Mercantilization of higher education: An analysis of online Social Service courses
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Textos & contextos (Porto Alegre) |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fass/article/view/43247 |
Resumo: | The paper aims at examining the pages of the websites of seven Brazilian institutions that off er online Social Work courses, which are available to the population of Viçosa, Minas Gerais, Brazil. The data show that the main strategies for promoting the courses focus on economic aspects such as tuition fees, discounts and scholarship opportunities. The little space for the presentation of the curriculum and professional training signals a distance from the ethical-political project of the Brazilian Social Service, committed to a secular, free, critical and quality education. |
id |
PUC_RS-13_3aa3b19d1adde140358f66f6580c188b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/43247 |
network_acronym_str |
PUC_RS-13 |
network_name_str |
Textos & contextos (Porto Alegre) |
repository_id_str |
|
spelling |
Mercantilization of higher education: An analysis of online Social Service coursesMercantilização do ensino superior: Uma análise de cursos de Serviço Social a distânciaensino a distânciaserviço socialmercantilização do ensino superioronline learningsocial workmercantilization of higher educationThe paper aims at examining the pages of the websites of seven Brazilian institutions that off er online Social Work courses, which are available to the population of Viçosa, Minas Gerais, Brazil. The data show that the main strategies for promoting the courses focus on economic aspects such as tuition fees, discounts and scholarship opportunities. The little space for the presentation of the curriculum and professional training signals a distance from the ethical-political project of the Brazilian Social Service, committed to a secular, free, critical and quality education.O artigo analisa as páginas dos sites de sete instituições brasileiras que oferecem cursos de Serviço Social a distância e que são acessíveis à população de Viçosa, Minas Gerais, Brasil. Os dados revelam que as principais estratégias de promoção dos cursos centram-se em aspectos econômicos como valor da mensalidade, oportunidades de bolsas de estudo e oferecimento de descontos. O pouco espaço para apresentação do currículo e da formação profi ssional sinaliza um distanciamento do projeto ético-político do Serviço Social brasileiro, comprometido com uma educação laica, gratuita, crítica e de qualidade.Editora da PUCRS - ediPUCRS2023-03-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fass/article/view/4324710.15448/1677-9509.2023.1.43247Textos & Contextos (Porto Alegre); Vol. 22 No. 1 (2023): Single Volume ; e43247Textos & Contextos (Porto Alegre); v. 22 n. 1 (2023): Número Único ; e432471677-950910.15448/1677-9509.2023.1reponame:Textos & contextos (Porto Alegre)instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fass/article/view/43247/27945http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessde Cássia Pereira Farias, Ritade Jesus Souza, LídiaAparecida da Silva, Elisângela2023-12-22T13:57:17Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/43247Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fassPUBhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fass/oaitextos@pucrs.br1677-95091677-9509opendoar:2023-12-22T13:57:17Textos & contextos (Porto Alegre) - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Mercantilization of higher education: An analysis of online Social Service courses Mercantilização do ensino superior: Uma análise de cursos de Serviço Social a distância |
title |
Mercantilization of higher education: An analysis of online Social Service courses |
spellingShingle |
Mercantilization of higher education: An analysis of online Social Service courses de Cássia Pereira Farias, Rita ensino a distância serviço social mercantilização do ensino superior online learning social work mercantilization of higher education |
title_short |
Mercantilization of higher education: An analysis of online Social Service courses |
title_full |
Mercantilization of higher education: An analysis of online Social Service courses |
title_fullStr |
Mercantilization of higher education: An analysis of online Social Service courses |
title_full_unstemmed |
Mercantilization of higher education: An analysis of online Social Service courses |
title_sort |
Mercantilization of higher education: An analysis of online Social Service courses |
author |
de Cássia Pereira Farias, Rita |
author_facet |
de Cássia Pereira Farias, Rita de Jesus Souza, Lídia Aparecida da Silva, Elisângela |
author_role |
author |
author2 |
de Jesus Souza, Lídia Aparecida da Silva, Elisângela |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
de Cássia Pereira Farias, Rita de Jesus Souza, Lídia Aparecida da Silva, Elisângela |
dc.subject.por.fl_str_mv |
ensino a distância serviço social mercantilização do ensino superior online learning social work mercantilization of higher education |
topic |
ensino a distância serviço social mercantilização do ensino superior online learning social work mercantilization of higher education |
description |
The paper aims at examining the pages of the websites of seven Brazilian institutions that off er online Social Work courses, which are available to the population of Viçosa, Minas Gerais, Brazil. The data show that the main strategies for promoting the courses focus on economic aspects such as tuition fees, discounts and scholarship opportunities. The little space for the presentation of the curriculum and professional training signals a distance from the ethical-political project of the Brazilian Social Service, committed to a secular, free, critical and quality education. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-03-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fass/article/view/43247 10.15448/1677-9509.2023.1.43247 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fass/article/view/43247 |
identifier_str_mv |
10.15448/1677-9509.2023.1.43247 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fass/article/view/43247/27945 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Textos & Contextos (Porto Alegre); Vol. 22 No. 1 (2023): Single Volume ; e43247 Textos & Contextos (Porto Alegre); v. 22 n. 1 (2023): Número Único ; e43247 1677-9509 10.15448/1677-9509.2023.1 reponame:Textos & contextos (Porto Alegre) instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Textos & contextos (Porto Alegre) |
collection |
Textos & contextos (Porto Alegre) |
repository.name.fl_str_mv |
Textos & contextos (Porto Alegre) - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
textos@pucrs.br |
_version_ |
1799128636232564736 |