Marketing culture
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3047 |
Resumo: | This article aims to analyze culture in contemporary society in face of its increasing commercialization and, consequently, the use of marketing strategies in the artistic and cultural field. This has as a central focus the new relations established among the various social actors involved in the production, viability, dissemination and consumption of cultural goods and products: artists, sponsors, agents, media and public. |
id |
PUC_RS-12_cf4b99d10da4b472828b2e727edd9aa9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3047 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
Marketing cultureA cultura do marketingCommunicationmarketingCommodificationmarketingComunicaçãomarketingmercantilizaçãoMarketingThis article aims to analyze culture in contemporary society in face of its increasing commercialization and, consequently, the use of marketing strategies in the artistic and cultural field. This has as a central focus the new relations established among the various social actors involved in the production, viability, dissemination and consumption of cultural goods and products: artists, sponsors, agents, media and public.Este artigo tem como objetivo analisar a cultura na sociedade contemporânea face a sua crescente mercantilização e, conseqüentemente, face ao uso de estratégias de marketing no campo artístico e cultural. Isso tendo como foco central de análise as novas relações que se estabelecem entre os diversos atores sociais envolvidos na produção, viabilização, divulgação e consumo de bens e produtos culturais: artistas, patrocinadores, agentes, mídia e público.Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-04-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/304710.15448/1980-3729.1999.10.3047Revista FAMECOS; Vol. 6 No. 10 (1999); 203-211Revista FAMECOS; Vol. 6 Núm. 10 (1999); 203-211Revista FAMECOS; v. 6 n. 10 (1999); 203-2111980-37291415-054910.15448/1980-3729.1999.10reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3047/2325Nussbaumer, Gisele Marchioriinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-11T20:19:32Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/3047Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-05-11T20:19:32Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Marketing culture A cultura do marketing |
title |
Marketing culture |
spellingShingle |
Marketing culture Nussbaumer, Gisele Marchiori Communication marketing Commodification marketing Comunicação marketing mercantilização Marketing |
title_short |
Marketing culture |
title_full |
Marketing culture |
title_fullStr |
Marketing culture |
title_full_unstemmed |
Marketing culture |
title_sort |
Marketing culture |
author |
Nussbaumer, Gisele Marchiori |
author_facet |
Nussbaumer, Gisele Marchiori |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Nussbaumer, Gisele Marchiori |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Communication marketing Commodification marketing Comunicação marketing mercantilização Marketing |
topic |
Communication marketing Commodification marketing Comunicação marketing mercantilização Marketing |
description |
This article aims to analyze culture in contemporary society in face of its increasing commercialization and, consequently, the use of marketing strategies in the artistic and cultural field. This has as a central focus the new relations established among the various social actors involved in the production, viability, dissemination and consumption of cultural goods and products: artists, sponsors, agents, media and public. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-04-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3047 10.15448/1980-3729.1999.10.3047 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3047 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.1999.10.3047 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/3047/2325 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 6 No. 10 (1999); 203-211 Revista FAMECOS; Vol. 6 Núm. 10 (1999); 203-211 Revista FAMECOS; v. 6 n. 10 (1999); 203-211 1980-3729 1415-0549 10.15448/1980-3729.1999.10 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128658720325632 |