Communication in the theories of digital media in Brazil and the United States
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/21490 |
Resumo: | The main objective is to give an overview of how digital media is being studied by Brazilian and American researchers. The specific objective is to trace how the concept of communication appears and how it is working. The theoretical-methodological approach derives from survey and literature review, which the Brazilian perspective, rests by researchers who have become reference in the area. From the US perspective, we rely on published in the Journal of Computer-Mediated Communication, reference in the North American context. This is an ongoing study, whose partial results points to the distinct character of the internet compared to other media, the transformation of communication and the difficulty of finding consistent units of analysis because of the terminological diversity. |
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Communication in the theories of digital media in Brazil and the United StatesLa comunicación en las teorías de las medias digitales en Brasil y en los Estados UnidosA comunicação nas teorias das mídias digitais no Brasil e nos Estados UnidosCommunicationDigital mediaUS and Brazilian researchDigital mediaComunicaciónMedias digitalesPesquisas norteamericana y brasileña.Medias digitalesComunicaçãoMídias digitaisPesquisas norte-americana e brasileira.Teorias da comunicaçãoThe main objective is to give an overview of how digital media is being studied by Brazilian and American researchers. The specific objective is to trace how the concept of communication appears and how it is working. The theoretical-methodological approach derives from survey and literature review, which the Brazilian perspective, rests by researchers who have become reference in the area. From the US perspective, we rely on published in the Journal of Computer-Mediated Communication, reference in the North American context. This is an ongoing study, whose partial results points to the distinct character of the internet compared to other media, the transformation of communication and the difficulty of finding consistent units of analysis because of the terminological diversity.El objetivo general es trazar un panorama sobre cómo las medias digitales son estudiadas por los investigadores brasileños y norteamericanos. El objetivo específico es rastrear cómo el concepto de comunicación aparece y es trabajado por ellos. El recorrido teórico-metodológico se deriva de datos y análisis bibliográficos, que en la perspectiva brasileña se apoya en investigadores que son referencia en el área. Desde el punto de vista estadounidense, nos fundamentamos en artículos publicados en el Journal of Computer-Mediated Communication, referencia en el contexto norteamericano. Se trata de una pesquisa en desarrollo, que apunta hacia el carácter distinto de Internet en relación a otras medias, la transformación de la comunicación y la dificultad de encontrar unidades de análisis coherentes debido a la diversidad terminológica.O objetivo geral é traçar um panorama de como as mídias digitais são estudadas pelos pesquisadores brasileiros e norte-americanos. O objetivo específico é rastrear como o conceito de comunicação aparece e é trabalhado por eles. O percurso teórico-metodológico deriva-se de levantamento e análise bibliográfica, que na perspectiva brasileira, apoia-se em pesquisadores que são referência na área. Do ponto de vista estadunidense, nos fundamentamos em artigos publicados no Journal of Computer-Mediated Communication, referência no contexto norte-americano. Trata-se de uma pesquisa em andamento, que aponta para o caráter distinto da internet em relação a outras mídias, a transformação da comunicação e a dificuldade de encontrar unidades de análise coerentes devido à diversidade terminológica.Editora da PUCRS - ediPUCRS2015-11-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2149010.15448/1980-3729.2016.1.21490Revista FAMECOS; Vol. 23 No. 1 (2016); ID21490Revista FAMECOS; Vol. 23 Núm. 1 (2016); ID21490Revista FAMECOS; v. 23 n. 1 (2016); ID214901980-37291415-054910.15448/1980-3729.2016.1reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/21490/13670Copyright (c) 2015 Revista FAMECOSinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Tarcyanie Cajueiro2017-06-19T14:32:07Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/21490Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-06-19T14:32:07Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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