An Investigation On The Aquisition Of The Resultative Construction Formation Rules By High-Proficient Brazilian Portuguese-English Bilinguals
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Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | letrônica |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/16669 |
Resumo: | This paper presents the results of an acceptability judgment task. The task was carried out using a magnitude estimation paradigm and aimed at investigating the behavior of highly proficient Brazilian Portuguese-English bilinguals upon reading grammatical and ungrammatical sentences in English. These sentences, in turn, instantiated a resultative construction. The results suggest that the bilinguals and the English monolinguals made similar judgments for the acceptability of the grammatical resultative construction. However, the bilinguals showed higher acceptance of ungrammatical resultative construction than the monolinguals. The present study corroborates the understanding that the level of learnability of construction may be associated with the relation between the L1 and L2 involved. Furthermore, the results suggest that this relation is not sufficient to make bilingual as sensitive to rules as native speakers. |
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An Investigation On The Aquisition Of The Resultative Construction Formation Rules By High-Proficient Brazilian Portuguese-English BilingualsUma investigação sobre a aquisição das regras de formação da construção resultativa por bilíngues de alta proficiência do par linguístico português do Brasil e inglêsSecond language acquisitionAcceptability judgmentMagnitude estimationResultative construction.Aquisição de L2Julgamento de aceitabilidadeConstrução Resultativa.This paper presents the results of an acceptability judgment task. The task was carried out using a magnitude estimation paradigm and aimed at investigating the behavior of highly proficient Brazilian Portuguese-English bilinguals upon reading grammatical and ungrammatical sentences in English. These sentences, in turn, instantiated a resultative construction. The results suggest that the bilinguals and the English monolinguals made similar judgments for the acceptability of the grammatical resultative construction. However, the bilinguals showed higher acceptance of ungrammatical resultative construction than the monolinguals. The present study corroborates the understanding that the level of learnability of construction may be associated with the relation between the L1 and L2 involved. Furthermore, the results suggest that this relation is not sufficient to make bilingual as sensitive to rules as native speakers.O presente artigo relata os resultados de uma tarefa de julgamento de aceitabilidade realizada através do paradigma da estimativa de magnitude. Mais especificamente, investiga-se o comportamento de bilíngues do par linguístico português do Brasil e inglês com alta proficiência diante de sentenças em inglês – gramaticais e agramaticais – que instanciam a construção resultativa. Os resultados obtidos sugerem que esses bilíngues apresentam comportamento similar ao dos monolíngues do inglês em relação à construção resultativa gramatical, mas não em relação à agramatical, que são consideravelmente mais aceitas pelos bilíngues. Assim, este estudo corrobora a ideia de que o grau de aprendizibilidade de uma construção pode estar ligado ao tipo de relação entre a L1 e a L2 envolvidas e de que tal relação não é suficiente para fazer com que bilíngues se tornem tão sensíveis quanto falantes nativos no que tange às restrições de uma construção.Editora da PUCRS - ediPUCRS2014-07-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/1666910.15448/1984-4301.2014.1.16669Letrônica; Vol. 7 No. 1 (2014): Psicolinguística & Escritas migrantes na literatura contemporânea; 66-85Letrônica; v. 7 n. 1 (2014): Psicolinguística & Escritas migrantes na literatura contemporânea; 66-851984-430110.15448/1984-4301.2014.1reponame:letrônicainstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/article/view/16669/11526Oliveira, Cândido Samuel Fonseca deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-02-24T22:52:15Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/16669Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronicaPRIhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/letronica/oailetronica@pucrs.br||ivanetemileski@gmail.com1984-43011984-4301opendoar:2017-02-24T22:52:15letrônica - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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