Evaluation of early children in inclusion education process through the AP3 protocol
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Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/20045 |
Resumo: | The development and psychic structure in the early childhood involve significant biopsychosocial changes. In the prevention and precocious intervention field with children who present faults in that process is the connection with Inclusion Education. This research analyzed the quality of the inclusion experience of eight children in structural and instrumental aspects through the AP3 protocol, with individual analysis on the results of each child and qualitative analysis of the observed classes. The high rate of risk for the constitution of the subject pointed to a need to consider psychological difficulties and the psychotherapeutic work besides the one focused on instrumental fields. |
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Evaluation of early children in inclusion education process through the AP3 protocolEvaluación de niños pequeños en proceso de educación inclusiva a través del protocolo AP3 (evaluación psicoanalítica a los 3 años)Avaliação de crianças pequenas em processo de educação inclusiva através do protocolo AP3Childhood development. Childhood education. Inclusion education. Psychoanalytical evaluation at the age of 3.Desenvolvimiento infantil. Educación infantil. Inclusión escolar. Evaluación psicoanalítica a los 3 años.Desenvolvimento infantil. Educação infantil. Inclusão escolar. Avaliação psicanalítica aos 3 anos.The development and psychic structure in the early childhood involve significant biopsychosocial changes. In the prevention and precocious intervention field with children who present faults in that process is the connection with Inclusion Education. This research analyzed the quality of the inclusion experience of eight children in structural and instrumental aspects through the AP3 protocol, with individual analysis on the results of each child and qualitative analysis of the observed classes. The high rate of risk for the constitution of the subject pointed to a need to consider psychological difficulties and the psychotherapeutic work besides the one focused on instrumental fields.El desenvolvimiento y la estructuración psíquica en la primera infancia incluyen significativos cambios biopsicosociales. En el campo de la prevención y de la intervención precoz con niños que presentan fallas en este proceso, se localiza el diálogo con la Educación Inclusiva. Esta pesquisa analizó la calidad de la experiencia de inclusión escolar de ocho niños en los aspectos instrumentales y estructurales a traves del protocolo AP3, con análisis individuales de los resultados de cada niño y análisis cualitativa de las clases observadas. El alto índice de riesgos para la constitución subjetiva apuntó para una necesidad de considerar las dificultades psíquicas y un trabajo psicoterápico aparte del hecho en las áreas instrumentales.O desenvolvimento e a estruturação psíquica na primeira infância envolvem significativas mudanças biopsicossociais. No campo da prevenção e da intervenção precoce com crianças que apresentam falhas nesse processo, encontra-se o diálogo com a educação inclusiva. Esta pesquisa analisou a qualidade da experiência de inclusão escolar de oito crianças nos aspectos instrumentais e estruturais através do protocolo AP3, com análises individuais dos resultados de cada criança e análise qualitativa das turmas observadas. O alto índice de riscos para a constituição subjetiva apontou para uma necessidade de considerar as dificuldades psíquicas e um trabalho psicoterápico além daquele focado nas áreas instrumentais.Editora da PUCRS - ediPUCRS2015-11-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/2004510.15448/1981-2582.2015.2.20045Educação; Vol. 38 No. 2 (2015): Dossier - Special Education e Psicanálise; 193-202Educação; Vol. 38 Núm. 2 (2015): Dossier - Educación especial y Psicoanálisis; 193-202Educação; v. 38 n. 2 (2015): Dossiê - Educação especial e Psicanálise; 193-2021981-25820101-465X10.15448/1981-2582.2015.2reponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/20045/13657Copyright (c) 2015 Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessBernardino, Leda Mariza FischerVaz, Beatriz Gomes2018-06-28T16:32:37Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/20045Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2018-06-28T16:32:37Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
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