The justice and dilemmas in the ethics formation of the teachers
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5771 |
Resumo: | This article is organized to show the ethical relevance to the formation of teacher who concern and integrate justice questions. The justice perspectives taking in account the teachers dilemmas (items from questionnaires) as well as reflects on the teacher’s formation proposal that centered deep dilemmas. |
id |
PUC_RS-18_af06762bcbe5ca14bd15b6fe1d3d10e6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/5771 |
network_acronym_str |
PUC_RS-18 |
network_name_str |
Educação |
repository_id_str |
|
spelling |
The justice and dilemmas in the ethics formation of the teachersA justiça e os dilemas na formação ética de professoresFormação ética de professoresjustiçadilemas.This article is organized to show the ethical relevance to the formation of teacher who concern and integrate justice questions. The justice perspectives taking in account the teachers dilemmas (items from questionnaires) as well as reflects on the teacher’s formation proposal that centered deep dilemmas.Este artigo organiza-se no sentido de mostrar a relevância de uma formação ética de professores que considere e integre as questões da justiça. As perspectivas da justiça são consideradas não apenas na análise dos enunciados de dilemas dos professores (recolhidos através de questionários) mas ainda como base para reflectir sobre propostas de formação que se centram no aprofundamento dos dilemas dos professores.Editora da PUCRS - ediPUCRS2009-09-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5771Educação; Vol. 32 No. 3 (2009)Educação; Vol. 32 Núm. 3 (2009)Educação; v. 32 n. 3 (2009)1981-25820101-465Xreponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5771/4192Caetano, Ana PaulaAfonso, Maria Rosainfo:eu-repo/semantics/openAccess2011-06-02T14:22:19Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/5771Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2011-06-02T14:22:19Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The justice and dilemmas in the ethics formation of the teachers A justiça e os dilemas na formação ética de professores |
title |
The justice and dilemmas in the ethics formation of the teachers |
spellingShingle |
The justice and dilemmas in the ethics formation of the teachers Caetano, Ana Paula Formação ética de professores justiça dilemas. |
title_short |
The justice and dilemmas in the ethics formation of the teachers |
title_full |
The justice and dilemmas in the ethics formation of the teachers |
title_fullStr |
The justice and dilemmas in the ethics formation of the teachers |
title_full_unstemmed |
The justice and dilemmas in the ethics formation of the teachers |
title_sort |
The justice and dilemmas in the ethics formation of the teachers |
author |
Caetano, Ana Paula |
author_facet |
Caetano, Ana Paula Afonso, Maria Rosa |
author_role |
author |
author2 |
Afonso, Maria Rosa |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Caetano, Ana Paula Afonso, Maria Rosa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Formação ética de professores justiça dilemas. |
topic |
Formação ética de professores justiça dilemas. |
description |
This article is organized to show the ethical relevance to the formation of teacher who concern and integrate justice questions. The justice perspectives taking in account the teachers dilemmas (items from questionnaires) as well as reflects on the teacher’s formation proposal that centered deep dilemmas. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-09-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5771 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5771 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/5771/4192 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação; Vol. 32 No. 3 (2009) Educação; Vol. 32 Núm. 3 (2009) Educação; v. 32 n. 3 (2009) 1981-2582 0101-465X reponame:Educação instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Educação |
collection |
Educação |
repository.name.fl_str_mv |
Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
editora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br |
_version_ |
1799128742952435712 |