Teacher’s situation in Portugal: fragmented identities between passion and disenchantment

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rosa, Marco Corriente
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação
Texto Completo: https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/22257
Resumo: This paper discussed the professional status of teachers in Portugal and revolves around the analysis of the latest transitions and their impact on teachers, namely the approach to the economic and financial crisis. The results presented, a qualitative research strategy, focus in the emotional implications for the way they live your profession through their own narratives.
id PUC_RS-18_cd38cc4af25fb1725dd98d509f42e92a
oai_identifier_str oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/22257
network_acronym_str PUC_RS-18
network_name_str Educação
repository_id_str
spelling Teacher’s situation in Portugal: fragmented identities between passion and disenchantmentSituación del profesorado en Portugal: Identidades fragmentadas entre la pasión e el desencantoSituação do professorado em Portugal: identidades fragmentadas entre a paixão e o desencantoTeachers. Change. Crisis. Passion. Disenchantment.Profesorado.Cambio. Crisis. Pasión. Desencanto.Professorado. Mudança. Crise. Paixão. Desencanto.This paper discussed the professional status of teachers in Portugal and revolves around the analysis of the latest transitions and their impact on teachers, namely the approach to the economic and financial crisis. The results presented, a qualitative research strategy, focus in the emotional implications for the way they live your profession through their own narratives.En este trabajo se discute la situación del profesorado en Portugal y se basa en el análisis a las transiciones más recientes y en sus impactos sobre los docentes, en este caso, sobre el proceso de abordaje a la crisis económica y financiera. Los resultados que se presentan, por medio de una estrategia de investigación cualitativa, se centran en las implicaciones emocionales en la manera como los docentes viven su profesión, a través de sus propias narrativas.Neste artigo, discute-se a situação profissional do professorado em Portugal em torno da análise das transições mais recentes e dos seus impactos sobre os docentes, designadamente o processo de abordagem da crise económica e financeira. Os resultados que se apresentam numa estratégia de investigação qualitativa, centram-se em implicações emocionais na forma como os docentes vivem a sua profissão, através das suas próprias narrativas.Editora da PUCRS - ediPUCRS2016-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/2225710.15448/1981-2582.2016.3.22257Educação; Vol. 39 No. 3 (2016); 412-420Educação; Vol. 39 Núm. 3 (2016); 412-420Educação; v. 39 n. 3 (2016); 412-4201981-25820101-465X10.15448/1981-2582.2016.3reponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/22257/15180Copyright (c) 2016 Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessRosa, Marco Corriente2016-12-22T21:25:29Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/22257Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2016-12-22T21:25:29Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false
dc.title.none.fl_str_mv Teacher’s situation in Portugal: fragmented identities between passion and disenchantment
Situación del profesorado en Portugal: Identidades fragmentadas entre la pasión e el desencanto
Situação do professorado em Portugal: identidades fragmentadas entre a paixão e o desencanto
title Teacher’s situation in Portugal: fragmented identities between passion and disenchantment
spellingShingle Teacher’s situation in Portugal: fragmented identities between passion and disenchantment
Rosa, Marco Corriente
Teachers. Change. Crisis. Passion. Disenchantment.
Profesorado.Cambio. Crisis. Pasión. Desencanto.
Professorado. Mudança. Crise. Paixão. Desencanto.
title_short Teacher’s situation in Portugal: fragmented identities between passion and disenchantment
title_full Teacher’s situation in Portugal: fragmented identities between passion and disenchantment
title_fullStr Teacher’s situation in Portugal: fragmented identities between passion and disenchantment
title_full_unstemmed Teacher’s situation in Portugal: fragmented identities between passion and disenchantment
title_sort Teacher’s situation in Portugal: fragmented identities between passion and disenchantment
author Rosa, Marco Corriente
author_facet Rosa, Marco Corriente
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rosa, Marco Corriente
dc.subject.por.fl_str_mv Teachers. Change. Crisis. Passion. Disenchantment.
Profesorado.Cambio. Crisis. Pasión. Desencanto.
Professorado. Mudança. Crise. Paixão. Desencanto.
topic Teachers. Change. Crisis. Passion. Disenchantment.
Profesorado.Cambio. Crisis. Pasión. Desencanto.
Professorado. Mudança. Crise. Paixão. Desencanto.
description This paper discussed the professional status of teachers in Portugal and revolves around the analysis of the latest transitions and their impact on teachers, namely the approach to the economic and financial crisis. The results presented, a qualitative research strategy, focus in the emotional implications for the way they live your profession through their own narratives.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-12-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/22257
10.15448/1981-2582.2016.3.22257
url https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/22257
identifier_str_mv 10.15448/1981-2582.2016.3.22257
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/22257/15180
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
publisher.none.fl_str_mv Editora da PUCRS - ediPUCRS
dc.source.none.fl_str_mv Educação; Vol. 39 No. 3 (2016); 412-420
Educação; Vol. 39 Núm. 3 (2016); 412-420
Educação; v. 39 n. 3 (2016); 412-420
1981-2582
0101-465X
10.15448/1981-2582.2016.3
reponame:Educação
instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron:PUC_RS
instname_str Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
instacron_str PUC_RS
institution PUC_RS
reponame_str Educação
collection Educação
repository.name.fl_str_mv Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)
repository.mail.fl_str_mv editora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br
_version_ 1799128744740257792