The public's conceptions in the cinematographic industrial thought
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4419 |
Resumo: | This article examines several conceptions of publicas developed by directors, producers and critics related to the Brazilian cinema between the decades of 1920 and 1970. In the search for understanding the possibilities of the Brazilian production, this was one of the issues that mobilized the filmic context, since the public opinion was seen as a key to making films that achieve good ticket selling. From the belief in the Brazilian patriotism, passing through the prospect of the need to inculcate national values in the people, to the search to understand what are the cultural preferences of viewers, we have a framework of varied ideas about the public. |
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The public's conceptions in the cinematographic industrial thoughtAs concepções de público no pensamento industrial cinematográficoBrazilian cinemafilm Industryfilm historyBrazilian cinemaCinema brasileiroindústria cinematográficahistória do cinemaCinema brasileiroThis article examines several conceptions of publicas developed by directors, producers and critics related to the Brazilian cinema between the decades of 1920 and 1970. In the search for understanding the possibilities of the Brazilian production, this was one of the issues that mobilized the filmic context, since the public opinion was seen as a key to making films that achieve good ticket selling. From the belief in the Brazilian patriotism, passing through the prospect of the need to inculcate national values in the people, to the search to understand what are the cultural preferences of viewers, we have a framework of varied ideas about the public.Este artigo examina as concepções de público desenvolvidas entre as décadas de 1920 e 1970 por diretores, produtores e críticos ligados ao cinema brasileiro. Na busca pela compreensão a respeito das possibilidades de industrialização da produção brasileira, esta foi uma das questões que mobilizaram a corporação cinematográfica, posto que entender o público foi visto como uma chave para se fazer filmes que alcançassem boas bilheterias. Da crença no patriotismo do brasileiro, passando pela perspectiva da necessidade de inculcar valores nacionais no povo, até a busca de se compreender quais as preferências culturais dos espectadores, temos um quadro variado de concepções sobre o público.Editora da PUCRS - ediPUCRS2008-11-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/441910.15448/1980-3729.2008.36.4419Revista FAMECOS; Vol. 15 No. 36 (2008); 84-90Revista FAMECOS; Vol. 15 Núm. 36 (2008); 84-90Revista FAMECOS; v. 15 n. 36 (2008); 84-901980-37291415-054910.15448/1980-3729.2008.36reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/4419/3319Autran, Arthurinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-05-28T15:36:14Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/4419Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-05-28T15:36:14Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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