Sex appeal in advertising: a brief literature review and reflection
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/12339 |
Resumo: | The study of sex in advertising is important and increasingly necessary due to the constant growth of its use in advertisement. Thus, it becomes essential to understand the use and effect of sex in advertising for both the academic and management worlds. So, this article has as main objective to review and summarize the relevant literature on sex appeal in advertising. Many conclusions of the studies reviewed here are different, demonstrating that there is not a similar results from the effects of sex on viewers, since they depend not only on the type of product and advertising, but also the characteristics of the public who wish to achieve, such as gender, among others, and emotional issues, behavioral and personality. |
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Sex appeal in advertising: a brief literature review and reflectionLlamamiento sexual en la propaganda: una breve revisión de la literatura y una reflexiónApelo sexual na propaganda: uma breve revisão da literatura e reflexãoSex appealadvertisingforms and effects of sex in advertisingAdvertisingllamamiento sexualpropagandaFormas e efectos del sexo en la propagandaPropagandaApelo sexualpropagandaformas e efeitos do sexo na propagandaPropagandaThe study of sex in advertising is important and increasingly necessary due to the constant growth of its use in advertisement. Thus, it becomes essential to understand the use and effect of sex in advertising for both the academic and management worlds. So, this article has as main objective to review and summarize the relevant literature on sex appeal in advertising. Many conclusions of the studies reviewed here are different, demonstrating that there is not a similar results from the effects of sex on viewers, since they depend not only on the type of product and advertising, but also the characteristics of the public who wish to achieve, such as gender, among others, and emotional issues, behavioral and personality.El estudio del sexo en la propaganda es importante y cada vez más necesario debido al constante aumento de su utilización en las propa gandas. De esta forma, resulta fundamental comprender la utilización y los efectos del sexo en la propaganda, tanto para el mundo académico, como para el mundo gerencial. Es en esta problemática que se inserta este artículo, el cual tiene como objetivo principal revisar y resumir la literatura más relevante sobre el atractivo sexual en la propaganda. Muchas conclusiones de los estudios analizados en este artículo son divergentes, demostrando que no hay, por el momento, una similitud de resultados de los efectos del sexo en los espectadores, ya que dependen no sólo del tipo de producto y del tipo de propaganda, sino también de las características del producto, público a que se quiere alcanzar, como género, entre otros, y cuestiones emocionales, comportamentales y de personalidad.O estudo do sexo na propaganda é importante e cada vez mais ne-cessário devido ao constante aumento da sua utilização nas propa-gandas. Desta forma, torna-se fundamental compreender a utilização e os efeitos do sexo na propaganda, tanto para o mundo acadêmico, quanto para o mundo gerencial. É nessa problemática que se insere este artigo, o qual tem como objetivo principal revisar e sumarizar a literatura mais relevante sobre apelo sexual na propaganda. Muitas conclusões dos estudos analisados neste artigo são divergentes, demonstrando que não há, por enquanto, uma similaridade de resultados dos efeitos do sexo nos espectadores, já que eles dependem não só do tipo de produto e do tipo de propaganda, mas também das características do público a que se quer atingir, como gênero, entre outros, e questões emocionais, comportamentais e de personalidade.Editora da PUCRS - ediPUCRS2012-10-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/1233910.15448/1980-3729.2012.2.12339Revista FAMECOS; Vol. 19 No. 2 (2012); 567-585Revista FAMECOS; Vol. 19 Núm. 2 (2012); 567-585Revista FAMECOS; v. 19 n. 2 (2012); 567-5851980-37291415-054910.15448/1980-3729.2012.2reponame:Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologiainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/article/view/12339/8285Petroll, Martin de La MartinièreDamacena, Cláudioinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-09-25T20:22:39Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/12339Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecosPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/revistafamecos/oai||revistafamecos@gmail.com1980-37291980-3729opendoar:2017-09-25T20:22:39Revista FAMECOS: Mídia cultura e tecnologia - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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