plataformas de vídeos e notícias. Como contribuição, esta pesquisa avança na literatura sobre media management por meio da sistematização das indagações acadêmicas recentes sobre decisões estratégicas, apresentando categorias de análise para pesquisadores e praticantes da área de jornalismo, comunicação e administração.Editora da PUCRS - ediPUCRS2018-08-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2918810.15448/1980-3729.2018.3.29188Revista FAMECOS; Vol. 25 No. 3 (2018); ID29188Revista FAMECOS; Vol. 25 Núm. 3 (2018); ID29188Revista FAMECOS; v. 25 n. 3 (2018); ID291881980-37291415-054910.15448/1980-3729.2018.3reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/29188/17222Copyright (c) 2018 Revista FAMECOSinfo:eu-repo/semantics/openAccessRodrigues, FabianoCapoano, Edson2018-10-23T18:49:16Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/29188Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2018-10-23T18:49:16Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Media Business Management: a meta-study on strategic decisions
Gestión de Negocios de Medios: un meta estudio sobre decisiones estratégicas
Gestão de Negócios de Mídia: um meta estudo sobre decisões estratégicas
title Media Business Management: a meta-study on strategic decisions
spellingShingle Media Business Management: a meta-study on strategic decisions
Rodrigues, Fabiano
Media business. Strategic decisions. Strategic management
Negocios de medios. Decisiones estratégicas. Gestión estratégica.
Negócios de mídia
decisões estratégicas
gestão estratégica
Revista FAMECOS
mídia
cultura e tecnologia
title_short Media Business Management: a meta-study on strategic decisions
title_full Media Business Management: a meta-study on strategic decisions
title_fullStr Media Business Management: a meta-study on strategic decisions
title_full_unstemmed Media Business Management: a meta-study on strategic decisions
title_sort Media Business Management: a meta-study on strategic decisions
author Rodrigues, Fabiano
author_facet Rodrigues, Fabiano
Capoano, Edson
author_role author
author2 Capoano, Edson
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rodrigues, Fabiano
Capoano, Edson
dc.subject.por.fl_str_mv Media business. Strategic decisions. Strategic management
Negocios de medios. Decisiones estratégicas. Gestión estratégica.
Negócios de mídia
decisões estratégicas
gestão estratégica
Revista FAMECOS
mídia
cultura e tecnologia
topic Media business. Strategic decisions. Strategic management
Negocios de medios. Decisiones estratégicas. Gestión estratégica.
Negócios de mídia
decisões estratégicas
gestão estratégica
Revista FAMECOS
mídia
cultura e tecnologia
description This research consists of a qualitative meta-study to map the current state of studies involving strategic decisions in media businesses. The analyzes were based on the International Journal on Media Management publications. The meta-study included a sample of 25 articles (out of 61 articles between 2013 and 2017). The analysis dimensions were: relationship with strategic management; goals; and type of company. As results, we highlight the predominance (72%) of studies involving decisions about business models and forms of financing. The studies portray different actors in this industry, such as traditional vehicles, media aggregators, newspapers, video platforms and news. As a contribution, this research advances in the literature on media management through the systematization of recent academic inquiries about strategic decisions, presenting categories of analysis for researchers and practitioners in journalism, communication and administration.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-08-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/29188
10.15448/1980-3729.2018.3.29188
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/29188
identifier_str_mv 10.15448/1980-3729.2018.3.29188
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/29188/17222
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Revista FAMECOS
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Revista FAMECOS
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Revista FAMECOS; Vol. 25 No. 3 (2018); ID29188
Revista FAMECOS; Vol. 25 Núm. 3 (2018); ID29188
Revista FAMECOS; v. 25 n. 3 (2018); ID29188
1980-3729
1415-0549
10.15448/1980-3729.2018.3
reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
collection Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia
repository.name.fl_str_mv Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistafamecos@gmail.com
_version_ 1799128663689527296