Teacher’s situation in Portugal: fragmented identities between passion and disenchantment
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Educação |
Texto Completo: | https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/22257 |
Resumo: | This paper discussed the professional status of teachers in Portugal and revolves around the analysis of the latest transitions and their impact on teachers, namely the approach to the economic and financial crisis. The results presented, a qualitative research strategy, focus in the emotional implications for the way they live your profession through their own narratives. |
id |
PUC_RS-18_cd38cc4af25fb1725dd98d509f42e92a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/22257 |
network_acronym_str |
PUC_RS-18 |
network_name_str |
Educação |
repository_id_str |
|
spelling |
Teacher’s situation in Portugal: fragmented identities between passion and disenchantmentSituación del profesorado en Portugal: Identidades fragmentadas entre la pasión e el desencantoSituação do professorado em Portugal: identidades fragmentadas entre a paixão e o desencantoTeachers. Change. Crisis. Passion. Disenchantment.Profesorado.Cambio. Crisis. Pasión. Desencanto.Professorado. Mudança. Crise. Paixão. Desencanto.This paper discussed the professional status of teachers in Portugal and revolves around the analysis of the latest transitions and their impact on teachers, namely the approach to the economic and financial crisis. The results presented, a qualitative research strategy, focus in the emotional implications for the way they live your profession through their own narratives.En este trabajo se discute la situación del profesorado en Portugal y se basa en el análisis a las transiciones más recientes y en sus impactos sobre los docentes, en este caso, sobre el proceso de abordaje a la crisis económica y financiera. Los resultados que se presentan, por medio de una estrategia de investigación cualitativa, se centran en las implicaciones emocionales en la manera como los docentes viven su profesión, a través de sus propias narrativas.Neste artigo, discute-se a situação profissional do professorado em Portugal em torno da análise das transições mais recentes e dos seus impactos sobre os docentes, designadamente o processo de abordagem da crise económica e financeira. Os resultados que se apresentam numa estratégia de investigação qualitativa, centram-se em implicações emocionais na forma como os docentes vivem a sua profissão, através das suas próprias narrativas.Editora da PUCRS - ediPUCRS2016-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/2225710.15448/1981-2582.2016.3.22257Educação; Vol. 39 No. 3 (2016); 412-420Educação; Vol. 39 Núm. 3 (2016); 412-420Educação; v. 39 n. 3 (2016); 412-4201981-25820101-465X10.15448/1981-2582.2016.3reponame:Educaçãoinstname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)instacron:PUC_RSporhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/22257/15180Copyright (c) 2016 Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessRosa, Marco Corriente2016-12-22T21:25:29Zoai:ojs.revistaseletronicas.pucrs.br:article/22257Revistahttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/indexONGhttps://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/oaieditora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br1981-25820101-465Xopendoar:2016-12-22T21:25:29Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teacher’s situation in Portugal: fragmented identities between passion and disenchantment Situación del profesorado en Portugal: Identidades fragmentadas entre la pasión e el desencanto Situação do professorado em Portugal: identidades fragmentadas entre a paixão e o desencanto |
title |
Teacher’s situation in Portugal: fragmented identities between passion and disenchantment |
spellingShingle |
Teacher’s situation in Portugal: fragmented identities between passion and disenchantment Rosa, Marco Corriente Teachers. Change. Crisis. Passion. Disenchantment. Profesorado.Cambio. Crisis. Pasión. Desencanto. Professorado. Mudança. Crise. Paixão. Desencanto. |
title_short |
Teacher’s situation in Portugal: fragmented identities between passion and disenchantment |
title_full |
Teacher’s situation in Portugal: fragmented identities between passion and disenchantment |
title_fullStr |
Teacher’s situation in Portugal: fragmented identities between passion and disenchantment |
title_full_unstemmed |
Teacher’s situation in Portugal: fragmented identities between passion and disenchantment |
title_sort |
Teacher’s situation in Portugal: fragmented identities between passion and disenchantment |
author |
Rosa, Marco Corriente |
author_facet |
Rosa, Marco Corriente |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rosa, Marco Corriente |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Teachers. Change. Crisis. Passion. Disenchantment. Profesorado.Cambio. Crisis. Pasión. Desencanto. Professorado. Mudança. Crise. Paixão. Desencanto. |
topic |
Teachers. Change. Crisis. Passion. Disenchantment. Profesorado.Cambio. Crisis. Pasión. Desencanto. Professorado. Mudança. Crise. Paixão. Desencanto. |
description |
This paper discussed the professional status of teachers in Portugal and revolves around the analysis of the latest transitions and their impact on teachers, namely the approach to the economic and financial crisis. The results presented, a qualitative research strategy, focus in the emotional implications for the way they live your profession through their own narratives. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-12-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/22257 10.15448/1981-2582.2016.3.22257 |
url |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/22257 |
identifier_str_mv |
10.15448/1981-2582.2016.3.22257 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/view/22257/15180 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da PUCRS - ediPUCRS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação; Vol. 39 No. 3 (2016); 412-420 Educação; Vol. 39 Núm. 3 (2016); 412-420 Educação; v. 39 n. 3 (2016); 412-420 1981-2582 0101-465X 10.15448/1981-2582.2016.3 reponame:Educação instname:Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) instacron:PUC_RS |
instname_str |
Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
instacron_str |
PUC_RS |
institution |
PUC_RS |
reponame_str |
Educação |
collection |
Educação |
repository.name.fl_str_mv |
Educação - Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS) |
repository.mail.fl_str_mv |
editora.periodicos@pucrs.br||reveduc@pucrs.br |
_version_ |
1799128744740257792 |