TV reception: active and personalized, a minefield
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/24804 |
Resumo: | This article proposes a reflection on the role of reception to contact the television, recognizing it as a space for interaction or, even as the representation of a mobile field, fluid, slippery, marked by contradictions, interacting from cultural references and emotional and promotes the construction of meaning. Therefore, this study is organized as follows: First addresses the definition of reception and subsequently, discusses the emotional involvement processes, prioritizing the implications of it, since these mechanisms are very often used by television and other media. Also interested in the presentation of a reflection on the zapping phenomenon as modifying technical pipelines and about the emotional responses, as a characteristic inherent in human nature. |
id |
PUC_RS-12_d3537dd56bdb7c254290d51e457b7e1c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/24804 |
network_acronym_str |
PUC_RS-12 |
network_name_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository_id_str |
|
spelling |
TV reception: active and personalized, a minefieldRecepción de TV: activa y personalizada, un campo minadoRecepção de TV: ativa e personalizada, um campo minadoReceptionactive and negotiated interactionemotional responsesReception to contact the televisionEstudio de recepcióncomunicacióntelevisiónEl papel de la recepción en la interacción con la televisiónEstudo de recepçãocomunicaçãotelevisãoO papel da recepção na interação com a televisãoThis article proposes a reflection on the role of reception to contact the television, recognizing it as a space for interaction or, even as the representation of a mobile field, fluid, slippery, marked by contradictions, interacting from cultural references and emotional and promotes the construction of meaning. Therefore, this study is organized as follows: First addresses the definition of reception and subsequently, discusses the emotional involvement processes, prioritizing the implications of it, since these mechanisms are very often used by television and other media. Also interested in the presentation of a reflection on the zapping phenomenon as modifying technical pipelines and about the emotional responses, as a characteristic inherent in human nature.Este artículo propone una reflexión sobre el papel de la recepción al entrar en contacto con la televisión, reconociéndola como un espacio de interacción o, aún, como la representación de un campo móvil, fluido, movedizo, marcado por contradicciones, que interactúa a partir de referencias culturales y emocionales y promueve la construcción de sentido. Para ello, este estudio está organizado de la siguiente forma: primero se aborda la definición de recepción y a continuación, se discute los procesos de implicación emotiva, priorizando las implicaciones de sí mismo, dado que estos mecanismos son con mucha frecuencia utilizados por la televisión y por los demás medios de comunicación. Nos interesa también la presentación de una reflexión sobre el fenómeno zapping como técnica que modifica conductas y referida a las respuestas emotivas, como característica inherente a la naturaleza humana.Este artigo propõe uma reflexão sobre o papel da recepção ao entrar em contato com a televisão, reconhecendo-a como um espaço de interação ou, ainda, como a representação de um campo móvel, fluido, movediço, marcado por contradições, que interage a partir de referências culturais e emocionais e promove a construção de sentido. Para tanto, este estudo está organizado da seguinte forma: Primeiro aborda-se a definição de recepção e na seqüência, discute-se os processos de implicação emotiva, priorizando as implicações do mesmo, dado que estes mecanismos são com muita frequência utilizados pela televisão e demais meios de comunicação. Interessa-nos também a apresentação de uma reflexão sobre o fenômeno zapping como técnica modificadora de condutas e acerca das respostas emotivas, como característica inerente à natureza humana.Editora da PUCRS - ediPUCRS2017-03-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/2480410.15448/1980-3729.2017.2.24804Revista FAMECOS; Vol. 24 No. 2 (2017); ID24804Revista FAMECOS; Vol. 24 Núm. 2 (2017); ID24804Revista FAMECOS; v. 24 n. 2 (2017); ID248041980-37291415-054910.15448/1980-3729.2017.2reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/24804/15204Copyright (c) 2017 Revista FAMECOSinfo:eu-repo/semantics/openAccessCézar, Neura2017-06-10T02:10:20Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/24804Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-06-10T02:10:20Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
TV reception: active and personalized, a minefield Recepción de TV: activa y personalizada, un campo minado Recepção de TV: ativa e personalizada, um campo minado |
title |
TV reception: active and personalized, a minefield |
spellingShingle |
TV reception: active and personalized, a minefield Cézar, Neura Reception active and negotiated interaction emotional responses Reception to contact the television Estudio de recepción comunicación televisión El papel de la recepción en la interacción con la televisión Estudo de recepção comunicação televisão O papel da recepção na interação com a televisão |
title_short |
TV reception: active and personalized, a minefield |
title_full |
TV reception: active and personalized, a minefield |
title_fullStr |
TV reception: active and personalized, a minefield |
title_full_unstemmed |
TV reception: active and personalized, a minefield |
title_sort |
TV reception: active and personalized, a minefield |
author |
Cézar, Neura |
author_facet |
Cézar, Neura |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cézar, Neura |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Reception active and negotiated interaction emotional responses Reception to contact the television Estudio de recepción comunicación televisión El papel de la recepción en la interacción con la televisión Estudo de recepção comunicação televisão O papel da recepção na interação com a televisão |
topic |
Reception active and negotiated interaction emotional responses Reception to contact the television Estudio de recepción comunicación televisión El papel de la recepción en la interacción con la televisión Estudo de recepção comunicação televisão O papel da recepção na interação com a televisão |
description |
This article proposes a reflection on the role of reception to contact the television, recognizing it as a space for interaction or, even as the representation of a mobile field, fluid, slippery, marked by contradictions, interacting from cultural references and emotional and promotes the construction of meaning. Therefore, this study is organized as follows: First addresses the definition of reception and subsequently, discusses the emotional involvement processes, prioritizing the implications of it, since these mechanisms are very often used by television and other media. Also interested in the presentation of a reflection on the zapping phenomenon as modifying technical pipelines and about the emotional responses, as a characteristic inherent in human nature. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-03-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/24804 10.15448/1980-3729.2017.2.24804 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/24804 |
identifier_str_mv |
10.15448/1980-3729.2017.2.24804 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/24804/15204 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista FAMECOS info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista FAMECOS |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista FAMECOS; Vol. 24 No. 2 (2017); ID24804 Revista FAMECOS; Vol. 24 Núm. 2 (2017); ID24804 Revista FAMECOS; v. 24 n. 2 (2017); ID24804 1980-3729 1415-0549 10.15448/1980-3729.2017.2 reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
collection |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
repository.name.fl_str_mv |
Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistafamecos@gmail.com |
_version_ |
1799128663154753536 |